JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Heel erg bedankt!
Zal nu maar eens gaan slapen, wordt een hele vroege morgen. Hopelijk kom ik terug met goed nieuws.
Zal nu maar eens gaan slapen, wordt een hele vroege morgen. Hopelijk kom ik terug met goed nieuws.
-
- Quadrunner
- Berichten: 812
- Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
- Locatie: Dubai
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Succes, maar ik denk dat het wel goed gaat komen....
Laatst gewijzigd door Pindapotje op do 30 apr, 2015 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Quadrijder2
- Quadrunner
- Berichten: 556
- Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
- Locatie: Zuid Nederland
-
- Quadrunner
- Berichten: 818
- Lid geworden op: za 23 sep, 2006 16:30
- Locatie: Midden nederland
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Zag je vanmiddag op de snelweg bij Waardenburg.
Stond netjes op de aanhanger .
Stond netjes op de aanhanger .
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Haha, klein wereldje.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Nog bedankt allemaal. En leuk dat je me hebt zien rijden Grizzly. Helaas was dit dan op de terugweg waarbij ik niet echt vrolijk meer in de auto zat. De quad is niet afgekeurd maar ook niet goedgekeurd. Het is zelfs nog erger, problemen met framenummer. Zal straks een update geven, nu even geen zin.
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Ooo, das jammmmmer !!!
Hebben ze hem wel veder gekeurd ?
Hebben ze hem wel veder gekeurd ?
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Nee niet echt. Hebben wel nog naar een paar kleine dingen gekeken maar de rest achterwege gelaten zodat ik niet alles hoef te betalen.
Maargoed grootste probleem is dus het framenummer, deze is na het stralen en spuiten schijnbaar niet goed genoeg leesbaar. Framenummer is dus ook nooit diep genoeg ingeslagen. Kan zelf nog wel zien dat er een nummer staat maar de keurmeester zegt dan weer niks duidelijk te kunnen zien. Wat nu dus gaat gebeuren is een identiteitsonderzoek voor het frame. En als alles goed gaat wordt het nummer opnieuw ingeslagen. Gaat het niet goed dan ben ik het kentekenbewijs kwijt en heb ik niks meer aan dit frame. Maarja, positief blijven toch..
Maar dat is niet het enige. Ik had ook nog de remmen gescheiden (voor en achter) en de niet werkende parkeerrem verwijderd. Dit mag dus schijnbaar ook niet, moet allemaal origineel en onveilig/niet werkend blijven. Dit moet ik dus allemaal herstellen voordat ik weer na Lelystad ga.
En dan zo nog een paar kleine dingetjes die ze als tip hebben meegegeven, doe ik dan ook maar meteen aanpassen.
Maargoed grootste probleem is dus het framenummer, deze is na het stralen en spuiten schijnbaar niet goed genoeg leesbaar. Framenummer is dus ook nooit diep genoeg ingeslagen. Kan zelf nog wel zien dat er een nummer staat maar de keurmeester zegt dan weer niks duidelijk te kunnen zien. Wat nu dus gaat gebeuren is een identiteitsonderzoek voor het frame. En als alles goed gaat wordt het nummer opnieuw ingeslagen. Gaat het niet goed dan ben ik het kentekenbewijs kwijt en heb ik niks meer aan dit frame. Maarja, positief blijven toch..
Maar dat is niet het enige. Ik had ook nog de remmen gescheiden (voor en achter) en de niet werkende parkeerrem verwijderd. Dit mag dus schijnbaar ook niet, moet allemaal origineel en onveilig/niet werkend blijven. Dit moet ik dus allemaal herstellen voordat ik weer na Lelystad ga.
En dan zo nog een paar kleine dingetjes die ze als tip hebben meegegeven, doe ik dan ook maar meteen aanpassen.
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 115
- Lid geworden op: za 07 sep, 2013 23:13
- Locatie: Herveld!!
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Sjonge jonge..... het zijn me ook gasten die keur mesters.. als er toch een leesbaar type opstaat is het toch goed..
en anders pons je hem zelf wat dieper
en anders pons je hem zelf wat dieper
Yamaha! Crossen!
- Quadrijder2
- Quadrunner
- Berichten: 556
- Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
- Locatie: Zuid Nederland
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Shit dat is flink balen.
Ja het framenummer is heel belangrijk met mijn oldtimers plakte ik deze met speciaal dikke tape af tijdens stralen en spuiten.
En ik liet de cijfers gewoon blank.
Maar goed ik hoop dat het snel opgelost wordt.
Ja het framenummer is heel belangrijk met mijn oldtimers plakte ik deze met speciaal dikke tape af tijdens stralen en spuiten.
En ik liet de cijfers gewoon blank.
Maar goed ik hoop dat het snel opgelost wordt.
Can Am Outlander L 500 DPS Max
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Dat met het onleesbaar frame nr heb ik ook gehad met mijn camper. Dan doen ze(rdw) nr onderzoek (3 dagen) en slaan ze er naast een nieuwe. Ga er zelf niet aan slaan.
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Ik ga zelf inderdaad niets doen aan het framenummer, maakt het er alleen maar erger op. Het staat nu toch geregistreerd bij de RDW dus dat onderzoek komt er zoiezo. Maarja, zal wel goed komen denk ik. Kan genoeg bewijs aanleveren dat het nog om het originele frame gaat.
Maar inderdaad, ook ik weet nu hoe belangrijk het framenummer is. Zal deze in het vervolg ook afplakken. Had zoiezo ook niet verwacht dat het meteen zo slecht zichtbaar zou worden. Maargoed ze zeiden daar ook wel dat het op de Chinese frames nooit echt diep wordt ingeslagen, hebben ze schijnbaar ervaring mee.
Maar inderdaad, ook ik weet nu hoe belangrijk het framenummer is. Zal deze in het vervolg ook afplakken. Had zoiezo ook niet verwacht dat het meteen zo slecht zichtbaar zou worden. Maargoed ze zeiden daar ook wel dat het op de Chinese frames nooit echt diep wordt ingeslagen, hebben ze schijnbaar ervaring mee.
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Zit even niet mee blijkbaar... Komt wel goed. Wel even balen voor u
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Uiteindelijk zal het wel allemaal goed komen ja, denk ik.
Nog even de update die ik op m'n blog heb gezet. Meeste weten jullie al, alleen nog wat foto's en het uiteindelijke gewicht van de quad. En kreeg vandaag nog een mail van RDW Lelystad dat er toch ook nog wat problemen zijn met het EMC gedeelte van de keuring. Om me nog maar even een trap na te geven zeg maar.
Gisteren heel vroeg opgestaan om de quad nog even op de aanhanger te zetten zodat ik naar de RDW kon gaan.
Het was een lange reis en ben gelukkig veilig en op tijd daar aangekomen. Was alleen een beetje erg vroeg, er was nog niemand aanwezig waardoor ik even moest wachten bij de hoofdingang.
Het was allemaal nog steeds heel spannend, maar toen begonnen ze met de keuring. Helaas bleek al erg snel dat de quad niet er doorheen zou komen doordat het framenummer na het zandstralen en spuiten van het frame niet goed genoeg meer zichtbaar is. Het is nog wel te zien maar moeilijk om op het oog af te lezen. Volgens hun worden de framenummers op Chinese voertuigen ook niet echt diep ingeslagen. Heel jammer dus maar het is niet anders. Krijg nu een identiteitsonderzoek voor het frame waarbij ze gaan vaststellen dat het nog steeds om het originele frame gaat. Ik ga er vanuit dat dit wel allemaal goed zal aflopen en dan wordt het framenummer gewoon opnieuw ingeslagen.
Maar ook al was het frame in orde dan nog was de quad waarschijnlijk afgekeurd. Ik heb namelijk op het begin van het project al het remsysteem gescheiden zodat ik apart de voor- en achterrem kan bedienen. Veel veiliger op deze manier, net zoals bij een motor. Ook had ik de parkeerrem verwijderd aangezien deze niet werkte, had deze na het scheiden van de remmen hydraulisch dus er is wel nog een parkeerrem aanwezig. Maar dat mag dus schijnbaar niet, het remsysteem moet origineel blijven, ook al werkt het dan juist slechter. Dit zal ik dus weer moeten aanpassen voordat ik terug ga naar de keuring.
Ook hebben ze nog een paar andere punten nagekeken en moet ik ook nog een paar kleine dingetjes aanpassen. Maar dat is allemaal niet zo veel werk, de hoofdpunten zijn toch echt het framenummer en de remmen.
Tot zo ver de minder leuke dingen van de keuring. Wat wel leuk was is dat ze de quad hebben gewogen. Het totale gewicht kwam uit op 271 kg. Heel wat meer dan ik had verwacht, dacht dat het ergens rond de 240 kg zou liggen. Maar het blijft toch nog altijd binnen het toegestane gewicht. Wel zal het aantal zitplaatsen van 2 naar 1 worden gewijzigd. Heb hier verder geen problemen mee want er past toch niemand achterop.
Maar het gewicht doen ze apart op de vooras en achteras wegen. Dit was heel interessant want was wel benieuwd naar de gewichtsverdeling. En wat blijkt, de gewichtsverdeling is perfect 50/50. Op allebei de voor- en achteras werd 135,5 kg gewogen. Dit was wel een leuke verrassing, heb niet eens geprobeerd om de gewichtsverdeling zo goed te krijgen.
Maar dat was het zo'n beetje voor de keuring. Het is nu even afwachten wanneer ik terecht kan voor het frame. Dit zou best nog een paar weken kunnen duren.
Voor de rest zijn er wel nog wat problemen met EMC (elektromagnetische compatibiliteit / ruis) en is het goed mogelijk dat ik een aparte EMC test moet laten doen die rond de 1500 euro kost. Daar zit ik dus ook niet echt naar uit te kijken maar weet hier nog niet alles van. Zal hier volgende week waarschijnlijk meer over weten.
Nog even de update die ik op m'n blog heb gezet. Meeste weten jullie al, alleen nog wat foto's en het uiteindelijke gewicht van de quad. En kreeg vandaag nog een mail van RDW Lelystad dat er toch ook nog wat problemen zijn met het EMC gedeelte van de keuring. Om me nog maar even een trap na te geven zeg maar.
Gisteren heel vroeg opgestaan om de quad nog even op de aanhanger te zetten zodat ik naar de RDW kon gaan.
Het was een lange reis en ben gelukkig veilig en op tijd daar aangekomen. Was alleen een beetje erg vroeg, er was nog niemand aanwezig waardoor ik even moest wachten bij de hoofdingang.
Het was allemaal nog steeds heel spannend, maar toen begonnen ze met de keuring. Helaas bleek al erg snel dat de quad niet er doorheen zou komen doordat het framenummer na het zandstralen en spuiten van het frame niet goed genoeg meer zichtbaar is. Het is nog wel te zien maar moeilijk om op het oog af te lezen. Volgens hun worden de framenummers op Chinese voertuigen ook niet echt diep ingeslagen. Heel jammer dus maar het is niet anders. Krijg nu een identiteitsonderzoek voor het frame waarbij ze gaan vaststellen dat het nog steeds om het originele frame gaat. Ik ga er vanuit dat dit wel allemaal goed zal aflopen en dan wordt het framenummer gewoon opnieuw ingeslagen.
Maar ook al was het frame in orde dan nog was de quad waarschijnlijk afgekeurd. Ik heb namelijk op het begin van het project al het remsysteem gescheiden zodat ik apart de voor- en achterrem kan bedienen. Veel veiliger op deze manier, net zoals bij een motor. Ook had ik de parkeerrem verwijderd aangezien deze niet werkte, had deze na het scheiden van de remmen hydraulisch dus er is wel nog een parkeerrem aanwezig. Maar dat mag dus schijnbaar niet, het remsysteem moet origineel blijven, ook al werkt het dan juist slechter. Dit zal ik dus weer moeten aanpassen voordat ik terug ga naar de keuring.
Ook hebben ze nog een paar andere punten nagekeken en moet ik ook nog een paar kleine dingetjes aanpassen. Maar dat is allemaal niet zo veel werk, de hoofdpunten zijn toch echt het framenummer en de remmen.
Tot zo ver de minder leuke dingen van de keuring. Wat wel leuk was is dat ze de quad hebben gewogen. Het totale gewicht kwam uit op 271 kg. Heel wat meer dan ik had verwacht, dacht dat het ergens rond de 240 kg zou liggen. Maar het blijft toch nog altijd binnen het toegestane gewicht. Wel zal het aantal zitplaatsen van 2 naar 1 worden gewijzigd. Heb hier verder geen problemen mee want er past toch niemand achterop.
Maar het gewicht doen ze apart op de vooras en achteras wegen. Dit was heel interessant want was wel benieuwd naar de gewichtsverdeling. En wat blijkt, de gewichtsverdeling is perfect 50/50. Op allebei de voor- en achteras werd 135,5 kg gewogen. Dit was wel een leuke verrassing, heb niet eens geprobeerd om de gewichtsverdeling zo goed te krijgen.
Maar dat was het zo'n beetje voor de keuring. Het is nu even afwachten wanneer ik terecht kan voor het frame. Dit zou best nog een paar weken kunnen duren.
Voor de rest zijn er wel nog wat problemen met EMC (elektromagnetische compatibiliteit / ruis) en is het goed mogelijk dat ik een aparte EMC test moet laten doen die rond de 1500 euro kost. Daar zit ik dus ook niet echt naar uit te kijken maar weet hier nog niet alles van. Zal hier volgende week waarschijnlijk meer over weten.
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Jammer voor je, maar komt wel goed!