Ik heb de framenummer gecheckt en deze kwam overeen met het papier dat ik erbij kreeg ,Jazzy schreef:Laat het inderdaad een les zijn voor iedereen die dit leest!
Het is trouwens niet zo dat je bij particuliere handel helemaal rechteloos bent, dat zou een mooie boel zijn. Als de verkoper dit wist en aan jou niet verteld heeft dan kan er sprake zijn van dwaling. Grond om de verkoop nietig te verklaren. Aan de andere kant heb je zelf ook een onderzoeksplicht, het controleren van de papieren en framenummers is wel het minste wat je zelf kunt doen.
Verder kan het juridisch nog wel relevant zijn dat het hier om verboden praktijken gaat, namelijk het verkopen van een omgekat voertuig.
In Nederland zijn er diverse mogelijkheden om gratis of tegen geringe kosten juridisch advies in te winnen, als zoiets er in België ook is dan zou ik daar zeker eens aankloppen.
De papier die hij nog had was alleen de kentekenbewijs , de rest van de papieren niet .
Ik had dus de plaatselijke garage gebeld voor aankoop om te vragen als ik de rest van de papieren kon aanvragen en dit was mogelijk . Daarom zag ik er geen probleem in , toen in het eerst volgende weekend naar de garage ging zeide ze tegen mij dat in het systeem van Yamaha staat dat dit een blaster is en geen banshee . Terwijl het wel een banshee is , trouwens op het kenteken bewijs staat er geen model of cc enkel merk , chassisnummer , soort voertuig ,brandstof type , referencie nummer en datum van eerste en laatste inschrijving . Trouwens de verkoper had nog een Banshee staan maar deze was een volledig gereviseerd en getunde versie , dus normaal gezien wist hij hiervan .
Of wat dank je ?