nee zit niet bij de brandweer werk als inspecteur/ monteur voor een bedrijf dat onderhoud aan haven kranen doet.
wij gebruiken de flir camera om te kijken of lagers warm lopen of zoeken zwake plekken op in de electra.
mooi man dat je ze uit moest helpen maar ik zou voortaan aan de achterkant slepen/trekken.Is wat beter voor de constructie en niet aan je lier ofzoiets.Je lier is meer voor statistische belastingen dan dynamische.Aan de trekhaak is beter.en dan nog aan de achterkant van de bus,het vaste terrein weer op.Dus eerst de aanhanger weg en dan de bus achteruit de platen weer op.die disco die rechts naast je staat kon het niet aan?
Trekhaak staat nog op de wishlist.
En de aanhanger was al los van de bus hoor. En niet te vergeten moest de bus ook nog wel wat moeite doen, niet dat mijn quadje al het werk moet doen.
Bus had simpelweg geen grip meer, niet dat hij tot zijn assen in de bagger zat
Ok,een trekhaak voor je tgb kost de kop niet,is een standaard 2"aansluiting.
Bel even met John van quadwise,die heeft ze waarschijnlijk wel liggen.
Als de bus alleen maar een klein hulpje moest hebben dan gaat het nog maar ik ben geen voorstander van achteruittrekken.
Als er plotseling wel veel beweging in de bus mocht komen kan je nooit zo snel weg als dat je voor uit moet rijden.Plus dat de afstand een beetje klein is qua sleeptouw/lierdraad.Ik had hem 5/8 meter verder gezet zodat als hij toch kan gaan rijden hij direct een stuk verder kan en niet een klein eindje zodat de kans op vastzitten weer bestaat.Dan is vooruit trekken weer beter want dan kun je zolang de bus rijd om op goed gras te komen voor de bus uit blijven rijden.
Maar je geeft al aan dat je geen trekhaak hebt dus deze situatie is dan de beste optie.
Je hoeft niet eens een kogel te hebben, als je er maar een kabel aan vast kunt maken.
Het voordeel van trekken met de lier is dat je de lier binnen kunt halen met de quad op de rem. Zo heb je heel veel koppel tot je beschikking die mooi gelijdelijk beschikbaar is. Je hoeft niet als een gek met je quad tekeer te gaan.
Jazzy schreef:Je hoeft niet eens een kogel te hebben, als je er maar een kabel aan vast kunt maken.
Het voordeel van trekken met de lier is dat je de lier binnen kunt halen met de quad op de rem. Zo heb je heel veel koppel tot je beschikking die mooi gelijdelijk beschikbaar is. Je hoeft niet als een gek met je quad tekeer te gaan.
dat klopt maar ik ben bang dat in dit geval de quad naar voren gaat en de bus lekker blijft waar hij is.
en als een malle lopen rukken en trekken is nooit goed,krijg je alleen maar stukken van.
we wisten wat we aan het doen waren, bus had meer een snokje nodig om van de gladde ondergrond weg te komen.
had hem er zelf ook liever niet achteruit uit willen trekken, maar das achteraf.
tip van jazzy was misschien al voldoende geweest (zonder dat de quad naar voren getrokken zou worden)
je had die landrover als anker kunnen gebruiken,of een ander zwaar voertuig.dat met een goed lint vastzetten aan de achterkant.
je frame krijgt wel op zijn falie maar je moet trekken met de lier langzaam opbouwen dan kan er relatief een hoop hoor.