Kenteken en upgraden/tunen/opvoeren enz.

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Re: Kenteken en upgraden/tunen/opvoeren enz.

Bericht door Jason McCoy »

Wat praat je over zware en lichte categorieen?
We hebben het over een quad, op paier een 3 wielig motorvoertuig van onder de 400 kg. Ik weet geen 1 quad te noemen die meer dan 400 kg weegt hoor.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

davidg40 schreef:Ik was laatst bij de RDW in schiedam en daar heb ik alles nagevraagd.
Dit zegt de RDW op hun site: http://www.rdw.nl/sites/igk/Paginas/Wij ... -auto.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je de link in de eerste alinea volgt dan kom je hier: http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/H ... 05-04-2013" onclick="window.open(this.href);return false; Scrol dan in artikel 6.3 en kijk bij lid n en p. Lees ik nou verkeerd of gaat het toch echt meer dan alleen de brandstofsoort.

Verder zeg je:
Ga het maar nazoeke op internet dan zie je het zelf.
Dan is het toch ook een kleine moeite om te verwijzen naar een officiële bron als je zoiets zegt? :)
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Feit, daar staat dat het niet mag
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
davidg40
Quadrider
Quadrider

Bericht door davidg40 »

Als ik niet thuis ben kan ik ook niet een bron erbij zoeken.
Maar het komt er dus op neer dat die gasten van de RDW uit schiedam een Lul verhaal opgehangen hebben.

Ik ben zelf ook nog eens van plan een 4 cilinder onder me quad te hangen.
En ga hem wel om laten keuren.
Maar dan met een dikke begrenzer erop dat hij moeiteloos door de keuring heen komt.
Dan moet het geen probleem worden .
nafets
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door nafets »

ik heb ook een vraag gesteld bij de Nederlandse RDW.
Hoe en wat omtrend het vermogen (opvoeren) van een quad.

Zij schreven het volgende:
Geachte heer ******,

U vraagt de RDW informatie over het wijzigen van het motorvermogen aan een quad.
Wanneer een gekentekend voertuig wordt gewijzigd is in veel gevallen een technische keuring noodzakelijk. De basis hiervoor is te vinden in de Regeling voertuigen, hoofdstuk 6. De Regeling Voertuigen vind u op de volgende website: http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798. In dit hoofdstuk is omschreven welke wijziging tot een keuring bij de RDW leidt.

Algemeen geldt dat die toelatings- en permanente eisen welke geraakt worden door de uitgevoerde wijziging opnieuw beoordeeld moeten worden.

Motorwijziging

Als er een wijziging aan de motor van een quad is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.

Het gaat om de volgende wijzigingen:

het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
het wijzigen van het aantal cilinders;
het wijzigen van de cilinderinhoud;
het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;

Vragen?
Heeft u na het lezen van deze mail nog vragen? Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken via info@rdw.nl of telefonisch via 0900 07 39.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
Sent from my laptop Samsung using Keybord
davidg40
Quadrider
Quadrider

Bericht door davidg40 »

Ik was toen bij de RDW en heb voor mijn maat gevraagd of voor zijn auto herkeuring nodig was.
Hij is van een 1.8 8v met 90 pk naar een 2.0 16v gegaan met standaard al 150 pk en momenteel over de 200 pk.
Volgens de RDW was herkeuring niet nodig omdat de regel afgeschaft was.
Ook voor de 200cc meer inhoud hoefde er geen herkeuring plaats te vinden.
Leg dat maar eens uit dan.
Of zouden de regels voor een quad/ 3 wielig voertuig zo anders zijn.
nafets
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door nafets »

het enige wat ik me zou kunnen bedenken is het volgende:

Een quad is geen motor
Een quad is geen auto
En er bestaat geen categorie voor een quad, en daarom valt hij onder de auto. Dit betekent niet dat een quad een auto is.

Hij valt dus onder de categorie auto maar word toch anders behandelt qua keuring e.d.

Tja we hebben nu een aantal bronnen van de RDW die allemaal wat anders zeggen. Daarnaast zijn er ook een aantal berichten met verschillende details. Maar wat is nu waar?
Sent from my laptop Samsung using Keybord
erikalbring
Quad Master
Quad Master

Bericht door erikalbring »

quad valt niet onder categorie auto maar onder drie wielige motorvoertuigen, met motorvermogens van >15kw
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
HondaTRX450r
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door HondaTRX450r »

sommige zijn ingeschreven als driewielig motorvoetuig anderen als auto..
Dus een quad valt er wel onder :)
#5 Honda 450R

Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/user/HondaRacingHolland/videos
Plaats reactie