Arnodw schreef:
krijg een beetje het gevoel dat van wie ik deze quad heb gekocht dat ze mij int zak hebbe gezet ...
Het is niet omdat we bizon kennen dat ik dit zeg maar als je 2 weken deftig hebt kunnen rijden vind ik niet dat je in het zak gezet zijt. Als je dit zou denken na paar uur rijden oké maar na 2 weken deftig rijden denk ik wel dat je wel eens getankt hebt voor het zelfde geld heb je gewone benzine getankt waardoor er iets kapot gegaan is
Er is ooit nog eens iemand geweest hier die dacht dat zijne benzine gemengd was, blijkbaar had hij de verkeerde kruik gepakt waardoor hij gewone benzine getankt had ipv. 2takt

spijtige zaak zou ik zeggen
Tijdens het kicken heb je dan nog genoeg compressie stel dat er een zuiger veer gebroken is waardoor je minder compressie hebt als je deze dan in gang loopt kan het zijn dat je genoeg snelheid hebt om hem draaiend te houden maar krijg je zoveel onverbrande benzine in de uitlaat waardoor deze die knallen zou geven
Als er een zuigerveer gebroken is heb je geen compressie dus ook geen aanzuiging van benzine waardoor je bougie droog blijft tijdens het kicken
Kan ook zijn een membraam gebroken hierdoor heb je ook geen aanzuiging, piston doet compressieslag zuigt nieuwe benzine aan, doet arbied slag en duwt nieuwe benzine terwijl vanuit uw carters naar cilinder. maar stel dat er een membraam gebroken is dan duwt hij eerder uw benzine terug de carburator in er zal wel een deel richting cilinder gaan maar niet genoeg. als je even het 2takt principe bekijkt dan kom je misschien ook op de mogelijke oorzaak
Ik heb vroeger een uur achter een probleem gezocht bij mijn Honda camino. carburator 5keer afgenomen om na te kijken van ellende cilinder af genomen ( was een waterkoeling ) en toen zag ik in mijn carter een stuk membraam liggen en toen viel mijne frank ( € bestond toen nog niet ) membraam plaatjes liet ik gewoon liggen tijdens demontage carburator wie denkt nu aan die stom plaatjes