bout achterbrug eruithalen

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
FloR
Easy Quadrider
Easy Quadrider

bout achterbrug eruithalen

Bericht door FloR »

Hallo iedereen,

Aangezien ik bezig ben met een trekhaak voor mijn raptor 700, had ik graag de bout aan de achtervering eruit gehaald.
Deze bout dus:
Afbeelding

Heeft er iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Of waar ik moet op letten?
(het beste lijkt mij om het zitgedeelte te ondersteunen dat de bout gaat "ontspannen"? of ben ik verkeerd?)

Alvast dank,
grtn,
FloR
"Ne quad is voor janetten!"
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Re: bout achterbrug eruithalen

Bericht door Jason McCoy »

Klopt half. Je moet de bout idd ontlasten maar als je de quad aan de achterzijde op zou tillen (aan je wheeliebar) Dan blijft de bout belast. Je moet dus een beetje op en neer doen.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Krik onder het frame in.
Bout losmaken en vervolgens eruit tikken met een hamer en schroevendraaier.

Terugplaatsen is frame opkrikken tot juiste hoogte waarbij je de bout makkelijk erin kunt duwen.
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

inderdaad frame opkrikken dan kun je met 1 hand de bout uit trekken en met uw andere hand kun je uw achterbrug op lichten zodat uw bout ontlast wordt

uw ketting mag ook wel eens gesmeert
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
FloR
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door FloR »

Jongens, bedankt voor de reacties!

Met frame bedoelen jullie toch opkrikken aan de wheelie-bar?

@kris: dat wou ik nog is vragen ivm de ketting, hoe "nat" ze moet staan, welke olie gebruik ik daar beste voor?
"Ne quad is voor janetten!"
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

Ik krik mijne altijd op onder het moter blok onder de achterste steun waar uw achterbrug aan hangt

De ketting gebruik ik denicol ketting olie O-save heb je in verschillende vormen olie of schuim of vet gewoon een moto winkel of quad zaak binnen lopen en even kijken zelf heb ik al meerdere merken gehad de 1 al beter in gebruik dan de andere persoonlijk vind ik het schuim beter drupt niet als je het erop spuit lost langzaam op en trekt zo in de ketting. alleen vind mijn crome achterbrug het minder fijn ik heb ooit een product gehad 1 keer gebruikt vettig spul drupt niet, bleef echt hangen maar 1 drup op mijn brug was ook een hel karwei om te reinigen :x

Meestal spuit ik mijn ketting in na een rit als ze nog warm is trekt de olie er beter in denk ik en voor de volgende rit veeg ik ze eerst even af zodat er minder olie op mijn achterbrug kan vliegen tijdens het rijden
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

Bericht door Jeroen1991 »

Ofwel opkrikken aan het gedeelte waar uw voetsteunen ophangen of optrekken aan uw wheeliebar gaat ook.
Zolang het maar niet aan uw achterbrug is, ge moet er namelijk voor zorgen dat uw veer ontlast wordt, hiervoor moet ge de achterbrug laten zakken, kan zijn dat de quad zelfs niet helemaal van de grond moet vanachter om de bout te ontlasten, gewoon beetje mee spelen en voelen, stukje taart.
Yamaha Raptor 660R!
Plaats reactie