Olie ververst zwart ?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Yamaha700R
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Olie ververst zwart ?

Bericht door Yamaha700R »

Hallo allemaal ik had me quad hier in nederland ververst + nieuwe olie filter en 3 weken daarna deruit gehaald en toen wastie helemaal zwart ik gebruik 10w40 Motul semi syntetisch en heb het na gevraagt maar iemand zei me dat ik de zuiger moet veranderen alstie zo snel zwart is geworden mvg

Ps ik rij in weeromstandigheden 30 granden ongeveer off road in de bergen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn sommige wegen waar ik off road rij in me dorp

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Yamaha700R op zo 03 feb, 2013 16:17, 5 keer totaal gewijzigd.
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Re: Olie ververst zwart ?

Bericht door yamahakoppel »

amai olie verversen en 3 weken stil staan en terug zwart :?

hoeveel rij uren had je toen je olie vervangde olie word altijd zwart als je hem gebruikt als je zuigerveren versleten zijn dan wel sneller door roet maar laat je compressie druk meten dan weet je of je verlies hebt op je zuiger
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Yamaha700R
Easy Quadrider
Easy Quadrider

yamahakoppel schreef:amai olie verversen en 3 weken stil staan en terug zwart :?

hoeveel rij uren had je toen je olie vervangde olie word altijd zwart als je hem gebruikt als je zuigerveren versleten zijn dan wel sneller door roet maar laat je compressie druk meten dan weet je of je verlies hebt op je zuiger
Raptor is in marokko ga een compressie meter kopen van 27 euro en ff kijken wat er mee is heeft dat snel zwart te maken met de zuiger ik heb er zeker wel 75 uur mee gereden ongeveer

Ps als ik de zuigerveren moet veranderen kan ik liever heel de piston veranderen gelijk welke verhouding raad je aan wil gwn een standaartd piston hoef geen optie etc
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

75 uur dat zou ongerveel een kleine 400 km zijn. Dan kan je zuiger onmogelijk versleten zijn tenzij je hem giga in toeren rijd.

Lijkt mij eerder een geval van versleten koppeling eigenlijk. Hoe ruikt de olie?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

ik had 32.000 weg km's met mijn eerste zuiger zijn zeker 500u als niet meer is

die 75u is meer 4000 km
weet niet hoe je rijd of je veel koppeling laat slippen ik ken er die soms koppeling knijpen om moter terug op toeren te krijgen in plaats van gewoon 1 vitesse terug te schakelen
hoeveel uren had je na uw laatste onderhoud
Groetjes Kris
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Haha een nulletje vergeten zie ik
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Yamaha700R
Easy Quadrider
Easy Quadrider

yamahakoppel schreef:ik had 32.000 weg km's met mijn eerste zuiger zijn zeker 500u als niet meer is

die 75u is meer 4000 km
weet niet hoe je rijd of je veel koppeling laat slippen ik ken er die soms koppeling knijpen om moter terug op toeren te krijgen in plaats van gewoon 1 vitesse terug te schakelen
hoeveel uren had je na uw laatste onderhoud
Ik zet hem wel in toeren tot einde pas schakel ik over
wat bedoel je met koppeling laten slippen motorisch afremmen ?
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

op moter af remmen kan niet veel kwaad
ik bedoel als je eigenlijk in een te hoge versnelling zit en je moter het met moeite haalt, dan zijn er mensen die gewoon even koppeling knijpen zodat de moter terug op toeren kan komen en dan terug koppeling los omdat ze anders omlaag moeten schakelen en dan 5m verder terug omhoog daarom knijpen ze even koppeling in gaat sneller maar geeft ook meer slijtage op uw koppeling
Groetjes Kris
Yamaha700R
Easy Quadrider
Easy Quadrider

yamahakoppel schreef:op moter af remmen kan niet veel kwaad
ik bedoel als je eigenlijk in een te hoge versnelling zit en je moter het met moeite haalt, dan zijn er mensen die gewoon even koppeling knijpen zodat de moter terug op toeren kan komen en dan terug koppeling los omdat ze anders omlaag moeten schakelen en dan 5m verder terug omhoog daarom knijpen ze even koppeling in gaat sneller maar geeft ook meer slijtage op uw koppeling
Ik wil simpel weg weten hoe die olie zwart is ik rij de quad alleen in de zomer dus blijkbaar is er iets versleten maar is dat d koppeling of iets anders ik heb aan quadtuning gevraagt hoe dat zit hij zegt het kan de zuiger zijn aaan gezien de quad uit 06 iss
En ja dat doe ik wat jij zegt
Yamaha700R
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Jason McCoy schreef:75 uur dat zou ongerveel een kleine 400 km zijn. Dan kan je zuiger onmogelijk versleten zijn tenzij je hem giga in toeren rijd.

Lijkt mij eerder een geval van versleten koppeling eigenlijk. Hoe ruikt de olie?
weet ik niet was van de zomer maar vond het vreemd dat die olie gelijk al zwart weer is :S
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

om de hoeveel uren vervang je uw olie, je zegt 3 weken :? weet niet hoeveel je rijd op die 3 weken

en als je uw koppeling laat slippen wordt hij inderdaad sneller zwart, meet uw compressie dan weet je al meer over de staat van uw zuiger. olie is na 10 rijden ook al donkerder aan de hand van de kleur van uw olie kun je niks zeggen vind ik
Groetjes Kris
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

hoeveel liter olie haal je eruit? En hoeveel doe je erbij? :lol:

als je dan nieuwe olie erin mikt mengt dat met de oude en is het na 1x starten weer zwart.
No Can't Do!
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Je hebt olie in je blok en in het reservoir zitten beide af laten en je hebt altijd olie wat in je blok blijft zitten gelijk gezet word je ververst en na 1u kan hij al verkleurt zijn van dat wat in je blok blijft
Groetjes Kris
Yamaha700R
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Ardjuh schreef:hoeveel liter olie haal je eruit? En hoeveel doe je erbij? :lol:

als je dan nieuwe olie erin mikt mengt dat met de oude en is het na 1x starten weer zwart.
Ik laat em uitdruppelen en zet er totaal 1,9 Liter in het lijkt me logisch als je er 1/2 liter uithaalt en hem weer valt datie nog steeds zwart blijft maar iets lichter kom met goeie antwoorden aub want je antwoord gaat nergens over
Yamaha700R
Easy Quadrider
Easy Quadrider

yamahakoppel schreef:Je hebt olie in je blok en in het reservoir zitten beide af laten en je hebt altijd olie wat in je blok blijft zitten gelijk gezet word je ververst en na 1u kan hij al verkleurt zijn van dat wat in je blok blijft
Dat lijkt me logisch maar dat zwarte gedeelte wat in de blok blijft word veel lichter nadat je ververst hebt
Plaats reactie