nieuw probleem--

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
confliction
Toeschouwer
Toeschouwer

nieuw probleem--

Bericht door confliction »

ik heb een yamaha raptor 660R

nu ik was aan het rijden met de quad en deze viel plots uit,kreeg hem niet meer gestart,relias zoemde ook niet meer maar batterij was oke want lichten werkte,nu probeer ik de quad vandaag terug te starten,eerst keer gaat relais over en gaat da startmotor(was vergeten de naftkraan open te zetten) ik zet deze open en plotseling doet de quad weer niks meer,volgens mij ergens slechte kabel maar waar begin je deze te zoeken??

probleem 2 , het boutje dat aan je koppeling zit beneden aan het blok(net onder het scharnierpunt van de koppelingskabel);ik zag dat dit zo goed als volledig uitgedraaid zat,wou dit bijdraaien met als gevolg dat boutje overgedraaid is,oplossing hiervoor? gewoon nieuwe draad in trekken maatje groter of? als jhe de quad in 1e zet en de koppeling intrekt krijg je hem ook bijna niet mùeer vooruit,koppeling pakt niet meer zonder dat boutje??

hopelijk zo snel mogelijk reactie :D

tnx
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Re: nieuw probleem--

Bericht door Jason McCoy »

Kabelbreuk moet je gewoon gaan zoeken. Je begint met kijken of t toevallig ergens bij je accu zit. Anders kappen er af en overal een beetje aan friemelen om te hopen of je het zo gaat vinden. En anders word het draar voor draad door gaat meten.

Je koppelingsverhaal met boutje begrijp ik niet helemaal. Dat je quad met dit weer in de versnelling niet geduwd wil worden kan ook kopen door koude en plakkerige olie. Dan kan het zijn dat i niet goed ontkoppelt. Wel wil ik je er op wijzen dat je dit allemaal gewoon goed voor elkaar moet hebben. Al is het alleen maar voor je eigen veiligheid
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
confliction
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door confliction »

Jason McCoy schreef:Kabelbreuk moet je gewoon gaan zoeken. Je begint met kijken of t toevallig ergens bij je accu zit. Anders kappen er af en overal een beetje aan friemelen om te hopen of je het zo gaat vinden. En anders word het draar voor draad door gaat meten.

Je koppelingsverhaal met boutje begrijp ik niet helemaal. Dat je quad met dit weer in de versnelling niet geduwd wil worden kan ook kopen door koude en plakkerige olie. Dan kan het zijn dat i niet goed ontkoppelt. Wel wil ik je er op wijzen dat je dit allemaal gewoon goed voor elkaar moet hebben. Al is het alleen maar voor je eigen veiligheid

startrelais overbrugt,dan ging de starter wel aan maar nog steeds springt de motor niet aan?
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Nee maar als je een kabelbreuk hebt en je contact schakelt bijvoorbeeld niet in dan zal hij ook nooit gaan lopen.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

Bericht door Jeroen1991 »

&bij gebrek aan mods dezer feestdagen: blijf even in het andere topic met al je vragen, dat maakt het ons duidelijker om het probleem te overzien en fijner voor mij, Jason en andere mensen die graag mensen met raptors 660 helpen of toch zeker meedenken, daar we er zelf 1 hebben. :bier:
Yamaha Raptor 660R!
Plaats reactie