Relais uitmeten pag2 (foto)

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Uufd
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Relais uitmeten pag2 (foto)

Bericht door Uufd »

Hello

Zit hier al een lange tijd rond te snuffelen op het forum. Waarna ik mij heb aangemeld en voorgesteld in de " stel je voor " topic met een fototje van de 700

Heb een probleempje met de verlichting vooraan.
Aan de bediening aan het stuur kun je 1 draai naar rechts gaan en dan brand ALLEEN je achterlicht. En vooraan niet ( is normaal zeker)
Dan draai je naar links, alles is nu uit ( wat normaal is) dan nog 1 stand naar links en dan zou er denk ik vooraan licht moeten branden? In mijn geval niet... Achterlicht brand wel. Draai dan nog 1 verder naar links en dan brand vooraan licht en achteraan. Welke stand het is weet ik niet. Zie er wel genoeg mee in het donker :D

Nu al mijn kappen liggen er voor het ogenblik af, maar het heb geen idee waar eerst te beginnen zoeken nu.
Op de groene draad zit er stoom, op de gele niets.

Heb mijn xenon die ik nog wil plaatsen, dus wil ik het graag zoals het hoort. Want als ik xenon op de lichtste stand aansluit, zie ik 3 keer zo ver als origineel. Sluit ik hem met de andere draad aan, dan verblind ik zowat alle tegen liggers die ik maar kan tegen komen. Wat ook niet de bedoeling is...

Het is voor een 700R van 2009

Merci alvast en ik hoor het graag ;)
Laatst gewijzigd door Uufd op zo 22 mar, 2015 20:44, 3 keer totaal gewijzigd.
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Re: Verlichting probs

Bericht door yamahakoppel »

De originele knop van yamaha is naar boven schuiven voor het licht aan te zetten

Ik denk dat je in uw knop aan sluiting moet zoeken normaal moet voor en achterlicht branden. 1 stand is gewoon licht en de andere stand is groot licht in beide standen moet voor en achterlicht branden
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Uufd
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Uufd »

Ok bedankt, morgen avond eens een foto posten van de schakelaar en zal hem eens open doen :)
Uufd
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Uufd »

Toch nog een foto kunnen nemen, het is deze stand dat vooraan niets brand maar achterlicht wel

Afbeelding
Lepson
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Lepson »

Dat is een schakelaar die paoletti erop zet als je wil heb ik een bedradings schema voor van deze schakelaar
Trek er niet te hard aan hij zit maar aan 1 kant vast
Lepson
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Lepson »

Het is inderdaad de goede stand om s avonds mee te rijden. De blauwe er naast is groot licht. En de staand aan de andere kant is alleen je kleine lampjes
Trek er niet te hard aan hij zit maar aan 1 kant vast
mafdaf
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door mafdaf »

Weet je wat ik denk? Dat je dimlicht stuk is. Zet er eens een nieuw lampje in.
Barossa Cheetah 250cc
Uufd
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Uufd »

Dimlicht is goed, er komt geen stroom op.

Als je wil mag je mij het bedradingsschema eens doorsturen en of posten.

Het originele lampje is 1 bol met 2 draden erin.
Als ik de xenon aansluit is ook alleen maar het groot licht dat werkt...

Bedankt :D
mafdaf
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door mafdaf »

Niet een zekering?
Barossa Cheetah 250cc
700
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door 700 »

Hallo,heb het zelfde probleem gehad,als je de gele en groene draad volgt tot aan voren toe[in de draad boom] is denk ik de gele draad, krijgt geen stroom om het relais achterin te schakelen.Dit relais is voor klein en groot licht,je kan de gele en groene draad even met een spanningsmeter testen.
Uufd
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Uufd »

Ok morgen avond eens bekijken, het is idd de gele draad die geen stroom heeft.

Zekeringen zijn ok
Uufd
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Uufd »

Ben terug met wat info en foto's, Op de gele draad zit wel stroom als ik die meet op de relais. Daarna is het mij een raadsel en kom ik onder het stuur veel draden tegen die ook geel zijn :?

Foto van de schakelaar aan het stuur. Op het eerste zicht alles ok en verder heb ik geen idee of ik daar iets kan aan uit meten?

Afbeelding

Los hangende fiche is volgens mij van de lichten: Zwart is - , groen is voor de grootlichten en op geel zit geen stroom op, als ik die op de stand zet. Maar wat is BLAUW?

Afbeelding

Nog een losse fiche, moet mss de strips eens loshalen. Dan zie ik wat meer :D

Afbeelding

Tips waar ik nog kan meten? Probleem moet ergens vooraan zitten lijkt mij.
700
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door 700 »

Kleine stekker met vier draadjes zijn ook voor knipperlichten,als je de knippers aan zet zijn er twee draden waar stroom op komt voor links en rechts,denk dat je de radiateur er af moet halen,dan loopt de kabel boom naar achter bij de tank langs daar zitten de gele en groene draad in,denk dat de groene niet is aangesloten.Mocht je er nog niet uit komen zal ik die van mij de radiateur er ook weer even af halen om jou precies uit te leggen hoe het in elkaar zit,maar kan dit niet eerder doen dan donderdag avond,je woont wat te ver weg om even te komen vergelijken ik woon in in friesland vlakbij leeuwarden.
Uufd
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Uufd »

Bedankt voor de spontane hulp. Ja ik woon idd een heel stuk verder vandaan. Maar je zegt dat waarschijnlijk de groene draad is die niet aangesloten is? Ik denk dat je de gele bedoeld. De groene heb ik wel stroom, het is de gele waar niets opzit vooraan.

Mocht het een klein werkje zijn mag je mij op de hoogte houden. Ik kan nog wel wachten. Meestal schiet ik toch pas goed tijdens het weekend. Tijdens de week is het nogal druk.

Alvast bedankt ;)
Uufd
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Uufd »

Afbeelding

Ah dus de bovenste stekker is dus ook voor de pinkers.... Er komt ook stroom op te zitten als je deze op licht stand zet. ( weet niet meer welke kleur juist)

Dan hangt er nog een losse stekker...

Heb vandaag alles eens goed bekeken, maar ik geraak er toch niet wijs aan. Vanaf de achterkant aan de relais zit er stroom op de gele draad. Vooraan heb ik hem nog niet gevonden...
Plaats reactie