Soort van bandenprobleem..
Soort van bandenprobleem..
Wat doen jullie als jullie band een slip (van +- 2cm) heeft? Ik heb het namelijk al 3 keer gehad...Dus ik ging naar de bandencentrale ,zei die man tege mij ik kan er een binneband insteken maar er is heel veel kans dat het trug gaat komen .Toen heeft hij er een groene vloeistof in gekapt,met de uitleg van dat er geen gat maat in kan komen omdat de vloeistof rondciculeert inde band en elk gaatje opnieuw opvult(dus ik dat genome kosste 30 euro) en inde hoop dat er weer geen slipje in zou komen en ondertusse heb ik al 2 platte banden gisteren op 1 dag gekregen en zelf deze met het product in... dus wat is jullie raad om te voorkomen dat et slippen enz inkomen? Want word een redelijk dure zaak...
(Srr voor de uitleg die zo lang is om het uitteleggen )
(Srr voor de uitleg die zo lang is om het uitteleggen )
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Wat bedoel je met slip ?
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quadrider
Da groene spul is om gaatjes (is rond) te vullen,scheur kan je nooit afdoende maken.
Pak een fiets binnenband met rond gaatje >wordt niet groter,pak er een met klein scheeurtje,trek uit elkaar,en wordt makkelijk scheur van een meter,niet meer te houden dus.
Tis al gezegt ,nieuwe banden,als ze gaan scheuren zijn ze echt verrot daar helpt ook geen binnenband aan .
Heb in mijn Goldspeeds achterbanden wel binnenbanden zitten om aflopen tegen te gaan ,zijn vrij slappe banden.(wat niet wil zeggen dat ze niet sterk zijn )
Jan
Pak een fiets binnenband met rond gaatje >wordt niet groter,pak er een met klein scheeurtje,trek uit elkaar,en wordt makkelijk scheur van een meter,niet meer te houden dus.
Tis al gezegt ,nieuwe banden,als ze gaan scheuren zijn ze echt verrot daar helpt ook geen binnenband aan .
Heb in mijn Goldspeeds achterbanden wel binnenbanden zitten om aflopen tegen te gaan ,zijn vrij slappe banden.(wat niet wil zeggen dat ze niet sterk zijn )
Jan
Driving a YAMAHA KODIAK 4x4 autom.
Rijd Quad,of blijf bij je schat !
Rijd Quad,of blijf bij je schat !
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Scheur kan je in elke goede bandencentrale laten herstellen. Met kleeft een soort sticker op de binnenkant die men vulcaniseert. Kost rond de 20-30 €. Maar als je banden al wat versleten beginnen geraken zou ik nieuwe kopen.
Dat groene spul noemt Slime, maar heeft als nadeel dat je bij hoge snelheden trillingen begint te krijgen hierdoor.
Dat groene spul noemt Slime, maar heeft als nadeel dat je bij hoge snelheden trillingen begint te krijgen hierdoor.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Ik heb mijn beide achterbanden laten herstellen met een sticker (in 2 verschillende bandencentrales laten maken). De ene band staat al enkele maanden hard (0,5 bar), maar de andere ging na enkele weken al terug langzaam af.
Het lukt dus, maar dan moet het wel deftig gebeurd zijn. 'k ben ondertussen al naar andere bandjes aan't uitkijken...
Het lukt dus, maar dan moet het wel deftig gebeurd zijn. 'k ben ondertussen al naar andere bandjes aan't uitkijken...
Yamaha Warrior
ik heb ook een probleem met 1 van mijn achterbanden. Er heeft een nagel ingezeten, maar dat gat heb ik opgevuld met een stop. Ondanks dat loopt hij toch stilaan weer af (de eerste 2 dagen ofzo blijft hij hard,maar je merkt dat hij hééél stilletjes afloopt). Er zit geen andere nagel of dergelijks in(toch niet dat ik zie) Wat kan ik hieraan doen? Met zeepsop over de band gaan om te zien waar hij lucht blaast of eens proberen met een bus "slime" om dat gat op te vullen?
-
- Quadracer
- Contacteer:
door de lage spanning op een quadband gaat het rubber "rollen" ofwel buigen. Waardoor reparaties die toch wat verhard zijn sneller kunnen breken of afbrokkelen ook slima gaat dit hebben beter haal je de band eraf verwijdert de prop met zo'n speciaal boortje en doe het gewoon even helemaal opnieuw met dat slime blijf je ook kloten
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"