Al heel mijn leven ben ik zot van Quads. Vroeger had ik een Suzuki 80cc 2takt, altijd prachtig onderhouden en altijd super mee geamuzeerd!
2 jaar geleden heb ik de Transtunesia mee gedaan met een huurquad. De reis/ ervaring was ongelooflijk, maar de quad helaas niet.
Ik was begonnen met een suzuki 4x4 waarvan de aandrijfriem kapot ging, erna de ophanging. Daarna hebben ze mij een 500cc 4takt automatic verhuurd die niet tegen water kon. maw in een grote plas water rijden en het ding ging niet meer vooruit (ik denk water in de luchtfilter/carbu). Maar al bij al een heel toffe ervaring.
Dit jaar is er een nieuwe rit in Marokko via dezelfde organisatie. maar ik wil nu toch wel mijn eigen quad.
Vandaar dat ik mij aangesloten heb op dit forum, om jullie mening te horen en uiteraard een quad te vinden voor oktober.
Ik dacht direct aan een Yamaha raptor. Maar er zijn er al heel wat gemaakt. Ik meen mij te herinneren dat ik vroeger op een 250cc raptor gereden heb, maar dit was te weinig. dus zou ik willen gaan voor een 660 of een 700 of een 700R (ik weet niet wat het verschil precies is met een 700). Ik post dit wel nog bij het juiste topic.
Welke Yamaha raptor stellen jullie voor die de zware offroad reis met glans zou kunnen doorstaan?
bedankt,
Laurens