Olie ververst zwart ?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Yair
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Re: Olie ververst zwart ?

Bericht door Yair »

Yamaha700R schreef:
Ardjuh schreef:hoeveel liter olie haal je eruit? En hoeveel doe je erbij? :lol:

als je dan nieuwe olie erin mikt mengt dat met de oude en is het na 1x starten weer zwart.
Ik laat em uitdruppelen en zet er totaal 1,9 Liter in het lijkt me logisch als je er 1/2 liter uithaalt en hem weer valt datie nog steeds zwart blijft maar iets lichter kom met goeie antwoorden aub want je antwoord gaat nergens over

Iemand doet moeite om met een oplossing te komen en om je te helpen en dan geef je deze reactie?
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

Nu weten we nog niet hoeveel uren je gereden hebt op die 3 weken sinds vorig onderhoud

Ik snap ook niet waarom dat je u zorgen maakt dat hij zwart is, is normaal dat olie zwart wordt als je rijd zeker als je uw koppeling laat slippen gelijk gij zegt
Als je op die 3 weken 30u rijd is het zeker normaal dat hem zwart ziet zelfs na 20 u
Laat uw compressie druk meten of meet hem zelf ik had nog 4, 5 bar en reed nog hij verbruikte geen abnormaal olie de oliepijl zakte misschien paar mm wat normaal is

Ik heb mijn piston laten vervangen uit voorzorg als je hoort dat er mensen zijn die na 100u de boel kapot rijden en ik zat al over de 500u dan is normaal dat ik twijfel zeker als je nog maar 4, 5 bar heb van de 9 wat het normaal moet zijn
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Yamaha700R schreef:
als je dan nieuwe olie erin mikt mengt dat met de oude en is het na 1x starten weer zwart.
Ik laat em uitdruppelen en zet er totaal 1,9 Liter in het lijkt me logisch als je er 1/2 liter uithaalt en hem weer valt datie nog steeds zwart blijft maar iets lichter kom met goeie antwoorden aub want je antwoord gaat nergens over
Je hebt er niet bij vermeld dat je dat deed... net als de uren die je rijd. En als je advies krijgt van iemand
om je zuiger te vervangen dat dat het kan zijn....

Je kan je olie ook laten analyseren, krijg je precies door welke resten er in je olie zitten.. bijvoorbeeld slijtage
van lagers, tandwielen, zuiger, koppeling of roet deeltjes. Dan weet je ook waarom je olie zwart word en wat
de oorzaak is! Zo voor ons is het niet te doen om een reden te geven... is zelfde als vragen van "hij doet het
niet, wat is de oorzaak?".

Maar wanneer komen de foto's van jouw en je quad en waar je rijd eigenlijk? :D Kan best mooi rijden zijn daar
volgens mij!
No Can't Do!
Yamaha700R
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Yamaha700R »

Ardjuh schreef:
Yamaha700R schreef:
Je hebt er niet bij vermeld dat je dat deed... net als de uren die je rijd. En als je advies krijgt van iemand
om je zuiger te vervangen dat dat het kan zijn....

Je kan je olie ook laten analyseren, krijg je precies door welke resten er in je olie zitten.. bijvoorbeeld slijtage
van lagers, tandwielen, zuiger, koppeling of roet deeltjes. Dan weet je ook waarom je olie zwart word en wat
de oorzaak is! Zo voor ons is het niet te doen om een reden te geven... is zelfde als vragen van "hij doet het
niet, wat is de oorzaak?".

Maar wanneer komen de foto's van jouw en je quad en waar je rijd eigenlijk? :D Kan best mooi rijden zijn daar
volgens mij!
Ik zet vandaag wel foto's van me quad etc ga in mei op vakantie koop ik een compressie meter voor 30 euro kijken hoeveel bar der in It alstie laag is verander k wel de zuiger

Ps is dit een goeie compressie meter voor de quad zoja koop ik em
http://www.datona.nl/compressiemeter-be ... tAodWEgAUQ#" onclick="window.open(this.href);return false;
erikalbring
Quad Master
Quad Master

Bericht door erikalbring »

Je moet even opletten dat je de goede verloopstukjes erbij hebt verder maakt het weinig uit
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
Yamaha700R
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Yamaha700R »

erikalbring schreef:Je moet even opletten dat je de goede verloopstukjes erbij hebt verder maakt het weinig uit
Is dit de goeie meter dan kan ik die in de bougie gwn zo stoppen
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Yamaha700R schreef:
erikalbring schreef:Je moet even opletten dat je de goede verloopstukjes erbij hebt verder maakt het weinig uit
Is dit de goeie meter dan kan ik die in de bougie gwn zo stoppen
Gewoon typen is al moeilijk, als hij zegt dat je op je verloopstukjes moet letten, bedoeld die dat je het goede
verloop stukje moet hebben, staat er niet bij, dus hoe moet hij daar antwoord kop kunnen geven?? Pak telefoon
en ga bellen of welk verloop stuk het is! (of goole).

Raptor heeft geloof ik 10 mm bougie, heel small ieder geval, en zit diep erin... zijn maar weinig compressie
meters zo van de plank die erop passen. Alle standaard zooi kun je vergeten ben ik bang.
No Can't Do!
Plaats reactie