Barossaki bijna klaar

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Re: Barossaki

Bericht door bonzaiking »

super je bent een vakman :bier: :bier:
Sram
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Sram »

:buig:
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Ik geloof nooit dat dit goed gaat komen hoor.
Je kunt een frame niet zomaar slijpen en lassen. Ik zie delen die afgelast en wel zijn. Wat je had moeten doen is alles vast pitten, alle onderdelen eraf halen en een stevige kist maken waarin je het frame vast kon zetten tijdens het aflassen. Dan kan je frame niet krom trekken. Dit frame wat je nu het gebruikt kan nooit zuiver recht meer zijn op deze manier.

Vind het wel een leuk project dat dan weer wel :wink:
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Sram
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Sram »

Als je rekening houdt met het trekken van de las en terwijl je last inderdaad schoortjes plaatst ( deze zijn wel geplaatst tijdens het lassen maar zijn al weggehaald )en je zorgt ervoor dat je basis ,in dit geval de voor en achter wielen recht blijven ,is er niks aan de hand. Er wordt soms veel te veel nagedacht over het krom of scheef trekken van een frame Niet dat je zomaar alles kan doen. Je moet wel weten wat je doet( ben zelf lasser dus weet wat metaal doet qua trek en krimp) En er is tijden het lassen constant gemeten naar de voorwielen toe hart/hart. En hier zat minder dan 2 mm in en die zijn te verwaarlozen vind ik. De stukken pijp die er tussen zijn gelast ,zijn 100 procent foto lassen dus die breken niet . Is trouwens wel mijn eerste quad frame maar niet het eerste frame wat ik las:D Denk dat de quad sterker is als hij klaar is dan dat hij was. Maar ben het met je eens dat je nooit zonder enige now how iets aan je frame moet verzagen en verlassen in verband met je eigen veiligheid. Hoop dat ik je een beetje gerust gesteld heb en thanks :applaus:
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Ow oke, nee ik had gelezen dat je schreef dat iets niet paste dus frame maar weer langer gemaakt. Als je niet weet wat je aan t doen bent dan kan dat niet zomaar

Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Sram
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Sram »

Je hebt helemaal gelijk. maar het stukje wat ik langer moest maken is het gedeelte aan de voorkant .dat zijn die twee stukjes pijp waar je bumper aan vast zit Ik moest meer ruimte hebben voor de radiator plus fan
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

ik dacht gewoon t hele frame joh. Denk die zet gewoon boven en beneden de zaag er in er last dr ff een stuk pijk tussen :lol: :lol: :lol:
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Sram
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Sram »

Nee dat hoefde gelukkig niet.Want dan had ik inderdaad het frame moeten inspannen.Mischien voor een volgend projectje een dikke v8 in een quad :lol: :lol: :lol: :D .Vandaag voor het eerst gestart om te kijken of de koeling e/d in orde bleven.En yep wonder boven wonder bleef alles netjes binnen de toleranties :applaus:Is toch een gokje een kleinere radiator. Dus nu alleen nog maar een filter bak maken ,en dan kan alles weer uit mekaar om netjes gespoten te worden.zal ff een linkje erbij zetten met de eerste start.Als het lukt.lukt dus niet.http://youtu.be/5fsmCbdPjOYlukt dus wel.
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Waarom komt i zo slecht op toeren dan? Heb je de uitlaat aangepast ofzo?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Sram
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Sram »

Uitlaat is zelf gemaakt en eindstuk is van een honda 5oocc. Maar ik kon eigenlijk niet wachten om hem te horen. Er zit nog geen luchtfilter op ,en de carberateurs zitten nog een beetje verstopt. Moest zelf het kraantje dicht doen zoals je ziet op het filmpje. want de vlotter kamer liep over Maar zoals je ziet kon ik niet wachten :D het ging me meer om dat ie zou draaien. Heb natuurlijk een nieuwe kakelboom gemaakt en een foutje is zo gemaakt.
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Denk dat de uiltaat t probleem is als ik t zo hoor. Ken t van choppers die ik gebouwd heb. Als je daar een open uitlaat onder hangt krijg je t zelfde
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Sram
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Sram »

Haha ook een oude chopper bouwer .hier dus ook een .Maar komt goed afstellen komt pas als ie helemaal in elkaar zit :applaus:
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Tijd voor een update lijkt me?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
DeniK
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door DeniK »

heel moooi project
Sram
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Sram »

Is inderdaad een tijdje geleden. Dus bij deze een update. Bij een test run hoorde ik opeens een vreemd geluid uit het blok komen. Maar dacht dat ik het me verbeelde. Dus verder geen aandacht aan geschonken. Even later moest ik de Carter helften er af halen omdat ik de naam kawasaki uit de Carter helften wou laten frezen en barossa er in terug wou laten graveren (staat een beetje vreemd als ik aangehouden word en er staat barossa op de quad maar kawasaki in het blok. Kan ik em gelijk laten staan haha). Toen ik dus de Carter helf bij de dynamo loshaalde bleek dat dat er allemaal gruis in mijn blok zat. Wat blijkt ,van de rotor zijn enkele magneten los getrild. :x nou wist ik dat dit bij de oudere modellen een fabrieks fout was. Maar was in de overtuiging dat ik het model had waar dit bij was verholpen. Niet dus had me in het bouwjaar vergist. Stom stom :verymad: Nieuw rotortje kost nu 325 euro's :? Als of ze het weten dus ben al een tijdje opzoek naar een 2 dehandsje En als het goed is gevonden ,komt morgen binnen. Ik had geluk dat ik nog niet op de quad heb gereden anders was alles naar ze grootje gegaan aan die kant van het blok. Is ook de duurste kant van het blok. Gelukkig is het de dynamo kant dus de droge kant en liggen de stukjes dynamo alleen aan deze kant dus ff alles goed schoonmaken ,en wachten op de Carter helften en dan kan ik het blok spuiten. Het frame is klaar moet alleen nog even alles netjes glad slijpen En dan kan deze naar de spuiter en daarna is het een kwestie van de quad weer in mekaar bouwen. Ben er nog niet uit wat ik met de kappen ga doen. Spuiten schijnt niet te gaan heb ik gelezen. Dus zit er aan te denken om deze te gaan rappen. Lijkt me leuk om een keer te doen. En of het lukt natuurlijk Maar al met al ben ik bijna aan het eind ff de losse eindjes aan mekaar knopen en ik kan weer lekker rijden :applaus: zal spoedig ff wat foto's plaatsen Ps ik typ met 1 vinger lang verhaal man. :lol:
Plaats reactie