Yamaha Raptor 660 start niet
Yamaha Raptor 660 start niet
Dag iedereen,
Ik ben nieuw hier, ik ben Sander woon in eksel ben 20 jaar en heb pas een raptor 660 aangeschaft.
Echter heb ik deze gekocht in niet rijdende staat maar krijg hem ook niet aan de praat...
Als ik hem achter de auto hang krijg ik hem wel aan de gang getrokken.
Had deze gekocht maar de startrelais was stuk. Ik heb op ebay een nieuwe besteld en aangekregen.
Heb deze aangesloten zoals een kammeraad deze ook heeft aangesloten maar er gebeurt helemaal niets.
Neutraal lampje brand niet als ik het contact op zet dus kan hem dan ook niet elektrisch starten.
Uit mijn kabelboom komen 3 draden die voor de startrelais zijn.
Op de relais zitten 4 aansluitingen, als ik op de pin die overschiet nog een rechtstreekse + zet, brandt het neutraal lampje wel.
Ik kan deze dan ook aan en uit zetten met het contact.
Als ik dan op het start knopje druk hoor ik 1 enkele klik, verder gebeurt er niets.
Als ik de relais door verbind gaat de start motor wel rond..
Kabels die aan de startrelais zitten meten niet door t.o.v. het kader...
Iemand idee wat dit kan zijn?
Dank bij voorbaat!
Ik ben nieuw hier, ik ben Sander woon in eksel ben 20 jaar en heb pas een raptor 660 aangeschaft.
Echter heb ik deze gekocht in niet rijdende staat maar krijg hem ook niet aan de praat...
Als ik hem achter de auto hang krijg ik hem wel aan de gang getrokken.
Had deze gekocht maar de startrelais was stuk. Ik heb op ebay een nieuwe besteld en aangekregen.
Heb deze aangesloten zoals een kammeraad deze ook heeft aangesloten maar er gebeurt helemaal niets.
Neutraal lampje brand niet als ik het contact op zet dus kan hem dan ook niet elektrisch starten.
Uit mijn kabelboom komen 3 draden die voor de startrelais zijn.
Op de relais zitten 4 aansluitingen, als ik op de pin die overschiet nog een rechtstreekse + zet, brandt het neutraal lampje wel.
Ik kan deze dan ook aan en uit zetten met het contact.
Als ik dan op het start knopje druk hoor ik 1 enkele klik, verder gebeurt er niets.
Als ik de relais door verbind gaat de start motor wel rond..
Kabels die aan de startrelais zitten meten niet door t.o.v. het kader...
Iemand idee wat dit kan zijn?
Dank bij voorbaat!
-
- Quadracer
Re: Yamaha Raptor 660 start niet
Ik neem aan dat gij die kameraad van Wesley zijt dan en voor u men foto bedoeld was?
Ik zou dan is verder gaan met die klik.. Die klik krijg je normaal als de batterij niet genoeg geladen is, zat er op dat moment minstens 13V op de batterij?
PS: men verwacht dat je je even voorstelt in het daarvoor bestemde topic als nieuw lid
Ik zou dan is verder gaan met die klik.. Die klik krijg je normaal als de batterij niet genoeg geladen is, zat er op dat moment minstens 13V op de batterij?
PS: men verwacht dat je je even voorstelt in het daarvoor bestemde topic als nieuw lid
Laatst gewijzigd door Jeroen1991 op za 10 aug, 2013 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha Raptor 660R!
- yamahakoppel
- Quad GOD
misschien ergens slechte contact met de kabels waardoor uw stroom ook niet goed door komt
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
Haha ja dan ben ik die kammeraad van wesleyJeroen1991 schreef:Ik neem aan dat gij die kameraad van Wesley zijt dan en voor u men foto bedoeld was?
Als ik maar 3 kabels op men startrelais zet gebeurt er helemaal niets als ik de sleutel omdraai.
Op de relais is nog 1 ding over voor een draad op te zetten, als ik daar nog een kabel bijtrek van de + batterij,
dan kan ik het neutraal lampje wel laten aangaan met de sleutel en enkel dan geeft de relais 1 tik als ik op de startknop duw
Heb ook al geprobeerd met een jumpstarter doet hetzelfde..
Spanning zat meestal rond de 13v
Vandaag nog eens bezig geweest aan de quad.
Bij een kabelbreuk uitgekomen, contact werkt ondertussen gelijk het hoort.
Batterij nog eens opgeladen daarna gemeten 14v.
Start relais tikt 1 keer.
Een slag op de relais terwijl hij tikt maakt geen verschil.
Zou het misschien kunnen dat deze relais niet de goede is ofzo?
Nogmaals doorverbonden vandaag en toen startte hij.
Bij een kabelbreuk uitgekomen, contact werkt ondertussen gelijk het hoort.
Batterij nog eens opgeladen daarna gemeten 14v.
Start relais tikt 1 keer.
Een slag op de relais terwijl hij tikt maakt geen verschil.
Zou het misschien kunnen dat deze relais niet de goede is ofzo?
Nogmaals doorverbonden vandaag en toen startte hij.
-
- Quadracer
ben even gaan meten bij mij
Contact uit: enkel stroom op de rode draad.
Contact aan: stroom op alle drie de draden.
PS: Zekeringen gecheckt?
Yamaha Raptor 660R!
Als ik het contact aan heb staand heb ik ook stroom op alle 3 de draden.Jeroen1991 schreef:ben even gaan meten bij mij
Contact uit: ook enkel op de rode draad.
Zekering is oke.
Wanneer ik op de startknop duw, heb ik gemeten als de relais stroom doorgeeft, echter geeft niets door aan de starter...
- Jason McCoy
- Quad GOD
Misschien de massa van je startmotor niet goed?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Jason McCoy schreef:Misschien de massa van je startmotor niet goed?
Dan zou hij toch ook niet moeten gaan als ik hem op de relais doorverbind?
- Jason McCoy
- Quad GOD
Dat ligt eraan waar je dan je massa pakt.
Heb je de kabel van je relais naar je startmotor al doorgemeten?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Jason McCoy schreef:Dat ligt eraan waar je dan je massa pakt.
Ben gister een andere motor gaan halen.
Vandaag gestoken. Had daar nog 2 relais bij gekregen maar die doen het gewoon helemaal niet.
Kabel gemeten is goed.
Eerste relais terug gestoken en tikt nog steeds 1x
ik blijf bij de gedachten hangen dat je contactslot defect is.weet niet hoe het komt maar weet anders geen ander stukje in de keten die kapot kan zijn.
Met 1 relais werkt het contactslot wel,dutchmoose schreef:ik blijf bij de gedachten hangen dat je contactslot defect is.weet niet hoe het komt maar weet anders geen ander stukje in de keten die kapot kan zijn.
Lampje van neutraal kan ik hiermee toch aan en uit doen.
En als het contact niet opstaat kan ik de startknop ook niet bedienen...
Zou het probleem ook in je hendels kunnen zitten dan?!
zie moet ge ook in knijpen als je gaat starten.
als daar een draad niet goed van aangesloten is start ie ook niet!!!
zie moet ge ook in knijpen als je gaat starten.
als daar een draad niet goed van aangesloten is start ie ook niet!!!
yamaha banshee 2007 2takt power (verkocht)
Yamaha raptor 700! 4takt 2010
Yamaha raptor 700! 4takt 2010
- yamahakoppel
- Quad GOD
Koppeling inknijpen om te starten is enkel als hem in versnelling staat normaal moet hem zo starten als hem in neutraal staat maar als er ergens elektrisch iets mis is dan kan het zijn dat hem niet weet dat hem neutraal staat maar dan zou hem ook niet die klik geven als je probeert te starten
Maar dat hem enkel 1 maal klikt is raar Zou denken slechte startmotor of slecht contact van uw batterij kabels
Om slechte massa uit te sluiten kun je bv. Een draad van uw - klem aan batterij naar uw bevestigen van uw startmotor tegen de moter leggen zodat je al goede massa hebt
Wat ik ooit met mijn warrior heb gehad was olie in de startmotor waardoor deze ook niet meer ging was een dichting kapot ik heb toen startmotor gereinigd vanbinnen maar door het olielek ging hem enkel dagen later weer niet meer heb toen een nieuwe dichting in de startmotor gestoken
maar je zegt als je de start relais door verbind de 2 grote aansluitingen dan gaat hem wel dus zit het in de startrelais of de sturing er van Raar dat hij enkel 1 klikt geeft word dus toch aangestuurd
Maar dat hem enkel 1 maal klikt is raar Zou denken slechte startmotor of slecht contact van uw batterij kabels
Om slechte massa uit te sluiten kun je bv. Een draad van uw - klem aan batterij naar uw bevestigen van uw startmotor tegen de moter leggen zodat je al goede massa hebt
Wat ik ooit met mijn warrior heb gehad was olie in de startmotor waardoor deze ook niet meer ging was een dichting kapot ik heb toen startmotor gereinigd vanbinnen maar door het olielek ging hem enkel dagen later weer niet meer heb toen een nieuwe dichting in de startmotor gestoken
maar je zegt als je de start relais door verbind de 2 grote aansluitingen dan gaat hem wel dus zit het in de startrelais of de sturing er van Raar dat hij enkel 1 klikt geeft word dus toch aangestuurd
Groetjes Kris