Turbo nooit op 2 takt doen, dat haalt altijd minder uit dan goede uitlaten. Dit komt doordat je met een turbo het membraan open duwt door de extra luchtdruk. En daardoor blijft je mengsel stromen en dat is dus niet de bedoeling. Bij viertakt wordt dat anders geregeld en blijft de klep toch wel dicht ondanks de extra druk.
Spunk schreef:idd bij 2 takt is het nog een graad moeilijker maar k zou wel wille wete hoe...
(hint hint)
gewoon, ipv aan reedvalve met carbu wordt vanaf daar een compleet ander systeem opgebouwd met een injectiesysteem met turbo erop. Zoek eens wat rond op het internet en je zult wel genoeg vinden, niemand hier heeft er ervaring mee denk ik, wordt hier ook niet toegepast, ginder wordt het gebnruikt om aleen vooruit mee te rijden en zien dat je de snelste bent. Ginder (in amerika) komen die zandracers niet buiten als het regent, die rijden ook niet in stenen en dergelijke. Als je zoiets bouwt moet je er bewust va,n zijn dat je aleen op het droge blijft en nooit meer modder zult zien. Dat is wat ik denk. Moest het dan toch zoveel doen dan zou er anders iedereen mee rondrijden.
greetz
Ralph schreef:Op jetski's wordt het wel veel toegepast. Misschien een jetski motortje in je quad bouwen
bij jetski's wordt di gedaan omwille dat een jetski niet op een carburator werkt maar ook met injectie. Ooit al een luchtfilterlabirinth gezien van zo een beest?