Aanpassingen Outlander 500
Re: Aanpassingen Outlander 500
Wielen van de quad afhalen en langs de bandenboer rijden. Eventueel eerst even bellen of ze ons soort velgen op hun balanceerapparaat kunnen monteren, er moet dan een verloopstuk opgezet worden om de boutgaten te gebruiken in plaats van het kleinere gat van autovelgen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Aanpassingen Outlander 500
Als die zelf een balanceerapparaat hebben, maar dat is niet vanzelfsprekend. De twee waar ik wel eens kom hebben er geen in ieder geval.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Aanpassingen Outlander 500
Je moet naast een balanceerapparaat een verloopstuk hebben om Can-Am velgen op te kunnen spannen. Dit hebben niet alle bedrijven.
Quadwise heeft een apparaat en verloopstuk, maar dat is niet bij jou in de buurt.
Bandenbedrijven die dichte Peugeot velgen kunnen balanceren hebben ook vaak een verloopstuk. De machine moet ff omgebouwd worden. Dus balanceren is iets duurder dan standaard velgen vaak.
Voor mensen die veel op de weg rijden zou ik willen adviseren de wielen altijd te balanceren. Het is ook een behoud voor je wielophanging.
Quadwise heeft een apparaat en verloopstuk, maar dat is niet bij jou in de buurt.
Bandenbedrijven die dichte Peugeot velgen kunnen balanceren hebben ook vaak een verloopstuk. De machine moet ff omgebouwd worden. Dus balanceren is iets duurder dan standaard velgen vaak.
Voor mensen die veel op de weg rijden zou ik willen adviseren de wielen altijd te balanceren. Het is ook een behoud voor je wielophanging.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Aanpassingen Outlander 500
Grappig. Niet alle banden hebben succes met balanceren. Dus de eerste vraag is volgens mij wat je voor banden precies hebt. Daarnaast gaat dit topic over een can-am outlander. Jij hebt een Grizz dat zijn dus andere wielen en andere maten. (Ik zie de heren hier antwoord geven over Can-Am maten.)
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Aanpassingen Outlander 500
ja ik zie idd reacties over een can am. het zijn itp baja cross banden 25".
zitten er sinds kort op, heb ze al es opgepompt en dan was het wat beter... maar op hoge snelheid is er toch wel een vervelende trilling
zitten er sinds kort op, heb ze al es opgepompt en dan was het wat beter... maar op hoge snelheid is er toch wel een vervelende trilling
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Aanpassingen Outlander 500
Dan kun je balanceren wat je wilt. Die banden zijn gewoon niet trillingsvrij. Misschien dat t even iets beter word maar ik verwacht dat t resultaat minimaal of totaal niet merkbaar is. Zulk soort banden trillen gewoon
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Aanpassingen Outlander 500
Jason McCoy schreef:Dan kun je balanceren wat je wilt. Die banden zijn gewoon niet trillingsvrij. Misschien dat t even iets beter word maar ik verwacht dat t resultaat minimaal of totaal niet merkbaar is. Zulk soort banden trillen gewoon
ok toch bedankt
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Aanpassingen Outlander 500
Het resultaat merk je echt wel hoor!
Als het wielen zijn met een naafgat van 50-100mm dan zijn ze probleemloos met een standaardapparaat te balanceren. Dan kan iedere bandenboer het voor je doen. Meestal rekenen ze 7,50 per wiel ongeveer.
Probeer het maar eens.
Als het wielen zijn met een naafgat van 50-100mm dan zijn ze probleemloos met een standaardapparaat te balanceren. Dan kan iedere bandenboer het voor je doen. Meestal rekenen ze 7,50 per wiel ongeveer.
Probeer het maar eens.
Re: Aanpassingen Outlander 500
dan zal ik er es voor kijken, het is het proberen waard.Paul Snip schreef:Het resultaat merk je echt wel hoor!
Als het wielen zijn met een naafgat van 50-100mm dan zijn ze probleemloos met een standaardapparaat te balanceren. Dan kan iedere bandenboer het voor je doen. Meestal rekenen ze 7,50 per wiel ongeveer.
Probeer het maar eens.
bedankt!
Re: Aanpassingen Outlander 500
Zeker weten. De bandenboer (Hopmans in Heijen) waar ik geweest ben zei ook dat zo'n beetje alles met een naafgat te balanceren is. Voor mijn straatbanden is het perfect gelukt. Gewoon even navragen dus...Paul Snip schreef:...Als het wielen zijn met een naafgat van 50-100mm dan zijn ze probleemloos met een standaardapparaat te balanceren...
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Re: Aanpassingen Outlander 500
Jason heeft wel een punt, bij sommige (goedkope Chinese of zeer groffe banden) kun je de onbalans niet helemaal wegkrijgen. Maar in alle gevallen scheelt het en is het zeker de moeite waard.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Aanpassingen Outlander 500
ik zal er es voor kijken en dan zie ik welJazzy schreef:Jason heeft wel een punt, bij sommige (goedkope Chinese of zeer groffe banden) kun je de onbalans niet helemaal wegkrijgen. Maar in alle gevallen scheelt het en is het zeker de moeite waard.
Re: Aanpassingen Outlander 500
Inmiddels rij ik met Maxxis Ceros, gewoon de originele maat. Bandendruk 0,8 BAR omdat ik veel op de weg rij (0,7 BAR ga ik nog proberen). De wielen zijn perfect uitgebalanceerd en tot 105 KM p.u. absoluut trillingsvrij.
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
- Quadrijder2
- Quadrunner
- Berichten: 556
- Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
- Locatie: Zuid Nederland
Re: Aanpassingen Outlander 500
Heel goede keuze de cerossen echt een super band.
Daar ga je veel plezier mee beleven.
Ik rij op 0,5 bar maar wel meer offroad.
Daar ga je veel plezier mee beleven.
Ik rij op 0,5 bar maar wel meer offroad.
Can Am Outlander L 500 DPS Max