JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
- Quadrijder2
- Quadrunner
- Berichten: 556
- Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
- Locatie: Zuid Nederland
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Prachtig dit en wat een techniek.
Welke banden ga je nu nemen ?
Ben echt benieuwd naar de keuring ,maar gaat zeker goed komen.
Welke banden ga je nu nemen ?
Ben echt benieuwd naar de keuring ,maar gaat zeker goed komen.
Can Am Outlander L 500 DPS Max
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Bedankt allemaal voor de leuke reacties.
@ferdi:
Ging nu inderdaad veel sneller maar als het goed is moet het nog net iets sneller kunnen. Maar dat zie ik wel na de keuring, de quad rijdt nu prima en wil de motor nog niet te veel belasten. Op het moment is het denk ik wel vergelijkbaar met een 250cc of misschien net iets meer. Moeilijk om te zeggen aangezien het toch net wat anders rijden is. Moet dit eens een keer uitproberen met iemand die nog een originele 250cc heeft. Maar denk als ik uiteindelijk het vermogen haal wat die zou moeten halen dat het toch zeker richting de 300-350cc gaat. Ben nog beginnend quadrijder dus voorlopig is dat meer dan genoeg. Maar heb wel al wat ideeën voor in de toekomst.
@Quadrijder:
Dit gaan waarschijnlijk Toyo Proxes T1-R worden aangezien voor de standaard velgen niet veel anders te krijgen is in de juiste maat. En ik vind de velgen heel mooi dusja. De Toyo's overigens ook, hebben wel een mooi profiel.
Ben zelf ook erg benieuwd naar de keuring, vooral omdat ze daar waarschijnlijk nog nooit zoiets als dit hebben gezien. Echt benieuwd wat ze zeggen ervan. De keuring opzich zal wel goed komen denk ik, heb toch eigenlijk alles wel volgens de regeltjes gedaan.
@ferdi:
Ging nu inderdaad veel sneller maar als het goed is moet het nog net iets sneller kunnen. Maar dat zie ik wel na de keuring, de quad rijdt nu prima en wil de motor nog niet te veel belasten. Op het moment is het denk ik wel vergelijkbaar met een 250cc of misschien net iets meer. Moeilijk om te zeggen aangezien het toch net wat anders rijden is. Moet dit eens een keer uitproberen met iemand die nog een originele 250cc heeft. Maar denk als ik uiteindelijk het vermogen haal wat die zou moeten halen dat het toch zeker richting de 300-350cc gaat. Ben nog beginnend quadrijder dus voorlopig is dat meer dan genoeg. Maar heb wel al wat ideeën voor in de toekomst.
@Quadrijder:
Dit gaan waarschijnlijk Toyo Proxes T1-R worden aangezien voor de standaard velgen niet veel anders te krijgen is in de juiste maat. En ik vind de velgen heel mooi dusja. De Toyo's overigens ook, hebben wel een mooi profiel.
Ben zelf ook erg benieuwd naar de keuring, vooral omdat ze daar waarschijnlijk nog nooit zoiets als dit hebben gezien. Echt benieuwd wat ze zeggen ervan. De keuring opzich zal wel goed komen denk ik, heb toch eigenlijk alles wel volgens de regeltjes gedaan.
-
- Quadrunner
- Berichten: 633
- Lid geworden op: ma 06 dec, 2004 01:16
- Locatie: in de buurt van boxmeer
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
moeten de remmen niet aangepast word ivm extra gewicht?
suzuki ltr450
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Product
www.bakkerbart.nl/winkels/cuijk/louis-jansenplein-16 bakker bart cuijk
www.donutracing.webs.com
lieve heer laot ut gauw avond worre ut liefst nog veur de middag
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Product
www.bakkerbart.nl/winkels/cuijk/louis-jansenplein-16 bakker bart cuijk
www.donutracing.webs.com
lieve heer laot ut gauw avond worre ut liefst nog veur de middag
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Zoveel gewicht is er niet bij gekomen hoor. Denk van 180 kg naar 230 kg. Het zijn ook al best goede remmen wat erop zitten dus een upgrade is niet echt noodzakelijk, in ieder geval niet voor de keuring. Zijn dezelfde als ook op de zwaardere Chinese quads gebruikt worden (bijv. Spy 350cc, weegt 255 kg). Vond tijdens het testen dat hij zoiezo best snel afremt, maak ik me dus niet echt druk om.
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Keuren dat ding en dan kunnen we hem allemaal bewonderen tijdens de meeting van 31 mei
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Ik heb en smc 250 en ik ga ook mee 31 mei als je dat wil dan kunnen we ze naast elkaar zetten en kijken wat die kan
barossa 170cc (sold)
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500
Quad Team Gelderland
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500
Quad Team Gelderland
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Komt goed, denk dat het wel gaat lukken voor 31 mei. Wil best wel eens vergelijken met een 250cc, ben erg benieuwd of ik de quad nu ook echt sneller gemaakt heb of alleen maar stiller.
Even een snelle update na het weekend. De quad weer even wat lichter gemaakt, de wielen moesten eraf. Jullie vragen je zeker af waarom maar dat zien jullie wel binnen een paar dagen.
De laatste paar spiraalslangen om de oranje kabels gedaan. Ziet er toch wel netjes uit nu, alleen maakt het de kabels nog wat stijver. Maar dit is verder geen probleem. Zoals je misschien kunt zien draait de motor hier ook. Ben bezig de koolborstels wat in te laten slijten zodat ik kan zien of de temperatuur hiermee wat lager wordt. Ik laat de motor hiervoor zo'n 12 uur lang draaien op 1000 toeren. Zit nu net op 7 uur dus moet nog even.
Helaas moet ik wel de kappen op een paar plekken wat aanpassen. Hier waar de 2 kabels over elkaar heen lopen heb ik de kap wat moeten buigen zodat ze toch nog net passen. Ik verwacht ook het achterste spatbord wat te moeten aanpassen aangezien de kabels naar de motor daar lopen.
Ben nu echt met de laatste paar dingen bezig voordat de kappen erop kunnen. Komende zaterdag ga ik waarschijnlijk voor de laatste keer testen en hoop dan ook de quad helemaal klaar te hebben. Ben zelf erg benieuwd hoe de quad er dan uit zal zien. Om het ook voor jullie wat leuker te maken zal ik het pas na het testen allemaal laten zien. Misschien dat ik vrijdag wel een paar kleine dingen laat zien maar de foto's van het eindresultaat zullen pas ergens in het weekend komen.
Even een snelle update na het weekend. De quad weer even wat lichter gemaakt, de wielen moesten eraf. Jullie vragen je zeker af waarom maar dat zien jullie wel binnen een paar dagen.
De laatste paar spiraalslangen om de oranje kabels gedaan. Ziet er toch wel netjes uit nu, alleen maakt het de kabels nog wat stijver. Maar dit is verder geen probleem. Zoals je misschien kunt zien draait de motor hier ook. Ben bezig de koolborstels wat in te laten slijten zodat ik kan zien of de temperatuur hiermee wat lager wordt. Ik laat de motor hiervoor zo'n 12 uur lang draaien op 1000 toeren. Zit nu net op 7 uur dus moet nog even.
Helaas moet ik wel de kappen op een paar plekken wat aanpassen. Hier waar de 2 kabels over elkaar heen lopen heb ik de kap wat moeten buigen zodat ze toch nog net passen. Ik verwacht ook het achterste spatbord wat te moeten aanpassen aangezien de kabels naar de motor daar lopen.
Ben nu echt met de laatste paar dingen bezig voordat de kappen erop kunnen. Komende zaterdag ga ik waarschijnlijk voor de laatste keer testen en hoop dan ook de quad helemaal klaar te hebben. Ben zelf erg benieuwd hoe de quad er dan uit zal zien. Om het ook voor jullie wat leuker te maken zal ik het pas na het testen allemaal laten zien. Misschien dat ik vrijdag wel een paar kleine dingen laat zien maar de foto's van het eindresultaat zullen pas ergens in het weekend komen.
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Eurhm even een vraagje: Kun je een elektro motor indraaien zonder weerstand?
En ziet er goed uit. Ben benieuwd hoeveel je de kappen moet aanpassen, maar dat gaat wel goed komen denk ik.
En ziet er goed uit. Ben benieuwd hoeveel je de kappen moet aanpassen, maar dat gaat wel goed komen denk ik.
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Dat kan ja, duurt alleen wat langer. Zou sneller gaan en ook leuker zijn om gewoon op lage snelheid een paar ritjes te maken. Maarja aangezien ik nog niet de weg op mag ermee. Hoop alleen dat het ook wat heeft geholpen en de temperatuur wat lager blijft. De motor draait nu wel al veel rustiger dan na de laatste testrit.
En bedankt. Komt wel goed inderdaad, heb de meeste kappen ondertussen al erop zitten. Valt gelukkig best mee met aanpassen.
En bedankt. Komt wel goed inderdaad, heb de meeste kappen ondertussen al erop zitten. Valt gelukkig best mee met aanpassen.
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Mooi om te horen dat ie nu al rustiger loopt. Dan zal ie na een poosje wel echt mooi lopen.
Denk dat je geluk hebt met je quad, als ik zo vluchtig over de foto's kijk zitten de steunen voor de kappen een beetje van het chassis af en kunnen je kabel er net mooi langs lopen.
En nu hopen dat ze niet beginnen te klapper
Denk dat je geluk hebt met je quad, als ik zo vluchtig over de foto's kijk zitten de steunen voor de kappen een beetje van het chassis af en kunnen je kabel er net mooi langs lopen.
En nu hopen dat ze niet beginnen te klapper
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Heel goed nieuws vandaag, de quad is eindelijk helemaal opgebouwd. Hoe die nu eruit ziet moeten jullie nog even op wachten, ik zal dit zondag pas laten zien. Morgen ga ik waarschijnlijk de laatste testrit maken voordat ik naar de RDW ga ermee. Zal ook weer een filmpje maken.
Maar zoals beloofd zal ik jullie toch al een paar kleine details laten zien.
De quad is echt heel mooi geworden, kan bijna niet wachten om het met jullie te delen. Maar nog even geduld.
Maar zoals beloofd zal ik jullie toch al een paar kleine details laten zien.
De quad is echt heel mooi geworden, kan bijna niet wachten om het met jullie te delen. Maar nog even geduld.
- Quadrijder2
- Quadrunner
- Berichten: 556
- Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
- Locatie: Zuid Nederland
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Zalig project deze elektrische quad. Ziet er mij allemaal wel zeer ingewikkeld uit .
Knap werk
Knap werk
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Bedankt! Het lijkt allemaal heel ingewikkeld maar het valt eigenlijk best wel mee.
Jullie hoeven niet langer te wachten, ik zal nu laten zien hoe de quad na bijna 2,5 jaar eraan te hebben gewerkt eruit ziet. Ik ben echt blij dat ik voor deze kleuren heb gekozen, alles past heel erg goed bij elkaar en hij ziet er echt geweldig mooi uit. Op het begin van het project had ik al wel een beetje een beeld van hoe ik hem wou hebben maar hij is gewoon nog mooier geworden dan ik had verwacht. Nou, hier is hij dan.
Is natuurlijk mooi dat het allemaal zo goed uit ziet maar belangrijker is dat hij gisteren de derde testrit ook weer goed heeft doorstaan. Ben deze keer weer gaan testen op het industrieterrein waar mijn zus werkt, hier ligt best een lange rechte weg die dood loopt dus er komt niet veel verkeer. Heb nu ook alleen maar op hoge snelheid getest, vooral om te kijken of de motor nog zo warm zou worden. Heb afgelopen week de motor 12,5 uur laten draaien op 1000 toeren dus de koolborstels zouden nu toch ingesleten moeten zijn.
Maar helaas, na een paar keer op en neer rijden in de Sport modus was de motor weer meteen te warm (90 graden). Ondertussen heb ik dan wel een nieuwe topsnelheid behaald van 84,7 km/u. En het zou nog wat sneller moeten kunnen. Denk dat de 88-90 km/u wel haalbaar is. Dat is mooi want dat is nou precies de snelheid die ik in gedachte had bij het uitzoeken van de tandwielen. De wegligging is ook veel beter geworden, er liggen nu namelijk 4 nieuwe banden op (Toyo Proxes T1-R) en de wielen zijn gebalanceerd. Het verschil is echt goed merkbaar op hoge snelheid.
Nadat de motor weer zo warm werd heb ik alleen nog maar gereden in de Eco modus. Was veel minder leuk maar wel even nodig om te testen of de motor zelfs met het halve vermogen nog warm zou worden. Dit is ook het nominale vermogen dat de motor voor lange tijd zou moeten kunnen leveren. Het duurde wel wat langer maar helaas was de motor na 6 keer op en neer rijden toch ook weer 85 graden. Iets klopt dus niet en heb al wel een paar ideeën waar het aan zou kunnen liggen. Hier ga ik de komende dagen even naar kijken.
Een ander probleem is dat de teller waar ik de spanning en stroomverbruik kan zien voor de tweede keer kapot is gegaan. En nog niet eens tijdens de testrit maar gewoon hier thuis toen ik de quad even aan het opladen was. Hier heb ik geen vertrouwen meer in dus er komt een andere voor in de plaats. Moet dan wel weer even een paar kappen eraf halen maar moet dit voor de keuring gewoon in orde hebben.
Maar voor de rest ben ik zeer tevreden, de quad doet het prima en in de Sport modus is het echt geweldig om op te rijden. Heb natuurlijk weer een filmpje gemaakt zodat jullie het ook allemaal kunnen zien.
Link
Nog een paar aanpassingen dus en dan op naar de RDW.
Jullie hoeven niet langer te wachten, ik zal nu laten zien hoe de quad na bijna 2,5 jaar eraan te hebben gewerkt eruit ziet. Ik ben echt blij dat ik voor deze kleuren heb gekozen, alles past heel erg goed bij elkaar en hij ziet er echt geweldig mooi uit. Op het begin van het project had ik al wel een beetje een beeld van hoe ik hem wou hebben maar hij is gewoon nog mooier geworden dan ik had verwacht. Nou, hier is hij dan.
Is natuurlijk mooi dat het allemaal zo goed uit ziet maar belangrijker is dat hij gisteren de derde testrit ook weer goed heeft doorstaan. Ben deze keer weer gaan testen op het industrieterrein waar mijn zus werkt, hier ligt best een lange rechte weg die dood loopt dus er komt niet veel verkeer. Heb nu ook alleen maar op hoge snelheid getest, vooral om te kijken of de motor nog zo warm zou worden. Heb afgelopen week de motor 12,5 uur laten draaien op 1000 toeren dus de koolborstels zouden nu toch ingesleten moeten zijn.
Maar helaas, na een paar keer op en neer rijden in de Sport modus was de motor weer meteen te warm (90 graden). Ondertussen heb ik dan wel een nieuwe topsnelheid behaald van 84,7 km/u. En het zou nog wat sneller moeten kunnen. Denk dat de 88-90 km/u wel haalbaar is. Dat is mooi want dat is nou precies de snelheid die ik in gedachte had bij het uitzoeken van de tandwielen. De wegligging is ook veel beter geworden, er liggen nu namelijk 4 nieuwe banden op (Toyo Proxes T1-R) en de wielen zijn gebalanceerd. Het verschil is echt goed merkbaar op hoge snelheid.
Nadat de motor weer zo warm werd heb ik alleen nog maar gereden in de Eco modus. Was veel minder leuk maar wel even nodig om te testen of de motor zelfs met het halve vermogen nog warm zou worden. Dit is ook het nominale vermogen dat de motor voor lange tijd zou moeten kunnen leveren. Het duurde wel wat langer maar helaas was de motor na 6 keer op en neer rijden toch ook weer 85 graden. Iets klopt dus niet en heb al wel een paar ideeën waar het aan zou kunnen liggen. Hier ga ik de komende dagen even naar kijken.
Een ander probleem is dat de teller waar ik de spanning en stroomverbruik kan zien voor de tweede keer kapot is gegaan. En nog niet eens tijdens de testrit maar gewoon hier thuis toen ik de quad even aan het opladen was. Hier heb ik geen vertrouwen meer in dus er komt een andere voor in de plaats. Moet dan wel weer even een paar kappen eraf halen maar moet dit voor de keuring gewoon in orde hebben.
Maar voor de rest ben ik zeer tevreden, de quad doet het prima en in de Sport modus is het echt geweldig om op te rijden. Heb natuurlijk weer een filmpje gemaakt zodat jullie het ook allemaal kunnen zien.
Link
Nog een paar aanpassingen dus en dan op naar de RDW.