Nieuwe voorband(en)

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
aroundinafrica
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: Nieuwe voorband(en)

Bericht door aroundinafrica »

holla

als je zulke slijtage krijgt ,staat meestal je camber iets anders dan normaal,, staan eigenlijk zo dus / \ ,,is goed voor in bochten werk,,kijk maar formule 1 staan ze heel erg .

bandenspanning kan ook meehelpen aan slijtage van de banden,,laat je camber nachecken
i dont need sex, the gouverment fuck's me every day!
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

camber kan je niet regelen met originele armen
ik heb de rest van de quad bekeken, spoorstangen zijn recht totaal geen speling op de A-armen nergens geen lak schade op het frame quad is op enkele kleine krasjes na in nieuw staat had ook maar weinig km maar vond toch dat hij speling had op 1wiel het andere had niks :?
eerste gedacht was lagers slecht heb de wielhub dan gedemonteerd lagers zelf hadden totaal geen speling en draait mooi soepel rond
hij zei dat hij precies kraakte aan het andere wiel de laatste keer dat hij gereden had maar heb de quad van de grond gekrikt en aan beide wielen gedraaid en getrokken voelde niks verkeerd buiten dat hij aan 1 kant wat speling had op het wiel :?
ik heb dan een test rit gemaakt na dat we zijn cross wielen eens opgegooid hadden quad bleef mooi recht lopen kon gewoon met 1 hand op top snelheid rijden driften ging goed ik heb daar nog een leuk baantje gevonden :mrgreen: wat ik zelfs 2 keer gepakt heb omdat het zo leuk reed :lol:
hij ging nu eens bij zijn garage horen wat zij van de speling vonden heeft normaal nog garantie ze moeten niet af komen dat het normaal is want andere kant heeft totaal geen speling en wiel slijt ook niet scheef af gelijk dat 1 wiel met speling
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Darkzero
Quadrider
Quadrider

Bericht door Darkzero »

merci en kris en bram om vandaag langs te komen! heb weer wat bijgeleerd en ga idd proberen volgende week naar de quadshop te gaan. dit is idd niet normaal dat er zoveel speling op zit. ik ga ook de voorbanden meenemen die we eraf gehaald hebben om te laten zien hoe erg het geworden is.
nu weet ik tenminste wat waarschijnlijk de oorzaak is van het schuin afslijten van die band, nu nog hopen dat het op te lossen is...
Darkzero
Quadrider
Quadrider

Bericht door Darkzero »

Vandaag quad naar quadshop gedaan.
Micky verschoot er ook van hoeveel speling er op m'n wiel zit. Hij gaat de lagers vervangen en dan verder kijken.
Darkzero
Quadrider
Quadrider

Bericht door Darkzero »

gisteren de quad weer gaan halen in de quadshop.
lagers aan beide kanten zijn vervangen. bij 1 kant, waar de speling op zat, was de lager kapot. de andere kant is preventief vervangen. nu liggen de 4 crossbanden erop. op de weg is dit echt niet plezant vind ik. misschien wel eens rondcrossen in het veld en binnenkort in de sneeuw. ga beginnen sparen voor spearz en 10x8 - 10x12 velgen.
hoeveel druk zet ik trouwens op de crossbanden? ze staan nu op 0.6 bar, net als m'n wegbanden. maar ik vind dat ze nogal hard staan dan, vooral achteraan.
bizon450
Quad Master
Quad Master

Bericht door bizon450 »

Ik doe in men cross banden 0,5-0,6 bar baanbanden 0,7-0,8 bar

Grts
1) raptor 350 05 (verkocht)
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )