Aanpassingen Outlander 500
Re: Aanpassingen Outlander 500
Vraag mij eigenlijk af hoe breed het spoor wordt als die verbreders er op zitten
Hij past nu namelijk precies op m'n aanhangwagen (binnenmaat bak is 1.26 en quad is nu 1.20 breed)...
Hij past nu namelijk precies op m'n aanhangwagen (binnenmaat bak is 1.26 en quad is nu 1.20 breed)...
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Re: Aanpassingen Outlander 500
Dat hangt af welke je besteld hebt.de dikte van je verbreder maal 2.
Re: Aanpassingen Outlander 500
Ik heb gewoon spoorverbreders besteld, verder niks gezegd. Dacht dat het een standaard maat was voor Outlander 500
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Re: Aanpassingen Outlander 500
Dus ze kunnen/mogen max 3cm breed zijn.word krap parkeren.scheelt wel schuiven zijdelings.[SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Re: Aanpassingen Outlander 500
ja ja, lach me maar uit... straks zetten ze er verbreders op van 40mm en kan ik zien hoe ik het beestje tussen de planken geperst krijg
Tussen de planken is de breedte trouwens 1.28 mtr. maar tussen de hoeken, waar ik dus tussendoor moet, is de breedte maar 1.26 mtr.
Zijn er eigenlijk wel verbreders van 30mm en heeft zo'n geringe verbreding überhaupt zin?
Tussen de planken is de breedte trouwens 1.28 mtr. maar tussen de hoeken, waar ik dus tussendoor moet, is de breedte maar 1.26 mtr.
Zijn er eigenlijk wel verbreders van 30mm en heeft zo'n geringe verbreding überhaupt zin?
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Re: Aanpassingen Outlander 500
Ik lach niemand uit.Had mij ook kunnen gebeuren.
Ik begrijp best dat je aanhanger het laatste is waar je bij een verbreding van je quad aan denkt.
Ik heb zelf ook dat probleem gehad.Maar dan met de hoogte.
Had een mooie nette huifaanhanger,netjes opgemeten en het paste volgens bartje.
Maar toen ik de cat erop wilde rijden met mijn nieuwe rijplaten kwam ik er achter dat de quad met oprijden schuin omhoog ging en daardoor hoger werd t.o.v.de huif.
Dus paste niet.
Het zou alleen passen als ik de quad perfect horizontaal er in zou kunnen rijden.Ja en dat kan dus niet.
ik heb toen een andere plateau aaanhanger gekocht met een vloerbreedte van 150cm(kon de huifaanhanger inruilen) maar had dus ook eerst wat simpels over het hoofd gezien.
Zo zie je maar:dit soort"stomme"foutjes maakt iedereen.
Ik begrijp best dat je aanhanger het laatste is waar je bij een verbreding van je quad aan denkt.
Ik heb zelf ook dat probleem gehad.Maar dan met de hoogte.
Had een mooie nette huifaanhanger,netjes opgemeten en het paste volgens bartje.
Maar toen ik de cat erop wilde rijden met mijn nieuwe rijplaten kwam ik er achter dat de quad met oprijden schuin omhoog ging en daardoor hoger werd t.o.v.de huif.
Dus paste niet.
Het zou alleen passen als ik de quad perfect horizontaal er in zou kunnen rijden.Ja en dat kan dus niet.
ik heb toen een andere plateau aaanhanger gekocht met een vloerbreedte van 150cm(kon de huifaanhanger inruilen) maar had dus ook eerst wat simpels over het hoofd gezien.
Zo zie je maar:dit soort"stomme"foutjes maakt iedereen.
Re: Aanpassingen Outlander 500
Ik heb het ook gehad hoor .
Ik had een aanhanger gekocht (had eerst een crossmotortje) en vervolgens mijn Ozark en die paste er niet tussen op 5cm na. Toen maar een balkje weggeslepen waar de klep tegen aan kwam (geen dragend iets).
Maar 30mm is dus 60mm aan twee kanten dus het scheelt wel wat natuurlijk.
Ik had een aanhanger gekocht (had eerst een crossmotortje) en vervolgens mijn Ozark en die paste er niet tussen op 5cm na. Toen maar een balkje weggeslepen waar de klep tegen aan kwam (geen dragend iets).
Maar 30mm is dus 60mm aan twee kanten dus het scheelt wel wat natuurlijk.
_____________________________
Re: Aanpassingen Outlander 500
Zal maar gauw een mailtje sturen naar QFF dat ze max. 30mm mogen zijn
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Re: Aanpassingen Outlander 500
Gisteren werden de spoorverbreders en het scherm gemonteerd. Het verschil is duidelijk merkbaar!
Een minpunt is wel dat het stuur nu begint te trillen vanaf zo'n 85 km. p.u. en ik weet nog niet of het aan het scherm ligt of aan de spoorverbreders... Bij lagere snelheden is het geheel echter merkbaar stabieler!
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Re: Aanpassingen Outlander 500
Je moet je banden/wielen even laten balanceren. Op zich niet raar dat dit nu merkbaar is nu er meer afstand tussen het wiel en het draaipunt is. De bandenboer vindt het fijn als je met lossen wielen aan komt en niet met de hele quad.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Aanpassingen Outlander 500
Zal de wielen laten balanceren Jazzy. Waar komt die onbalans ineens vandaan? Omdat de wielen er af geweest zijn?
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Re: Aanpassingen Outlander 500
Ik denk dat die er al in zat maar dat je het nu meer merkt met de verbreders er tussen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Aanpassingen Outlander 500
Onbalans kán ook komen doordat de spoorverbreders niet goed centreren op de quad, of dat de wielen weer niet goed centreren op de spoorverbreders.
Can-am gebruikt volgens mij conische wielmoeren voor de velgen. Dus dit zou zelfcentrerend moeten zijn. Zitten de spoorverbreders vast met gewone vlakke moeren én centreren ze niet op de naaf van de quad, dan kan dit het probleem veroorzaken.
In het terrein merk je hier niks van, maar op straat trilt het dan.
Can-am gebruikt volgens mij conische wielmoeren voor de velgen. Dus dit zou zelfcentrerend moeten zijn. Zitten de spoorverbreders vast met gewone vlakke moeren én centreren ze niet op de naaf van de quad, dan kan dit het probleem veroorzaken.
In het terrein merk je hier niks van, maar op straat trilt het dan.
Re: Aanpassingen Outlander 500
Uitbalanceren is het makkelijkst dus dat laat ik deze week doen. Hopelijk is het dan verholpen. Mocht het trillen daarna niet weg zijn dan ga ik terug naar QFF, want ik weet niet hoe ik zelf de spoorverbreders moet centreren op de naaf. QFF heeft aluminium spoorverbreders gebruikt, die hadden ze gewoon op voorraad. Ik ga er ook van uit dat ze weten wat ze doen, maar we zijn mensen dus een foutje maken kan natuurlijk altijd...
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...