Even Voorstellen
Even Voorstellen
Dag Iedereen,
Al heel mijn leven ben ik zot van Quads. Vroeger had ik een Suzuki 80cc 2takt, altijd prachtig onderhouden en altijd super mee geamuzeerd!
2 jaar geleden heb ik de Transtunesia mee gedaan met een huurquad. De reis/ ervaring was ongelooflijk, maar de quad helaas niet.
Ik was begonnen met een suzuki 4x4 waarvan de aandrijfriem kapot ging, erna de ophanging. Daarna hebben ze mij een 500cc 4takt automatic verhuurd die niet tegen water kon. maw in een grote plas water rijden en het ding ging niet meer vooruit (ik denk water in de luchtfilter/carbu). Maar al bij al een heel toffe ervaring.
Dit jaar is er een nieuwe rit in Marokko via dezelfde organisatie. maar ik wil nu toch wel mijn eigen quad.
Vandaar dat ik mij aangesloten heb op dit forum, om jullie mening te horen en uiteraard een quad te vinden voor oktober.
Ik dacht direct aan een Yamaha raptor. Maar er zijn er al heel wat gemaakt. Ik meen mij te herinneren dat ik vroeger op een 250cc raptor gereden heb, maar dit was te weinig. dus zou ik willen gaan voor een 660 of een 700 of een 700R (ik weet niet wat het verschil precies is met een 700). Ik post dit wel nog bij het juiste topic.
Welke Yamaha raptor stellen jullie voor die de zware offroad reis met glans zou kunnen doorstaan?
bedankt,
Laurens
Al heel mijn leven ben ik zot van Quads. Vroeger had ik een Suzuki 80cc 2takt, altijd prachtig onderhouden en altijd super mee geamuzeerd!
2 jaar geleden heb ik de Transtunesia mee gedaan met een huurquad. De reis/ ervaring was ongelooflijk, maar de quad helaas niet.
Ik was begonnen met een suzuki 4x4 waarvan de aandrijfriem kapot ging, erna de ophanging. Daarna hebben ze mij een 500cc 4takt automatic verhuurd die niet tegen water kon. maw in een grote plas water rijden en het ding ging niet meer vooruit (ik denk water in de luchtfilter/carbu). Maar al bij al een heel toffe ervaring.
Dit jaar is er een nieuwe rit in Marokko via dezelfde organisatie. maar ik wil nu toch wel mijn eigen quad.
Vandaar dat ik mij aangesloten heb op dit forum, om jullie mening te horen en uiteraard een quad te vinden voor oktober.
Ik dacht direct aan een Yamaha raptor. Maar er zijn er al heel wat gemaakt. Ik meen mij te herinneren dat ik vroeger op een 250cc raptor gereden heb, maar dit was te weinig. dus zou ik willen gaan voor een 660 of een 700 of een 700R (ik weet niet wat het verschil precies is met een 700). Ik post dit wel nog bij het juiste topic.
Welke Yamaha raptor stellen jullie voor die de zware offroad reis met glans zou kunnen doorstaan?
bedankt,
Laurens
Can Am Renegade 800R 2014
Re: Even Voorstellen
.
Laatst gewijzigd door AC67 op wo 22 apr, 2015 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Even Voorstellen
Bedankt voor de reactie. maar ik houd het echt wel bij een 2wiel aandrijving.dutchmoose schreef:Welkom,ik zou toch wel een 4x4 met lier endergelijke meenemen.met een 2 wiel aandrijving kom je wat te kort,een uttilty 4x4 is daar beter op zijn plek.
door water met een cvt/automaat kan betekeken dat de snaar nat word en gaat slippen wat met elke cvt kan gebeuren als je de waterhoogte onderschat en de koeling niet naar boven hebt verlegt,
oktober gaan rijden is wel kort dag,moet je wel een quad tegenkomen die klaar is met alles er op en aan en in goede staat van onderhoud is.
Het was véél aangenamer dan met de 4x4...
+ ik moet meekunnen met de rest (de rest zijn moto's )
De snaar is een mogelijkheid. maar dan zou hij nog in toeren gaan neen? Hij maakte toen geen toeren, na een uurtje begon hij op ralentie te draaien, en 3u later kon ik hem heeel rustig aan in toeren laten gaan..
Klopt de quad zal in goede staat moeten zijn. ik zou hem sowieso een extra onderhoud geven, en zorgen dat de elektronica werkt. Ook zal ik 2 extra banden moeten meehebben.
Ik heb ook al een quad gezien met een bagage rekje achteraan. dit zal ook nodig zijn om een extra bidonnetje & een reservewiel op te hangen..
Can Am Renegade 800R 2014
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Even Voorstellen
dan wordt het al gauw een 700r. of suzuki ltz400.
zijn toch wel een van de meest betrouwbare quads.
zijn toch wel een van de meest betrouwbare quads.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: Even Voorstellen
Ik denk dat je tekort komt met een 2wd hoor.
Hoeveel kilometer is het en door wat voor terrein moet je gaan?
Als je een reserve band wil meenemen ga je het krap krijgen denk ik
met een sport quad.
Hoeveel kilometer is het en door wat voor terrein moet je gaan?
Als je een reserve band wil meenemen ga je het krap krijgen denk ik
met een sport quad.
_____________________________
Re: Even Voorstellen
.
Laatst gewijzigd door AC67 op wo 22 apr, 2015 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Even Voorstellen
2 Jaar geleden heb ik de Transtunesia meegedaan 3/4de van de reis met een Schrambler 500cc 2wd. dit was dikke fun en zeker te doen. ik had echt niets te kort.Yair schreef:Ik denk dat je tekort komt met een 2wd hoor.
Hoeveel kilometer is het en door wat voor terrein moet je gaan?
Als je een reserve band wil meenemen ga je het krap krijgen denk ik
met een sport quad.
Dit zijn vooral zandvlaktes/duinen/gravel en uitzonderlijk ruwe grote stenen. Dagelijk 250 a 350km
Als ik dat bagagerekje zie zoals bij deze moet het wel lukken volgens mij. klein bidonnetje + reserve wiel:
http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 62920.html
grt
Can Am Renegade 800R 2014
Re: Even Voorstellen
,
Laatst gewijzigd door AC67 op wo 22 apr, 2015 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Even Voorstellen
Het bidonnetje is voor de nafte, aangezien er niet veel kan getankt worden. water zit in de rugzak met een camelbag.dutchmoose schreef:Ik denk met alle eerlijkheid dat je het een beetje onderschat,een bidonnetje water en 2 banden is echt niet genoeg.
gps,ehbo,gereedschap,noodpakket,brandstof,kleding.je moet echt wel wat meer meenemen.
Ook al is het georganiseerd je moet op het ergste voorbereid zijn.Ik heb vrienden die paris dakar rijden en die zijn een jaar bezig met voorbereiden en testen,Als e ene rit is afgelopen begint de volgende.nu kan je deze rit niet vergelijken met paris dakar maar er is wel wat meer voor nodig dan een quad kopen en aftanken,flesje spa en een bandje op je rekje.Een standaard machine gaat niet opgewassen zijn tegen de dingen die je in een dergelijke rally tegenkomt.
Desalniettemin te mij veel succes ,ik denk dat de raptor kenners op dit forum je wel zullen helpen met je keuze.
Ik heb van raptors geen verstand,meer van 4x4.
De bedoeling is om enkel 1 reserveband mee te nemen op de quad bij eventuele panne en hoogstnoodzakelijke tools voor het sleutelwerk.
Alle andere zaken blijven bij de camion die ons altijd volgt (op eigen tempo uiteraard). Ook worden we gevolgd door 2 jeeps die snel bij ons kunnen geraken.
Je mag het inderdaad niet vergelijken met een Parijs Dakar. hierbij wordt je aan je lot overgelaten, hier is dat zeker niet het geval. Ook doen we dit aan eigen tempo en is het allesbehalve een race!
Als je weet met welke quads (3 in totaal) ik moeten rijden heb 2 jaar geleden bij de Transtunesia, dan heb ik het volste vertrouwen in de Yamaha raptor.
grt
Can Am Renegade 800R 2014
- pimblaster200
- Toeschouwer
- Berichten: 40
- Lid geworden op: di 20 mei, 2014 15:21
- Locatie: barneveld
Re: Even Voorstellen
Als ik u was en ik had het geld ervoor zou ik voor een can am renegade 1000 gaan, of de 800. Is wel 4x4 maar toch ook wel zeer fel
Remmen is angst.
Re: Even Voorstellen
,
Laatst gewijzigd door AC67 op wo 22 apr, 2015 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Even Voorstellen
Bombardier DS
Die zijn ook erg betrouwbaar. Op de Nervbars kun je eventueel 1 of 2 extra wielen meenemen.
Neem een "X" uitvoering. Deze is standaard al redelijk rally klaar. Betere schokdempers en alu beplating aan de onderkant. Misschien nog een grotere benzine tank erop en klaar!
Deze dingen reden als 1e Parijs-Dakar. Ze zijn voor niet teveel geld te vinden.
Die zijn ook erg betrouwbaar. Op de Nervbars kun je eventueel 1 of 2 extra wielen meenemen.
Neem een "X" uitvoering. Deze is standaard al redelijk rally klaar. Betere schokdempers en alu beplating aan de onderkant. Misschien nog een grotere benzine tank erop en klaar!
Deze dingen reden als 1e Parijs-Dakar. Ze zijn voor niet teveel geld te vinden.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Even Voorstellen
Renegade of outlander pakken. Heeft optinoneel 4x4. Kun je motoren makkelijk bijhouden en het scheelt een boel gekloot als je vastzit. Met een stock raptor 700 word het een zware rit. Alleen al omdat de zithouding niet optimaal is.
Ook hebben de Renegade en de outlander hogere luchtinlaten zodat je door dieper water kunt rijden. Ik denk dat je zoiets met een standaard Raptor niet uit gaat rijden.
Reserve wielen heb je zowiezo 2 van nodig. 1x voor en 1x achter ivm verschillende steekmaten.
Ook hebben de Renegade en de outlander hogere luchtinlaten zodat je door dieper water kunt rijden. Ik denk dat je zoiets met een standaard Raptor niet uit gaat rijden.
Reserve wielen heb je zowiezo 2 van nodig. 1x voor en 1x achter ivm verschillende steekmaten.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Even Voorstellen
Tja, als je er toch voor kiest om een 4x4 te nemen, dan zou ik inderdaad een Renegade nemen. Bij voorkeur een 800.
Moet het een sportquad zijn dan is een Raptor prima. Die rijden met behoorlijk wat modificaties ook in de Dakar tegenwoordig. Persoonlijk denk ik dat een goed onderhouden Bombardier DS in standaard uitvoering iets geschikter is. Groter en robuuster gebouwd. Maar ja, ik heb er zelf een...dus ben bevooroordeeld
Moet het een sportquad zijn dan is een Raptor prima. Die rijden met behoorlijk wat modificaties ook in de Dakar tegenwoordig. Persoonlijk denk ik dat een goed onderhouden Bombardier DS in standaard uitvoering iets geschikter is. Groter en robuuster gebouwd. Maar ja, ik heb er zelf een...dus ben bevooroordeeld