Daarvoor is in de plek gekomen een nieuwe Can Am Renegade 500
Eerste indruk Can am Renegade:
Het verschil begon al toen ik er voor het eerst op stapte, het zadel is iets stugger vergeleken met het wolken zadel wat op de grizzly zat maar dit wordt prima gecompenseerd door de betere veren pakket onder de renegade. Op lange tochten krijg ik wel last van een houten kont om het zo maar even te omschrijven.
Het tweede verschil met de zit houding is dat je met de benen iets wijder zit dan bij de grizzly, dit resulteerde dat ik met de benen mezelf op de quad klemde puur door gewenning van de grizzly.
Voor de rest voelde de houding vertrouwd aan( voetplaatsen en afstand van zitplaats tot stuur etc.)
Rij indruk:
Het was even wennen dat de sleutel aan de linker zijde zit in plaats van de rechter op de grizzly, hetzelfde met de versnellings poke die omgewisseld is.
Bij de grizzly zat de tank voor je boven de motor en tussen jouw en het stuur, bij de renegade zit deze onder je achter de uitlaat demper wat de renegade een lager zwaarte punt geeft en resulteerd in een betere weg ligging.
Doordat de voorkant van de renegade wat afloopt en bij de grizzly er en groot rek op had en een radiator relocator heb ik meer zicht vlak voor me en het gevoel dat ik wat lager op de weg lig.
De grizzly had een constante spanning op de riem zitten en dat heeft de Renegade niet, dit vraagt weer om op een andere manier met het gas om te gaan anders voel je hem wel.
Het rijden op zichzelf voelt gewoon vertrouwd en rijd super.
verder zijn er nog wat kleine dingetjes die niet echt noemenswaardig zijn zoals de weerstand op het duimgas.
In het terein heb ik nog niet echt veel gereden met de Renegade en daar zal ik verder nog niet op ingaan
De Rotax V-twin

De motor geeft wat meer vermogen dan die van de Yamie (46pk tegen de 36pk van de Yamie). Voor mijn gevoel had de yamie meer vermogen in het low end en begint het bij de rotax in de hogere toeren pas echt te leven.
uiteraard loopt de V-twin mooier dan de yamie single.
De Renegade staat nu nog op de originele sloffen maar ik heb de 27" zilla's bewaard en die gaan er zeker onder komen samen met een clutch kit en dan gaan we kijken wat we uit deze motor kunnen persen.
Ik ben geen typgeit dus sorry voor het geheel.



