hier enkele antwoorden, voor zover ik weet:
Moet je met je quad naar de controle?
nee, of toch voorlopig nog niet. Europa is bezig met een technische keuring voor motoren. als die er ooit komt in belgië dan zullen quads wel volgen vrees ik
Op wat rijden quads diesel of wat?
benzine. mijn ltz400 op super98
Mag je een aanhangwagen trekken zijn hier regels voor?
dat mag maar hoe dit precies zit weet ik niet. maar ik denk wel dat het verstandig zou zijn als de aanhangwagen ook geremd is want anders zou hij je wel eens voorbij kunnen komen...
Mag ik op de autostrade en expreswegen?
autostrade in belgië niet, expreswegen wel.
Hoe zit het met de regels van die beschermnde kledij , ik weet dat de leren moto overals beschermd zijn aan knien schouders ellebogen enzo maar is dit bij de gewone motor jassen ook? En moeten dit moto schoene zijn of geoon zo hogere die je enkels beschermen?
voor moto's heb je idd helm, handschoenen, ... nodig. bij quads is alleen een helm verplicht. maar ik raad je toch aan om handschoenen en minstens een lange broek te dragen, puur qua veiligheid.
Hebben julie allemaal zo een crosshelm met bril?
ik heb een crosshelm maar dan eentje met vizier. dit omdat ik toch bijna altijd op de weg rijd en zelden of nooit ga crossen.
Wat betalen julie voor verzekering en tax en moet je je quad inschrijven als hij 2 dehans is
verzekering hangt van maatschappij tot maatschappij af, ook van je leeftijd en of je ook een auto in combinatie verzekerd of niet. meestal ligt verzekering tussen de 200 en 400€
BIV is bij mij 115€
Hoe kun je je quad inschrijven als landbouw is geen optie maar wat Is het verschil tussen auto en moto?
geen idee maar ingeschreven als landbouwvoertuig is max 40km/u...