JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Ik denk het ook wel ja. Probleem is alleen dat er waarschijnlijk weer een hoop tijd overheen gaat. Heb al gehoord van RDW Elsloo dat ze die identificatieonderzoeken gemiddeld eens per maand doen. Dus daar moet ik zoiezo al op gaan wachten.
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Shirt das balen allemaal joh!
Het frame nummer is het belangrijkste wat er is bij de rdw,als dat niet of nauwelijks leesbaar is ben je echt de pisang dat geld voor alle voertuigen en aanhangers/caravans,je kan het vergelijken met een id kaart/paspoort wat bij jou als persoon hoort...
Zeker met stralen en spuiten altijd afplakken,is pak altijd een fijn schuurpapier en schuurt lichtjes op zodat het nummer goed zichtbaar is,dan plak ik het af en laat ik het frame/chassis spuiten
Later plakbandje eraf halen en blanke lak over het nummer dan blijft het altijd mooi...
Misschien kan je een met een heel fijn schuurdoekje zoals scotch brite het nummer wel weer zichtbaar maken,je schuurt dan heel lichtjes de verf eraf en dan word het nummer weer zichtbaar,zo doe ik het altijd en met een beetje geluk is bijna alles weer zichtbaar en scheelt je een hoop gezeik.
Hoogstwaarschijnlijk gaan ze wel een nieuw frame nummer plaatsen maar dan scheelt het jou een identificatie onderzoek en dat scheelt nogal wat geld denk ik..
Die Chinezen kijken nooit zo nauw als het voor hun net leesbaar is dan is het goed en hun kijken al met een half oog
Vaak na een tijdje is het al niet meer leesbaar door vliegroest.
Ik heb zelf een yamaha raptor en dat frame nummer is zeer goed leesbaar maar dat kan je natuurlijk ook niet vergelijken met een chineze quad..
Maar het komt allemaal vast en zeker goed maar ik ben bang dat er nog wel een beetje geld bij gaat komen bij de rdw.
Uiteindelijk ben jij de eerste met een elektrische quad dus ze zullen je hele quad binnenste buiten gaan keren omdat ze bang zijn om ook maar iets over er het hoofd te zien.
Wat betreft de remmen vind ik het maar een raar verhaal,het is er veiliger op geworden maar ze doen er moeilijk om...
Heb jij ze dat zelf verteld over het aanpassen van de remmerij of hebben ze het terug gevonden in de boeken van de type goedkeuring van jou quad?
Mijn raptor heeft gewoon een voorrem en een achterrem dmv voetenrem zoals bij een motor,en een kabel gestuurde handrem...
Veel succes en het komt vast wel goed ik heb de volste vertrouwen in dit project!
Gr ferdi
Het frame nummer is het belangrijkste wat er is bij de rdw,als dat niet of nauwelijks leesbaar is ben je echt de pisang dat geld voor alle voertuigen en aanhangers/caravans,je kan het vergelijken met een id kaart/paspoort wat bij jou als persoon hoort...
Zeker met stralen en spuiten altijd afplakken,is pak altijd een fijn schuurpapier en schuurt lichtjes op zodat het nummer goed zichtbaar is,dan plak ik het af en laat ik het frame/chassis spuiten
Later plakbandje eraf halen en blanke lak over het nummer dan blijft het altijd mooi...
Misschien kan je een met een heel fijn schuurdoekje zoals scotch brite het nummer wel weer zichtbaar maken,je schuurt dan heel lichtjes de verf eraf en dan word het nummer weer zichtbaar,zo doe ik het altijd en met een beetje geluk is bijna alles weer zichtbaar en scheelt je een hoop gezeik.
Hoogstwaarschijnlijk gaan ze wel een nieuw frame nummer plaatsen maar dan scheelt het jou een identificatie onderzoek en dat scheelt nogal wat geld denk ik..
Die Chinezen kijken nooit zo nauw als het voor hun net leesbaar is dan is het goed en hun kijken al met een half oog
Vaak na een tijdje is het al niet meer leesbaar door vliegroest.
Ik heb zelf een yamaha raptor en dat frame nummer is zeer goed leesbaar maar dat kan je natuurlijk ook niet vergelijken met een chineze quad..
Maar het komt allemaal vast en zeker goed maar ik ben bang dat er nog wel een beetje geld bij gaat komen bij de rdw.
Uiteindelijk ben jij de eerste met een elektrische quad dus ze zullen je hele quad binnenste buiten gaan keren omdat ze bang zijn om ook maar iets over er het hoofd te zien.
Wat betreft de remmen vind ik het maar een raar verhaal,het is er veiliger op geworden maar ze doen er moeilijk om...
Heb jij ze dat zelf verteld over het aanpassen van de remmerij of hebben ze het terug gevonden in de boeken van de type goedkeuring van jou quad?
Mijn raptor heeft gewoon een voorrem en een achterrem dmv voetenrem zoals bij een motor,en een kabel gestuurde handrem...
Veel succes en het komt vast wel goed ik heb de volste vertrouwen in dit project!
Gr ferdi
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Bedankt, komt zeker goed. Heb ik zelf toch ook nog wel vertrouwen in. Was donderdag even wat minder maargoed, dagen daarna ga je pas weer verder nadenken.
Met het framenummer is nu gewoon een hele wijze les geweest, zal ik mijn hele leven niet meer vergeten. Maarja het probleem is gewoon geweest dat die nooit diep genoeg is ingeslagen. Daardoor zat het meer in de oude lak dan in de buis zelf waardoor na het stralen het grootste gedeelte al weg is geweest. Normaal gesproken moet het toch zeker zichtbaar blijven, ook na stralen.
Bedankt voor je tip ook, zal eens proberen met zo'n schuurdoekje op de plekken waar nog lak zit nu. Schuurpapier had ik al bij de RDW geprobeerd, bij het weg schuren van de eerste paar lagen werd het wel beter zichtbaar. Volgens mij zelf tenminste, de keurmeester vond het nog steeds niet goed genoeg. Daarom nog verder geschuurd tot aan de epoxy laag en blank frame maar toen zag ik eigenlijk vrij weinig meer. Dus wil er niet te veel meer aan schuren, als het straks helemaal weg is ben ik verder van huis.
Is ook zeker een uitdaging ja met een elektrische quad. Ben al tegen een aantal dingen aangelopen waarbij de RDW het volgens de regels wil hebben (die eigenlijk voor personenauto's bedoeld zijn) maar eigenlijk niet goed mogelijk zijn bij een quad. Zoals bijvoorbeeld een signaal bij het verlaten van de quad als deze nog aan staat. Keurmeester gaf aan een schakelaar onder het zadel te plaatsen. Maar dat is gewoon irritant, ga je even staan krijg je al dat signaal. Gaf ook aan dat dit niet echt handig is bij een quad. Keurmeester gaf me gelijk hierin maar kon ook niet met een beter idee komen.
Met de remmen gaf hij me ook gelijk dat het veiliger was maar het mag gewoon niet volgens de richtlijnen. Staat ook niet in de typegoedkeuring maar in hun eigen documenten. Hij zag dat de parkeerrem bij mijn quad hydraulisch was dus toen ging hij verder kijken en zag hij dat het remsysteem was gescheiden. Mag dus allebei niet, remsysteem moet gecombineerd zijn (voetrem remt af op alle wielen) en de parkeerrem moet mechanisch zijn. Ga ik dus binnenkort weer aanpassen. Maar eerst even met het framenummer afwachten.
Met het framenummer is nu gewoon een hele wijze les geweest, zal ik mijn hele leven niet meer vergeten. Maarja het probleem is gewoon geweest dat die nooit diep genoeg is ingeslagen. Daardoor zat het meer in de oude lak dan in de buis zelf waardoor na het stralen het grootste gedeelte al weg is geweest. Normaal gesproken moet het toch zeker zichtbaar blijven, ook na stralen.
Bedankt voor je tip ook, zal eens proberen met zo'n schuurdoekje op de plekken waar nog lak zit nu. Schuurpapier had ik al bij de RDW geprobeerd, bij het weg schuren van de eerste paar lagen werd het wel beter zichtbaar. Volgens mij zelf tenminste, de keurmeester vond het nog steeds niet goed genoeg. Daarom nog verder geschuurd tot aan de epoxy laag en blank frame maar toen zag ik eigenlijk vrij weinig meer. Dus wil er niet te veel meer aan schuren, als het straks helemaal weg is ben ik verder van huis.
Is ook zeker een uitdaging ja met een elektrische quad. Ben al tegen een aantal dingen aangelopen waarbij de RDW het volgens de regels wil hebben (die eigenlijk voor personenauto's bedoeld zijn) maar eigenlijk niet goed mogelijk zijn bij een quad. Zoals bijvoorbeeld een signaal bij het verlaten van de quad als deze nog aan staat. Keurmeester gaf aan een schakelaar onder het zadel te plaatsen. Maar dat is gewoon irritant, ga je even staan krijg je al dat signaal. Gaf ook aan dat dit niet echt handig is bij een quad. Keurmeester gaf me gelijk hierin maar kon ook niet met een beter idee komen.
Met de remmen gaf hij me ook gelijk dat het veiliger was maar het mag gewoon niet volgens de richtlijnen. Staat ook niet in de typegoedkeuring maar in hun eigen documenten. Hij zag dat de parkeerrem bij mijn quad hydraulisch was dus toen ging hij verder kijken en zag hij dat het remsysteem was gescheiden. Mag dus allebei niet, remsysteem moet gecombineerd zijn (voetrem remt af op alle wielen) en de parkeerrem moet mechanisch zijn. Ga ik dus binnenkort weer aanpassen. Maar eerst even met het framenummer afwachten.
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Signaal dat je eraf bent als hij nog aan staat kan anders misschien op de voetensteun of zo?
Barossa Cheetah 250cc
-
- Quadrunner
- Berichten: 633
- Lid geworden op: ma 06 dec, 2004 01:16
- Locatie: in de buurt van boxmeer
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
nooit schuuren aan frame nummer maar met afbijtmiddel
suzuki ltr450
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Product
www.bakkerbart.nl/winkels/cuijk/louis-jansenplein-16 bakker bart cuijk
www.donutracing.webs.com
lieve heer laot ut gauw avond worre ut liefst nog veur de middag
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Product
www.bakkerbart.nl/winkels/cuijk/louis-jansenplein-16 bakker bart cuijk
www.donutracing.webs.com
lieve heer laot ut gauw avond worre ut liefst nog veur de middag
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
+1jeoentjuh schreef:nooit schuuren aan frame nummer maar met afbijtmiddel
Is het de bedoeling dat enkel de motorombouw wordt gekeurd bij de RDW en de rest dus standaard blijft, of is het een complete individuele keuring?
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Schakelaar in de voetsteunen is een mogelijkheid ja, zal beter werken als onder het zadel. Heb toch al gaten in de voetsteunen zitten dus daar kan makkelijk een schakelaar in worden geplaatst. Alleen even kijken wat ik met het signaal zelf doe, mag een geluid signaal zijn maar ook een zichtbaar lampje ofzo. Misschien dat ik gewoon alle ledjes in de rijstand knoppen laat knipperen ofzo, zou goed genoeg moeten zijn.
Met afbijtmiddel wil ik ook proberen ja, m'n zus zou er iets van meenemen. Als ik al maar eens een gedeelte goed zichtbaar krijg dan ben ik al tevreden. En bij de RDW hopelijk ook.
Alles wordt nagekeken bij de keuring, niet alleen de ombouw. Het is voor een individuele goedkeuring. Precies hetzelfde als met een zelfbouw voertuig dus.
Met afbijtmiddel wil ik ook proberen ja, m'n zus zou er iets van meenemen. Als ik al maar eens een gedeelte goed zichtbaar krijg dan ben ik al tevreden. En bij de RDW hopelijk ook.
Alles wordt nagekeken bij de keuring, niet alleen de ombouw. Het is voor een individuele goedkeuring. Precies hetzelfde als met een zelfbouw voertuig dus.
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
een dodemans kabel die je rond je pols doet. nu kun je deze ook wel rond uw pols los doen zonder de schakelaar los te koppelen maar met een schakelaar onder je zadel kun je ook uw helm op de zadel leggen is deze ook nog geschakeld
alles is te omzeilen dus het is gewoon wat ze aanpakken op de keuring
alles is te omzeilen dus het is gewoon wat ze aanpakken op de keuring
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Dodemans kabel heb ik al maar dat voldeed niet aan deze eis. Het zal waarschijnlijk gewoon een schakelaar in de linker voetsteun worden, moet goed genoeg zijn.
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Domme vraag waarschijnlijk maar waarom is dat verplicht?
Geen enkele quad heeft het en het orgineel had het ook niet. Motoren hebben het ook niet.
Geen enkele quad heeft het en het orgineel had het ook niet. Motoren hebben het ook niet.
_____________________________
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Dat is omdat een benzine/diesel motor geluid maakt als die aan staat, een elektromotor niet. Bij een elektrisch voertuig moet er dus altijd een indicatie (lampje of geluid) zijn dat die nog aan staat als je uit of af stapt.
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Firehuntah schreef:Dat is omdat een benzine/diesel motor geluid maakt als die aan staat, een elektromotor niet. Bij een elektrisch voertuig moet er dus altijd een indicatie (lampje of geluid) zijn dat die nog aan staat als je uit of af stapt.
Ook weer iets bijgeleerd se
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Nog even een update voordat ik morgen naar de RDW ga voor het identiteitsonderzoek.
Heb sinds de keuring eigenlijk niet zo heel veel meer gedaan. Wel ben ik al begonnen met een systeem te maken dat een waarschuwingssignaal geeft als je van de quad afstapt en hij nog in de rijstand staat. Heb een schakelaar in de linker voetsteun zitten, leek mij de beste plek. Via een knipperrelais laat ik de LED's in de rijstand knoppen dan allemaal knipperen als je afstapt. Zou goed genoeg moeten zijn. Maar het werkt nog niet helemaal, heb nog wat kleine onderdelen nodig hiervoor.
Voor de rest ben ik al sinds afgelopen vrijdag bezig met het remsysteem weer origineel te maken. Had de handrem erop zitten en ook alle remleidingen op de rempomp van de voetrem geplaatst. Het lukte daarna alleen niet meer om remdruk te krijgen. Heb vanalles geprobeerd om het remsysteem te ontluchten maar geen succes. De rempomp dus maar eens bekeken en kan eigenlijk niks vreemds zien.
Kan best zo zijn dat de rubbers gewoon wat versleten zijn want weet nog bij de eerste keer ontluchten 2 jaar geleden ofzo dat er zwarte remvloeistof uit kwam. Vond dat toen al vreemd maar hij deed het wel nog prima. Paar maanden geleden nog eens ontlucht en kreeg toen al veel minder remdruk, nu dus helemaal niets meer. Heb dus nog snel een nieuwe rempomp moeten kopen en maar meteen voor een betere gekozen. Een Brembo die ooit op een KTM motor heeft gezeten. Deze werkt perfect, ontluchten ging weer vrij makkelijk. Heb alleen wel nog steeds het remsysteem gescheiden aangezien ik geen dubbele banjobout heb met de juiste schroefdraad, hier kijk ik na het identiteitsonderzoek wel naar. Belangrijker is dat de remmen nu weer goed werken.
Voor morgen is het dus nog even afwachten. Hoop dat het allemaal goed gaat zodat ik weer snel terug kan voor de keuring. Laat het jullie morgen wel weer weten hoe het is afgelopen.
Heb sinds de keuring eigenlijk niet zo heel veel meer gedaan. Wel ben ik al begonnen met een systeem te maken dat een waarschuwingssignaal geeft als je van de quad afstapt en hij nog in de rijstand staat. Heb een schakelaar in de linker voetsteun zitten, leek mij de beste plek. Via een knipperrelais laat ik de LED's in de rijstand knoppen dan allemaal knipperen als je afstapt. Zou goed genoeg moeten zijn. Maar het werkt nog niet helemaal, heb nog wat kleine onderdelen nodig hiervoor.
Voor de rest ben ik al sinds afgelopen vrijdag bezig met het remsysteem weer origineel te maken. Had de handrem erop zitten en ook alle remleidingen op de rempomp van de voetrem geplaatst. Het lukte daarna alleen niet meer om remdruk te krijgen. Heb vanalles geprobeerd om het remsysteem te ontluchten maar geen succes. De rempomp dus maar eens bekeken en kan eigenlijk niks vreemds zien.
Kan best zo zijn dat de rubbers gewoon wat versleten zijn want weet nog bij de eerste keer ontluchten 2 jaar geleden ofzo dat er zwarte remvloeistof uit kwam. Vond dat toen al vreemd maar hij deed het wel nog prima. Paar maanden geleden nog eens ontlucht en kreeg toen al veel minder remdruk, nu dus helemaal niets meer. Heb dus nog snel een nieuwe rempomp moeten kopen en maar meteen voor een betere gekozen. Een Brembo die ooit op een KTM motor heeft gezeten. Deze werkt perfect, ontluchten ging weer vrij makkelijk. Heb alleen wel nog steeds het remsysteem gescheiden aangezien ik geen dubbele banjobout heb met de juiste schroefdraad, hier kijk ik na het identiteitsonderzoek wel naar. Belangrijker is dat de remmen nu weer goed werken.
Voor morgen is het dus nog even afwachten. Hoop dat het allemaal goed gaat zodat ik weer snel terug kan voor de keuring. Laat het jullie morgen wel weer weten hoe het is afgelopen.
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Vanmorgen weer vroeg vertrokken naar de RDW voor het identiteitsonderzoek. Deze keer niet zo lang hoeven rijden, kon voor dit onderzoek gewoon naar het dichtstbijzijnde keuringsstation.
Moest om 8 uur daar zijn en was ook al meteen als eerste aan de beurt. De plek waar het framenummer zat werd geïnspecteerd en ook alle documenten en foto's die ik had meegenomen.
Dit is gelukkig allemaal goed afgelopen. Normaal moet er dan weer een nieuwe afspraak gemaakt worden om het framenummer opnieuw in te laten slaan. Maar ik had geluk, degene die bevoegd is voor framenummers in te slaan was aanwezig en had ook wat tijd over. Het framenummer is dus ook meteen opnieuw ingeslagen. Wel was het even zoeken naar een geschikte plek aangezien het apparaat dat ervoor wordt gebruikt nogal groot is en niet echt goed blijkt te werken op buizen. Gelukkig zit er een mooi plat gedeelte op de quad namelijk onder het zadel. Heb wel de hele achterkap eraf moeten halen maar het framenummer zit er nu.
Hierna dus met een blij gevoel weer terug gekomen van de RDW. Moet nu nog een aantal dingen aanpassen en dan kan ik weer terug naar Lelystad voor de keuring. Hopelijk duurt het deze keer wat minder lang voordat ik terecht kan.
Moest om 8 uur daar zijn en was ook al meteen als eerste aan de beurt. De plek waar het framenummer zat werd geïnspecteerd en ook alle documenten en foto's die ik had meegenomen.
Dit is gelukkig allemaal goed afgelopen. Normaal moet er dan weer een nieuwe afspraak gemaakt worden om het framenummer opnieuw in te laten slaan. Maar ik had geluk, degene die bevoegd is voor framenummers in te slaan was aanwezig en had ook wat tijd over. Het framenummer is dus ook meteen opnieuw ingeslagen. Wel was het even zoeken naar een geschikte plek aangezien het apparaat dat ervoor wordt gebruikt nogal groot is en niet echt goed blijkt te werken op buizen. Gelukkig zit er een mooi plat gedeelte op de quad namelijk onder het zadel. Heb wel de hele achterkap eraf moeten halen maar het framenummer zit er nu.
Hierna dus met een blij gevoel weer terug gekomen van de RDW. Moet nu nog een aantal dingen aanpassen en dan kan ik weer terug naar Lelystad voor de keuring. Hopelijk duurt het deze keer wat minder lang voordat ik terecht kan.