kvf 650 4X4 - kleppen afgebroken

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
simondp
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 07 mei, 2012 21:55

kvf 650 4X4 - kleppen afgebroken

Bericht door simondp »

hallo iedereen,

ik ben aan een nieuw project begonnen... KAWA KVF 650 4x4 bwj 2002.

De quad heeft een vastloper gehad, naar ik kan zien is er een klep afgebroken, en in de piston gesmolten.

De cylinders hebben geen schade (krassen ed.) dus ik vermoed niet dat er metaal ingegaan is.

Cylinderkoppen zijn alletwee om zeep door de los gevlogen klep.

Iemand een idee hoe ik hier best aan begin? motor demonteren? alles uit elkaar of olie verversen en gokken dat er geen stukken

in de carter zijn gevlogen? Of is dat het risico niet waard, en kan ik best alles uit mekaar halen.

Moest er iemand een idee hebben van de oorzaak, ook altijd welkom! kan een klep zo kapot vliegen?

tevens ook gezocht onderdelen (cylender koppen, kleppen...)

mvg
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Re: kvf 650 4X4 - kleppen afgebroken

Bericht door sjmallie94 »

Dat er een klep af breekt kan meerderen oorzaken hebben, te warm worden zodat materiaal eigenschap veranderd en de kracht niet meer aan kan, materiaal fout, klep niet goed afgesteld zodat dezen niet meer goed sluit tegen zuiger gekomen en zo over gebroken is. moeilijk te achterhalen.

Blok zou ik compleet demonteren bij zoon schade kun je het niet riskeren dat er iets naar carter in gevallen is. Het is wat meer werk maar het is zeker te doen, heb zelf ook gedaan bij mijn 2 LTZ een service Manuel helpt daar ook altijd zeer goed bij, zijn gewoon te downloaden op het internet.

Dat de cilinder geen schade heeft verwonderd me, maar goed als jij zegt er zitten geen krassen in enzo dan zal dat wel kloppen :bier:
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
barry9
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: do 10 jan, 2008 14:16

Re: kvf 650 4X4 - kleppen afgebroken

Bericht door barry9 »

hallo,
motor helemaal demonteren en alles goed controleren of er verder geen schade is>zou mijn strek verwonderen dat er voor de rest niks aan is ze.
en kijk eens of de kleppen>uitlaat kan uit 2 stukken bestaan>komt meer voor dat die wel eens afbreken.
Plaats reactie