Soort van bandenprobleem..

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
MC_Orie

Soort van bandenprobleem..

Bericht door MC_Orie »

Wat doen jullie als jullie band een slip (van +- 2cm) heeft? Ik heb het namelijk al 3 keer gehad...Dus ik ging naar de bandencentrale ,zei die man tege mij ik kan er een binneband insteken maar er is heel veel kans dat het trug gaat komen .Toen heeft hij er een groene vloeistof in gekapt,met de uitleg van dat er geen gat maat in kan komen omdat de vloeistof rondciculeert inde band en elk gaatje opnieuw opvult(dus ik dat genome kosste 30 euro) en inde hoop dat er weer geen slipje in zou komen en ondertusse heb ik al 2 platte banden gisteren op 1 dag gekregen en zelf deze met het product in... dus wat is jullie raad om te voorkomen dat et slippen enz inkomen? Want word een redelijk dure zaak...

(Srr voor de uitleg die zo lang is om het uitteleggen :wink: )
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Wat bedoel je met slip ? :lol:
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

Ja daar heeft 'ie tegen mij ook een ellenlange uitleg over moeten doen :)

Een veeg in de band, streep waar hij lucht door laat

Ik denk dat die stockers achteraan toch stillaan er door zullen zijn, niet te veel kosten meer aan doen en kijken voor een ander stel banden
MC_Orie

Bericht door MC_Orie »

:wink: Scheur ik zou wille wete wat ik moet doen voor deze te maken ...
MC_Orie

Bericht door MC_Orie »

:wink: srr dan ... Ma dit krijg je toch ook bij duurdere banden? Niet? Maar voor de moment is dan nix wa kan helpe ofwa?
JAN15-10
Quadrider
Quadrider

Bericht door JAN15-10 »

Da groene spul is om gaatjes (is rond) te vullen,scheur kan je nooit afdoende maken.

Pak een fiets binnenband met rond gaatje >wordt niet groter,pak er een met klein scheeurtje,trek uit elkaar,en wordt makkelijk scheur van een meter,niet meer te houden dus.

Tis al gezegt ,nieuwe banden,als ze gaan scheuren zijn ze echt verrot daar helpt ook geen binnenband aan .

Heb in mijn Goldspeeds achterbanden wel binnenbanden zitten om aflopen tegen te gaan ,zijn vrij slappe banden.(wat niet wil zeggen dat ze niet sterk zijn )

Jan 8)
Driving a YAMAHA KODIAK 4x4 autom.

Rijd Quad,of blijf bij je schat !
sjarty
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door sjarty »

vraag me af hoe je banden kunt laten scheuren , dacht dat orie enkel crosterein reed , is dit dan geen heel onzuivere ondergrond(glas en scherpe stenen) :?: :shock:
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
MC_Orie

Bericht door MC_Orie »

:? ondergrond met soort van silex stenen (in oude steengroeve) dus...
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Scheur kan je in elke goede bandencentrale laten herstellen. Met kleeft een soort sticker op de binnenkant die men vulcaniseert. Kost rond de 20-30 €. Maar als je banden al wat versleten beginnen geraken zou ik nieuwe kopen.

Dat groene spul noemt Slime, maar heeft als nadeel dat je bij hoge snelheden trillingen begint te krijgen hierdoor.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Kenji
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Kenji »

Ik heb mijn beide achterbanden laten herstellen met een sticker (in 2 verschillende bandencentrales laten maken). De ene band staat al enkele maanden hard (0,5 bar), maar de andere ging na enkele weken al terug langzaam af.

Het lukt dus, maar dan moet het wel deftig gebeurd zijn. 'k ben ondertussen al naar andere bandjes aan't uitkijken...
Yamaha Warrior
Drive a Z
Quadrider
Quadrider

Bericht door Drive a Z »

Hé orie,ge moet mij nog wat meer laten rijden op uw quad dan komen er nog 1000den scheuren in 8) :lol: :P :wink:
White-Red Raptor 700 '2008
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Domi »

ik heb ook een probleem met 1 van mijn achterbanden. Er heeft een nagel ingezeten, maar dat gat heb ik opgevuld met een stop. Ondanks dat loopt hij toch stilaan weer af (de eerste 2 dagen ofzo blijft hij hard,maar je merkt dat hij hééél stilletjes afloopt). Er zit geen andere nagel of dergelijks in(toch niet dat ik zie) Wat kan ik hieraan doen? Met zeepsop over de band gaan om te zien waar hij lucht blaast of eens proberen met een bus "slime" om dat gat op te vullen?
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

door de lage spanning op een quadband gaat het rubber "rollen" ofwel buigen. Waardoor reparaties die toch wat verhard zijn sneller kunnen breken of afbrokkelen ook slima gaat dit hebben beter haal je de band eraf verwijdert de prop met zo'n speciaal boortje en doe het gewoon even helemaal opnieuw met dat slime blijf je ook kloten
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Domi »

vind dat gek. de stop die erin zat heb ik er al eens uitgehaald en vervangen door een nieuwe. misschien eens proberen er 2 stoppen tegelijk in te duwen zodat het gat zeker dichtzit?
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Is dat met zon veter en een vorkje om hem in te duwen??
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Plaats reactie