Suzuki ltz400 krukas vervangen.

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
JVBommel
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 4
Lid geworden op: di 18 mar, 2014 20:12

Suzuki ltz400 krukas vervangen.

Bericht door JVBommel »

hallo,
Ik ben aan het sleutelen gegaan aan mijn ltz400. het stotteren en niet trekken kwam bijna zeker door een versleten zuiger, nou heb ik ook even wat aan de drijfstang gevoeld en die heeft op en neer ook wel wat speling (ik ben zelf monteur van landbouwmachines en heb al vele zware diesels gereviseerd) maar ik vind dat die speling wat veel, dus nu ben ik van plan om er meteen een nieuwe krukas en drijfstang in te zetten. maar heeft iemand een idee om dit het handigst en het snelste te doen? ik dacht zelf aan de rechtse kant van de motor te demonteren.
ik hoor het graag.
PS heeft iemand een idee waar je goed en betaalbaare onderdelen kunt halen??
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Suzuki ltz400 krukas vervangen.

Bericht door yamahakoppel »

moter en versnellingsbak is 1 geheel dus zodra je uw carter open doet ligt al open en niemand kan zeggen dat tandwiel blijft links steken of rechts maakt dus niet uit rechterkant of linkerkant

best een werkplaats handboek downloaden staat alles in uitgelegd en als je al ervaring in revisies dan is een quad blok geen probeem
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
JVBommel
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 4
Lid geworden op: di 18 mar, 2014 20:12

Re: Suzuki ltz400 krukas vervangen.

Bericht door JVBommel »

waar kan ik zo'n werkplaatsboek downloaden??
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Suzuki ltz400 krukas vervangen.

Bericht door Jason McCoy »

Euhm suzuki blok maak je open. Je haalt alles aan de koppeling kant eraf en dan schroef je hem open terwijl hij met de koppeling kant naar beneden ligt. Als je er mee bezig bent spreekt het wel voor zich want anders zitten de boutjes aan de onderkant
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Re: Suzuki ltz400 krukas vervangen.

Bericht door mx jake »

bouten zitten van 2 kanten bij suzuki 400
never drive faster then your angel can fly
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Suzuki ltz400 krukas vervangen.

Bericht door Jason McCoy »

Ja dat snap ik, maar ik dacht maar een paar aan de ene kant en meerdere aan de andere kant. Anyway, het habdboek legt het op dezelfde manier uit. De tekeningen zijn ook op die manier opgebouwd
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
barry9
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: do 10 jan, 2008 14:16

Re: Suzuki ltz400 krukas vervangen.

Bericht door barry9 »

gewoon snel eventjes motor opgooien en kapotte onderdelen vervangen en terug monteren en rijden maar
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Suzuki ltz400 krukas vervangen.

Bericht door Jason McCoy »

Over zinloze reacties gesproken..... Iemand die dit werk niet gewend is gooit niet even zijn blok open maar die heeft alle hulp nodig die hij krijgen kan.
Dus voor de TS, even opengooien moet je vergeten want er komt wel wat bij kijken. Maar van ieder dingetje een foto zodat je later weet hoe je het terug moet monteren. Gebruik het handboek erbij
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
barry9
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: do 10 jan, 2008 14:16

Re: Suzuki ltz400 krukas vervangen.

Bericht door barry9 »

als je er al een stuk of 40 400 en 15 700 en 12 750 heb opengegooit en een stuk of 20 hayabusa open en dicht hebt gegooit ben je nog een persoon die van alles fotokse moet hebben>nadenken voor je hier bepaalde persoon iets beschrijven voor je ze kent!!
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Suzuki ltz400 krukas vervangen.

Bericht door Jason McCoy »

Ja we denken met de TS mee. Iemand die dan komt roepen hoe goed ze zelf zijn daar heeft de TS niks aan. De mensen die voor zover op dit topic hebben gereageerd kunnen het allemaal wel met hun ogen dicht maar nogmaals de TS heeft daar alleen wat aan als je tips geeft en niet door te zeggen dat jij het allemaal wel begrijpt
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie