Partagas

Nieuw op het forum? Stel jezelf (en je quad) hier even voor.
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Re: Partagas

Bericht door Jason McCoy »

Cf-Moto is geeneens een B-merk. Is meer een C merk. Er zullen best een paar goeie tussen zitten maar dat is altijd. In mijn ogen is Cf Moto niet te vergelijken met merken als TGB en Landfighter
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
AC67
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AC67 »

Als je voor cf gaat weet dan wel dat het argument kinderziektes geen hout snijdt.Iets is goed of niet,na al die jaren dat een merk op de markt is moeten die kinderziektes er wel zo langzamerhand uit zijn,vaak is een nieuw model quad alleen uiterlijk wat anders of zit er een andere kappenset of kleurencombi op oid.
Het is een merk wat niet mee kan als het gaat kwaliteit,kracht,waardevastheid en betrouwbaarheid tegenover de A merken.Natuurlijk zijn er mensen die er plezier van hebben en dat is mooi maai de duurdere merken zijn niet voor niets duurder,zit hem in materiaalkeuze,afwerking endergelijke.Een gerenommeerde naam zegt niet alles als het gaat om onderdelen,ook die merken hebben een goedkope lijn in assortiment.
Meerdere malen hebben mensen voor goedkoper gekozen en zij daarvan terugkomen.Dat er dealers bij je in de buurt zitten is mooi want ik hoop dat ik het mis heb maar ik denk dat je daar toch wel vrij veel naar toe zult moeten of je moet je quad sparen en alleen poetsen en een broodje gaan halen op de hoek.Ik zou me rot balen als ik me zuur verdiende/gespaarde centen maximaal zou uitgeven en er later achterkomen dat ik beter had doorgespaard en wat beters gekocht.weg is weg en ook al zou je bijna nieuwe quad inruilen,je levert een hoop in.
Goedkoop is duurkoop.Er zullen mensen zijn die andere merken aanbevelen maar vaak alleen omdat ze bij dealers een vinger in de pap hebben of soms zelfs werken,vaak rijden ze zelf een ander merk maar uit goedheid naar hun dealer toe een merk aanbevelen die die dealer ook voert.Daarom noem ik bewust geen merken nu of beveel ze aan.Ik doe daar in dit geval niet aan mee.
Maar goed,zo te lezen staat je besluit vast en ga je voor een CF,ik hoop dat je geluk hebt en veel veilige probleemloze km's hebt.
Partagas
Quadrider
Quadrider

Bericht door Partagas »

Landfighter zier er mooi uit maar heeft helaas geen EPS. TGB vond ik ook mooi maar wordt me afgeraden vanwege matige motoren. Met name zeer hoog verbruik.

Bij Quadwise staat een leuke Arctic Cat 1000 H2 EFI te koop maar dit is weer geen tweepersoons ;( Tja, zo blijf ik bezig...
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
AC67
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AC67 »

Maar hoeveel km wil je gaan rijden?is een liter meer of minder de doorslag?Als je plezier in het rijden hebt komt het ook niet aan op een paar euro die je per rit meer zou betalen.IK rij gemiddeld met mijn arctic cat 425 10ltr/100 km,ik ben vrij zwaar en heb als ik wegga vaak ook nog voor een week kampeerspullen mee,denk dat de hele bups zo 500 kg weegt.Soms zelfs een aanhanger erachter,kost die 100km me een paar euro meer,nou en?Gaat om de lol van het rijden.
Ik zou betrouwbaarheid en kwaliteit voorop stellen als het gaat om een keuze.
Partagas
Quadrider
Quadrider

Bericht door Partagas »

dutchmoose schreef:Maar hoeveel km wil je gaan rijden?is een liter meer of minder de doorslag?Als je plezier in het rijden hebt komt het ook niet aan op een paar euro die je per rit meer zou betalen.IK rij gemiddeld met mijn arctic cat 425 10ltr/100 km,ik ben vrij zwaar en heb als ik wegga vaak ook nog voor een week kampeerspullen mee,denk dat de hele bups zo 500 kg weegt.Soms zelfs een aanhanger erachter,kost die 100km me een paar euro meer,nou en?Gaat om de lol van het rijden.
Ik zou betrouwbaarheid en kwaliteit voorop stellen als het gaat om een keuze.
Dus als jou zo lees prefereer je een TGB boven CFMoto?
AC67
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AC67 »

Als ik zou moeten kiezen tussen die 2 wel,maar dat is heel persoonlijk.Ook het oog wil wat.
Ik ben zelf op een goedkope Koreaanse quad begonnen,heb daarop leren rijden en daarna mijn keus gemaakt voor een nieuwe 425 arctic cat.Was een rib uit mijn lijf maar geen spijt van,
Nogmaals je keuze is heel persoonlijk maar beter een gebruikte B quad dan een nieuwe C quad denk ik zo.
En vraag je af hoe vaak je er met 2 personen op zit,voor een paar keer per jaar is een beetje krap zitten niet erg,die arctic cat van quadwise is echt geen kleintje en als je zelf niet te dik bent kan daar best met 2 personen op zitten,maar dat is een keuze.Op mijn quad heb ik ook wel eens iemand achterop ,maar om daarvoor een twee persoons voor te kopen gaat me te ver.Dan liever een kleinere en de extra euro's die je bespaart in een luxere uitvoering of koffer/uitrusting/helm/pak gestoken
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

Ik wil het ook absoluut niet afraden.

Feit blijft gewoon dat als je een nieuw model koopt, dat net uit is, dat je dan niet weet of alle kinderziektes eruit zijn. Sommige mensen vinden het geweldig om altijd het nieuwste model te hebben. Ik heb liever een beproefd concept.

Als je de quad als motor alternatief wilt gebruiken zou ik persoonlijk voor een (eventueel gebruikte) Can-Am 500 gaan.
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Zijn toch wel meer quads die in aanmerking komen? Neem een Kingquad of een Grizzly. Kun je ook echt wel prima mee toeren hoor. In iedergeval weet je zeker dat je op je bestemming aan komt dat is met een CF Motot toch wel ff iedere keer spannend
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
java
Quadracer
Quadracer

Bericht door java »

Jason McCoy schreef:Zijn toch wel meer quads die in aanmerking komen? Neem een Kingquad of een Grizzly. Kun je ook echt wel prima mee toeren hoor. In iedergeval weet je zeker dat je op je bestemming aan komt dat is met een CF Motot toch wel ff iedere keer spannend
Tot nu toe (na dat ik hem een goede beurt heb gegeveb en nieuwe riem) nog niet gebeurd! Klop klop op hout :wink:

Link

Wil die van mij wel ruilen. Maakt mij dan ook niet uit als hij voor een paar weken steel staat ivm kinderziekten.
Afbeelding
Yair
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Yair »

Moet op de outlander lijken?
Quadrider
Quadrider

Bericht door Partagas »

Heren forumgenoten... alles in overweging nemende heb ik toch besloten om een Can Am occasion te kopen. Het is een outlander 500 Max XT van 2010, gekocht bij quads-for-fun in Eersel.

Er wordt nog een Can-AM koffer geplaatst en handkappen. Ook wordt het gashendel naar links gezet. Kortom, volgende week kan ik rijden 8)
Laatst gewijzigd door Partagas op zo 31 aug, 2014 07:04, 1 keer totaal gewijzigd.
AC67
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AC67 »

Mooi man.goede keuze.gauw wat foto,s plaatsen.
Partagas
Quadrider
Quadrider

Bericht door Partagas »

Zal ik volgende week meteen doen (foto's plaatsen dus). Sowieso wil ik jullie allemaal bedanken voor de suggesties en de wijze raadgevingen :afgestudeerd:
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Gefeliciteerd, ik denk dat je hier een heel mooie machine mee hebt die je veel plezier gaat bieden. Deze quad heeft ook een gekoppeld remsysteem toch? Zodat je voor en achter tegelijk remt
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quadrijder2
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Quadrijder2 »

Proficiat , prachtige Quad hij staat mooi te blinken op de site. :crosser: 8)
Can Am Outlander L 500 DPS Max
Plaats reactie