Aangezien ik bezig ben met een trekhaak voor mijn raptor 700, had ik graag de bout aan de achtervering eruit gehaald.
Deze bout dus:
Heeft er iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Of waar ik moet op letten?
(het beste lijkt mij om het zitgedeelte te ondersteunen dat de bout gaat "ontspannen"? of ben ik verkeerd?)
Klopt half. Je moet de bout idd ontlasten maar als je de quad aan de achterzijde op zou tillen (aan je wheeliebar) Dan blijft de bout belast. Je moet dus een beetje op en neer doen.
inderdaad frame opkrikken dan kun je met 1 hand de bout uit trekken en met uw andere hand kun je uw achterbrug op lichten zodat uw bout ontlast wordt
uw ketting mag ook wel eens gesmeert
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Ik krik mijne altijd op onder het moter blok onder de achterste steun waar uw achterbrug aan hangt
De ketting gebruik ik denicol ketting olie O-save heb je in verschillende vormen olie of schuim of vet gewoon een moto winkel of quad zaak binnen lopen en even kijken zelf heb ik al meerdere merken gehad de 1 al beter in gebruik dan de andere persoonlijk vind ik het schuim beter drupt niet als je het erop spuit lost langzaam op en trekt zo in de ketting. alleen vind mijn crome achterbrug het minder fijn ik heb ooit een product gehad 1 keer gebruikt vettig spul drupt niet, bleef echt hangen maar 1 drup op mijn brug was ook een hel karwei om te reinigen
Meestal spuit ik mijn ketting in na een rit als ze nog warm is trekt de olie er beter in denk ik en voor de volgende rit veeg ik ze eerst even af zodat er minder olie op mijn achterbrug kan vliegen tijdens het rijden
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Ofwel opkrikken aan het gedeelte waar uw voetsteunen ophangen of optrekken aan uw wheeliebar gaat ook.
Zolang het maar niet aan uw achterbrug is, ge moet er namelijk voor zorgen dat uw veer ontlast wordt, hiervoor moet ge de achterbrug laten zakken, kan zijn dat de quad zelfs niet helemaal van de grond moet vanachter om de bout te ontlasten, gewoon beetje mee spelen en voelen, stukje taart.