JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
alvast een beetje vooruitgang, heb je wel verdient na al je werk.
ik hoop dat je je keuring snel doorkomt en met succes natuurlijk.
grtz
ik hoop dat je je keuring snel doorkomt en met succes natuurlijk.
grtz
- Quadrijder2
- Quadrunner
- Berichten: 556
- Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
- Locatie: Zuid Nederland
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Kijk weer een stap verder.
Het gaat goed komen
Het gaat goed komen
Can Am Outlander L 500 DPS Max
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Bedankt. Het is een stap in de goede richting ja maar het blijft de vraag of ze in Lelystad niet weer iets nieuws vinden waar ze over gaan zeuren. De punten waar ze het de vorige keer over hadden ben ik in ieder geval mee bezig dus dat komt in ieder geval wel goed. Nu de rest nog.
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Dit weekend een aantal aanpassingen gedaan zodat de quad binnenkort hopelijk zonder problemen door de keuring komt.
Het remsysteem is weer helemaal origineel. De voetrem remt nu op alle wielen. Beide remleidingen zitten nu op de rempomp.
De mechanische handrem zit er ook weer op.
Heb ook een systeem gemaakt dat een waarschuwingssignaal geeft als je afstapt van de quad als de aandrijving nog actief is. Heb dit gedaan via een schakelaar in de linker voetsteun.
De rijstand knoppen gaan alle 3 knipperen als je afstapt.
Aangezien het knipperrelais dat ik gebruik niet goed werkt met alleen maar LED's wou ik een normaal lampje ergens verbergen die dan ook mee knippert. Maar deze bleek ik niet te kunnen verbergen, het licht schijnt gewoon door de plastic kap heen. Vind het eigenlijk wel een leuk effect en maakt het nog eens extra duidelijk dat de aandrijving actief is.
Aangezien ik het remsysteem gewijzigd heb wou ik weer even testen. Puur uit noodzaak natuurlijk, niet omdat ik er gewoon even zin in had ofzo. Maar de remmen werken in ieder geval prima.
Kort filmpje gemaakt. Zelfs onze hond vind de quad helemaal geweldig.
Link
Alles wat moest worden aangepast voor de keuring is nu eigenlijk gedaan. Er zijn wel nog een aantal dingen waarbij ik op een reactie aan het wachten ben van de RDW. Maar hoop daar de komende week wel iets van te horen. Ben ook al aan het kijken voor een nieuwe afspraak te maken voor de keuring.
Het remsysteem is weer helemaal origineel. De voetrem remt nu op alle wielen. Beide remleidingen zitten nu op de rempomp.
De mechanische handrem zit er ook weer op.
Heb ook een systeem gemaakt dat een waarschuwingssignaal geeft als je afstapt van de quad als de aandrijving nog actief is. Heb dit gedaan via een schakelaar in de linker voetsteun.
De rijstand knoppen gaan alle 3 knipperen als je afstapt.
Aangezien het knipperrelais dat ik gebruik niet goed werkt met alleen maar LED's wou ik een normaal lampje ergens verbergen die dan ook mee knippert. Maar deze bleek ik niet te kunnen verbergen, het licht schijnt gewoon door de plastic kap heen. Vind het eigenlijk wel een leuk effect en maakt het nog eens extra duidelijk dat de aandrijving actief is.
Aangezien ik het remsysteem gewijzigd heb wou ik weer even testen. Puur uit noodzaak natuurlijk, niet omdat ik er gewoon even zin in had ofzo. Maar de remmen werken in ieder geval prima.
Kort filmpje gemaakt. Zelfs onze hond vind de quad helemaal geweldig.
Link
Alles wat moest worden aangepast voor de keuring is nu eigenlijk gedaan. Er zijn wel nog een aantal dingen waarbij ik op een reactie aan het wachten ben van de RDW. Maar hoop daar de komende week wel iets van te horen. Ben ook al aan het kijken voor een nieuwe afspraak te maken voor de keuring.
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Ziet er weer perfect uit joh!
Dat moet wel goed komen bij de rdw,maak geen slapende honden wakker bij de rdw want ze mogen graag zoeken en jou weer terug sturen naar huis...
Gr ferdi
Dat moet wel goed komen bij de rdw,maak geen slapende honden wakker bij de rdw want ze mogen graag zoeken en jou weer terug sturen naar huis...
Gr ferdi
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Bedankt.
Probleem met de RDW in Lelystad is dat ze niet slapen dus kan ze ook niet wakker maken. Bij keuringsstations zien ze bepaalde dingen nog wel eens door de vingers maar bij het testcentrum niet, daar moet echt alles precies volgens de regels. Vind ik niet erg maar wat wel minder is is dat ik steeds weer moet wachten op een reactie van hun wat soms wel een week of twee duurt. Ik wil gewoon dat alles duidelijk is voordat ik weer terug ga voor de keuring. Maarja dat gaat beetje lastig op deze manier.
Probleem met de RDW in Lelystad is dat ze niet slapen dus kan ze ook niet wakker maken. Bij keuringsstations zien ze bepaalde dingen nog wel eens door de vingers maar bij het testcentrum niet, daar moet echt alles precies volgens de regels. Vind ik niet erg maar wat wel minder is is dat ik steeds weer moet wachten op een reactie van hun wat soms wel een week of twee duurt. Ik wil gewoon dat alles duidelijk is voordat ik weer terug ga voor de keuring. Maarja dat gaat beetje lastig op deze manier.
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Heb vandaag nog een laatste ding aangepast. Bij de RDW vonden ze de kapjes die op de koplampen zitten te scherp. Hebben ze inderdaad gelijk in maar het zit er standaard op en is schijnbaar dus ook zo goedgekeurd.
Om ze tevreden te houden heb ik hier rubber profielen op gezet. De scherpe randen zijn nu weg en ziet er toch nog wel goed uit.
Er is ook nog wat goed nieuws. Heb nog geen afspraak, ben hier al 2 weken mee bezig maar lukt niet echt om contact te krijgen met degene die de afspraken in doet plannen. Maar heb wel nog contact gehad met de keurmeester.
Het was nog een beetje onduidelijk of er een aparte EMC test voor de hele quad nodig zou zijn, die normaal rond de 1500 euro kost, of dat de certificering met testrapport van de controller genoeg zou zijn. Ik kreeg nu gelukkig te horen dat dit niet nodig zal zijn en dat momenteel de certificering van de controller dus genoeg is. Het EMC gedeelte van de keuring is nu dus ook eindelijk afgerond. Dit was ook het lastigste gedeelte maar daar hoef ik me nu dus niet meer druk over te maken.
Er is alleen ook nog wat slecht nieuws, maar niet voor mijn eigen quad gelukkig. Ze zijn bij de RDW van plan de regelgeving voor EMC nog extra te verscherpen. Dit zal al vrij snel gebeuren want voor mijn quad hebben ze overlegd of het nog volgens de huidige regelgeving zou worden bekeken. In de toekomst zal het dus nog moeilijker gaan worden om een elektrische ombouw goedgekeurd te krijgen bij de RDW. Ik denk dat een EMC test voor het hele voertuig dan verplicht gaat worden, of echt alle componenten moeten zijn goedgekeurd. Maar met mijn quad heb ik daar gelukkig dus nog geen last van.
Het is nu alleen nog wachten op een afspraak, de quad is er weer helemaal klaar voor. Hopelijk hoor ik daar de komende week meer over.
Om ze tevreden te houden heb ik hier rubber profielen op gezet. De scherpe randen zijn nu weg en ziet er toch nog wel goed uit.
Er is ook nog wat goed nieuws. Heb nog geen afspraak, ben hier al 2 weken mee bezig maar lukt niet echt om contact te krijgen met degene die de afspraken in doet plannen. Maar heb wel nog contact gehad met de keurmeester.
Het was nog een beetje onduidelijk of er een aparte EMC test voor de hele quad nodig zou zijn, die normaal rond de 1500 euro kost, of dat de certificering met testrapport van de controller genoeg zou zijn. Ik kreeg nu gelukkig te horen dat dit niet nodig zal zijn en dat momenteel de certificering van de controller dus genoeg is. Het EMC gedeelte van de keuring is nu dus ook eindelijk afgerond. Dit was ook het lastigste gedeelte maar daar hoef ik me nu dus niet meer druk over te maken.
Er is alleen ook nog wat slecht nieuws, maar niet voor mijn eigen quad gelukkig. Ze zijn bij de RDW van plan de regelgeving voor EMC nog extra te verscherpen. Dit zal al vrij snel gebeuren want voor mijn quad hebben ze overlegd of het nog volgens de huidige regelgeving zou worden bekeken. In de toekomst zal het dus nog moeilijker gaan worden om een elektrische ombouw goedgekeurd te krijgen bij de RDW. Ik denk dat een EMC test voor het hele voertuig dan verplicht gaat worden, of echt alle componenten moeten zijn goedgekeurd. Maar met mijn quad heb ik daar gelukkig dus nog geen last van.
Het is nu alleen nog wachten op een afspraak, de quad is er weer helemaal klaar voor. Hopelijk hoor ik daar de komende week meer over.
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Dit weekend weer even aan de quad gewerkt. Er waren toch weer wat problemen met het remsysteem. Steeds na ontluchten was de remdruk goed maar een paar dagen later was de remdruk ineens veel minder geworden. Ik was al niet echt tevreden met de remdruk van de nieuwe rempomp. Waarschijnlijk doordat de zuiger veel kleiner is dan bij de originele rempomp. Maar deze was dus kapot dacht ik, daarom dat ik een andere wou proberen.
Heb nu toch voor de zekerheid nog eens geprobeerd met de oude rempomp en wat blijkt, deze werkt nog gewoon prima. Heb ook ontdekt waarom ik de vorige keer geen remdruk kreeg met deze rempomp. Ik had dit ringetje over het hoofd gezien die schijnbaar standaard op een nieuwe banjobout met remdrukschakelaar zit. Heeft precies dezelfde kleur als de banjobout.
Hier had ik nog een extra koperring tussen geplaatst waardoor de banjobout niet diep genoeg in de rempomp komt te zitten. Hierdoor is de afstand tussen de zuiger en de bout dus ook groter waardoor er geen remdruk kon worden opgebouwd. Dit ringetje heb ik nu weg gelaten zodat de banjobout dieper in de rempomp zit. Kreeg nu al vrij snel remdruk tijdens het ontluchten. Na het ontluchten is de remdruk ook veel beter dan met de kleinere Brembo rempomp. Ik blijf nu voorlopig dus toch weer de originele rempomp gebruiken.
Aangezien het altijd lang duurde voordat ik de quad vast op de aanhanger had staan heb ik wat nieuwe spanbanden gekocht. Hiermee kan ik hem binnen 5 minuten al vast erop hebben staan. Ook 2 wielkeggen vast op de aanhanger gezet zodat ik niet te ver door kan rijden en hierdoor de bumper beschadig. Is me al bijna een keer gebeurd. De quad staat zo ook altijd precies in het midden.
Nu is het alleen nog even wachten op de keuring. Heb inmiddels wel eindelijk een afspraak. De keuring is al over 9 dagen, op 30 juni. Moet dan weer om 8 uur 's morgens daar zijn. Gaat weer erg spannend worden, maar heb er vertrouwen in dat het deze keer toch echt goed gaat komen. Ik hoop het ook echt want wil toch eindelijk wel eens een stukje gaan rijden ermee op de weg.
Heb nu toch voor de zekerheid nog eens geprobeerd met de oude rempomp en wat blijkt, deze werkt nog gewoon prima. Heb ook ontdekt waarom ik de vorige keer geen remdruk kreeg met deze rempomp. Ik had dit ringetje over het hoofd gezien die schijnbaar standaard op een nieuwe banjobout met remdrukschakelaar zit. Heeft precies dezelfde kleur als de banjobout.
Hier had ik nog een extra koperring tussen geplaatst waardoor de banjobout niet diep genoeg in de rempomp komt te zitten. Hierdoor is de afstand tussen de zuiger en de bout dus ook groter waardoor er geen remdruk kon worden opgebouwd. Dit ringetje heb ik nu weg gelaten zodat de banjobout dieper in de rempomp zit. Kreeg nu al vrij snel remdruk tijdens het ontluchten. Na het ontluchten is de remdruk ook veel beter dan met de kleinere Brembo rempomp. Ik blijf nu voorlopig dus toch weer de originele rempomp gebruiken.
Aangezien het altijd lang duurde voordat ik de quad vast op de aanhanger had staan heb ik wat nieuwe spanbanden gekocht. Hiermee kan ik hem binnen 5 minuten al vast erop hebben staan. Ook 2 wielkeggen vast op de aanhanger gezet zodat ik niet te ver door kan rijden en hierdoor de bumper beschadig. Is me al bijna een keer gebeurd. De quad staat zo ook altijd precies in het midden.
Nu is het alleen nog even wachten op de keuring. Heb inmiddels wel eindelijk een afspraak. De keuring is al over 9 dagen, op 30 juni. Moet dan weer om 8 uur 's morgens daar zijn. Gaat weer erg spannend worden, maar heb er vertrouwen in dat het deze keer toch echt goed gaat komen. Ik hoop het ook echt want wil toch eindelijk wel eens een stukje gaan rijden ermee op de weg.
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
veel succes met de keuring!
Ik vind je manier van bevestigen verre van ideaal, wat als de quad hobbelt (wat hij ongetwijfeld gaat doen) en je spanriem over je band wegglijd, dan staat je quad los op je trailer! Beter is om je riemen door je velg heen te halen en ze zo vast te maken. Anders ga je ongelukken krijgen en het zou zonde zijn van al het werk dat je erin gestoken hebt.
Ik vind je manier van bevestigen verre van ideaal, wat als de quad hobbelt (wat hij ongetwijfeld gaat doen) en je spanriem over je band wegglijd, dan staat je quad los op je trailer! Beter is om je riemen door je velg heen te halen en ze zo vast te maken. Anders ga je ongelukken krijgen en het zou zonde zijn van al het werk dat je erin gestoken hebt.
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Bedankt!
De spanbanden kunnen niet over de banden weg glijden. Ze worden altijd naar beneden getrokken en zitten ook boven het midden van de band dus naar beneden kunnen ze ook niet weg glijden. Ze zijn speciaal gemaakt voor de wielen vast te zetten zonder de velgen te beschadigen dus heb er eigenlijk wel vertrouwen in. De quad staat erg stevig erop en kan geen kant op.
De spanbanden kunnen niet over de banden weg glijden. Ze worden altijd naar beneden getrokken en zitten ook boven het midden van de band dus naar beneden kunnen ze ook niet weg glijden. Ze zijn speciaal gemaakt voor de wielen vast te zetten zonder de velgen te beschadigen dus heb er eigenlijk wel vertrouwen in. De quad staat erg stevig erop en kan geen kant op.
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
oké, en de achterste haak (links, disselkant) op je eerst foto kan die niet meer naar boven glijden? anders komt ie los te staan en de rest kan je zelf wel aanvullen.
Het zal ongetwijfeld goed en snel werken, maar ik vind het niet de manier. Ik zou me veiliger voelen met de riemen door de velg heen te halen. Als de riem om welke reden dan ook los komt of speling krijgt hangt ie tenminste nog vast.
Het zal ongetwijfeld goed en snel werken, maar ik vind het niet de manier. Ik zou me veiliger voelen met de riemen door de velg heen te halen. Als de riem om welke reden dan ook los komt of speling krijgt hangt ie tenminste nog vast.
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Lijkt me niet, zo heb ik het met de andere spanbanden ook gedaan toen ik de vorige keer naar Lelystad ben gegaan. Deze zaten na de lange rit ook nog steeds goed vast. Maar kan altijd die haken van de spanbanden nog buitenom doen en op die voorste 2 haken van de aanhangwagen, die op de foto niet in gebruik zijn, plaatsen. Dan kan daar ook niks meer mee gebeuren. Er staat zoiezo altijd spanning op dus zo makkelijk zal het niet gaan schuiven. De quad zelf staat uiteraard ook nog op de handrem en m'n kettingslot komt ook nog vooraan tussen bumper en aanhanger. Ben echt niet van plan de quad onderweg kwijt te raken hoor.
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Spanbanden lijken mij wel goed te zitten. kan altijd beter, maar rubber is een soort van een grip. Dus de spanbanden zullen er niet snel afglijden als deze strak erom heen zitten
Ik zou er mij ook geen zorgen over maken.
En succes met de keuring man
Ik zou er mij ook geen zorgen over maken.
En succes met de keuring man
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Die spanbanden gaan er volgens mij naar boven van afschieten.
-
- Quadfanaat
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 09 jan, 2015 23:24
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Bedankt Uufd!
@slowco:
Geloof me, ik heb echt geprobeerd de spanbanden los te krijgen maar krijg er met geen enkele mogelijkheid beweging in. Naar boven kunnen ze nooit gaan aangezien ze altijd naar beneden worden gespannen. Nooit eerder dit soort spanbanden gezien? Ze worden vaak gebruikt voor autotransport dus een quad moet ook wel lukken toch.
@slowco:
Geloof me, ik heb echt geprobeerd de spanbanden los te krijgen maar krijg er met geen enkele mogelijkheid beweging in. Naar boven kunnen ze nooit gaan aangezien ze altijd naar beneden worden gespannen. Nooit eerder dit soort spanbanden gezien? Ze worden vaak gebruikt voor autotransport dus een quad moet ook wel lukken toch.