Help Verlichting YFZ 450
-
- Toeschouwer
Help Verlichting YFZ 450
Hoi,
Ik heb nog niet zo lang geleden een yfz gekocht.
Alleen daar deed bijna niets van de verlichting het.
Op de knipperlichten het kenteken lampje het neutraal lampje en het groot licht indicatortje na.
Dus het dimlicht groot licht en het parkeerlicht en rem licht deed het dus niet.
Nu was er een zekering uitgeklapt deze vervangen nog niets.
Toen ben ik aan het meten gegaan 2 voorste lampjes alle bij kapot dim + groot
Ook de achterlicht unit kapot.
Achter heb ik inmiddels een nieuwe unit voor.
Deze doet het nu dus ook rem + gewoon licht.
Voor krijg ik echter geen spanning op mijn aansluit punten.
Nu heb ik het schema even door genomen alleen volgens mij klopt het totaal niet met wat er in mijn quad zit.
Ik heb er namelijk ook een relais in zitten wat op het schema helemaal niet is weergegeven.
Zou iemand mij kunnen helpen??
Hier het schema het rode gedeelte is dus OKE en rechts daar van klopt het dus niet.
Ik heb nog niet zo lang geleden een yfz gekocht.
Alleen daar deed bijna niets van de verlichting het.
Op de knipperlichten het kenteken lampje het neutraal lampje en het groot licht indicatortje na.
Dus het dimlicht groot licht en het parkeerlicht en rem licht deed het dus niet.
Nu was er een zekering uitgeklapt deze vervangen nog niets.
Toen ben ik aan het meten gegaan 2 voorste lampjes alle bij kapot dim + groot
Ook de achterlicht unit kapot.
Achter heb ik inmiddels een nieuwe unit voor.
Deze doet het nu dus ook rem + gewoon licht.
Voor krijg ik echter geen spanning op mijn aansluit punten.
Nu heb ik het schema even door genomen alleen volgens mij klopt het totaal niet met wat er in mijn quad zit.
Ik heb er namelijk ook een relais in zitten wat op het schema helemaal niet is weergegeven.
Zou iemand mij kunnen helpen??
Hier het schema het rode gedeelte is dus OKE en rechts daar van klopt het dus niet.
Re: Help Verlichting YFZ 450
Misschien kun je een paar foto's maken van je kabelboom, de zwarte tape eraf zodat je alle kleuren kan zien
-
- Toeschouwer
Ja de kabelboom hem ik nog niet open gesneden.
Maar ik denk wel dat ik dit moet doen om er achter te komen.
Hebben jullie dan helemaal geen relais voor de verlichting lijkt me sterk en waarom staan ze dan niet in het schema.
Maar ik denk wel dat ik dit moet doen om er achter te komen.
Hebben jullie dan helemaal geen relais voor de verlichting lijkt me sterk en waarom staan ze dan niet in het schema.
-
- Toeschouwer
Klemmen van schakelaar meten mss? Schakelaar zit tussen dus ik zou eerst beginnen meten aan mijn schakelaar..
- Jason McCoy
- Quad GOD
Een relais is een schakelaar waar je stroom op zet en die dan zelf een gesloten circuit maakt. Dat zit niet op je voorverlichting, dat doe je aan of uit met de schakelaar op het stuur. Heb je die schakelaar al los gehad?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Dat daar vooronder relais zitten klopt al niet bij een yfz. meet ook je contact slot eens door, die schakelt ook een hoop, hierdoor deed mijn fan het alleen als ik het contact uit schakelde
-
- Toeschouwer
Slot contact kan bijna niet omdat (30) tail/brake ook op zelfde voeding zit en toch werkt.. Volgens mij zit je probleem aan je schakelaar...
-
- Toeschouwer
Bedankt voor jullie reacties dan ga ik mijn schakelaar eens open schroeven.
Ik had eerst in gedachte dat hij te veel bij zou laden dat daarom alles kapot is gegaan en een zekering gesprongen.
Maar als ik de laadspanning meet is deze 14.2V op toeren dus hier is niets mis mee.
Ik ga er nog een keertje naar kijken, ik laat wel wat weten als het gelukt is.
Ik had eerst in gedachte dat hij te veel bij zou laden dat daarom alles kapot is gegaan en een zekering gesprongen.
Maar als ik de laadspanning meet is deze 14.2V op toeren dus hier is niets mis mee.
Ik ga er nog een keertje naar kijken, ik laat wel wat weten als het gelukt is.