Zoals een paar mensen al gemerkt hebben, heb ik mijn grizzly na 4 jaar in dienst te zijn geweest de deur uit gedaan. Op de grizzly heb ik 15.000 km en bijna 500 uur gereden.
Daarvoor is in de plek gekomen een nieuwe Can Am Renegade 500
Eerste indruk Can am Renegade:
Het verschil begon al toen ik er voor het eerst op stapte, het zadel is iets stugger vergeleken met het wolken zadel wat op de grizzly zat maar dit wordt prima gecompenseerd door de betere veren pakket onder de renegade. Op lange tochten krijg ik wel last van een houten kont om het zo maar even te omschrijven.
Het tweede verschil met de zit houding is dat je met de benen iets wijder zit dan bij de grizzly, dit resulteerde dat ik met de benen mezelf op de quad klemde puur door gewenning van de grizzly.
Voor de rest voelde de houding vertrouwd aan( voetplaatsen en afstand van zitplaats tot stuur etc.)
Rij indruk:
Het was even wennen dat de sleutel aan de linker zijde zit in plaats van de rechter op de grizzly, hetzelfde met de versnellings poke die omgewisseld is.
Bij de grizzly zat de tank voor je boven de motor en tussen jouw en het stuur, bij de renegade zit deze onder je achter de uitlaat demper wat de renegade een lager zwaarte punt geeft en resulteerd in een betere weg ligging.
Doordat de voorkant van de renegade wat afloopt en bij de grizzly er en groot rek op had en een radiator relocator heb ik meer zicht vlak voor me en het gevoel dat ik wat lager op de weg lig.
De grizzly had een constante spanning op de riem zitten en dat heeft de Renegade niet, dit vraagt weer om op een andere manier met het gas om te gaan anders voel je hem wel.
Het rijden op zichzelf voelt gewoon vertrouwd en rijd super.
verder zijn er nog wat kleine dingetjes die niet echt noemenswaardig zijn zoals de weerstand op het duimgas.
In het terein heb ik nog niet echt veel gereden met de Renegade en daar zal ik verder nog niet op ingaan
De Rotax V-twin
De motor geeft wat meer vermogen dan die van de Yamie (46pk tegen de 36pk van de Yamie). Voor mijn gevoel had de yamie meer vermogen in het low end en begint het bij de rotax in de hogere toeren pas echt te leven.
uiteraard loopt de V-twin mooier dan de yamie single.
De Renegade staat nu nog op de originele sloffen maar ik heb de 27" zilla's bewaard en die gaan er zeker onder komen samen met een clutch kit en dan gaan we kijken wat we uit deze motor kunnen persen.
Ik ben geen typgeit dus sorry voor het geheel.
2015 Can am Renegade 500 tegenover 2011 Yamaha Grizzly 550
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 203
- Lid geworden op: vr 20 apr, 2012 20:06
2015 Can am Renegade 500 tegenover 2011 Yamaha Grizzly 550
Can am Renegade 500 2015
26" Maxxis Ceros op Machined Moose velgen
27" Maxxis Zilla op Stock Rims
BRP Radiator Relocator
Had
Yamaha Grizzly 550 2011
Mods:
- Wild Boar Rad Relocator
- 27" Maxxis Zilla's / 26" Maxxis Bighorns
- Bronco 2500 lbs Winch
- Moose front bumper
- RJWC exhaust
26" Maxxis Ceros op Machined Moose velgen
27" Maxxis Zilla op Stock Rims
BRP Radiator Relocator
Had
Yamaha Grizzly 550 2011
Mods:
- Wild Boar Rad Relocator
- 27" Maxxis Zilla's / 26" Maxxis Bighorns
- Bronco 2500 lbs Winch
- Moose front bumper
- RJWC exhaust
Re: 2015 Can am Renegade 500 tegenover 2011 Yamaha Grizzly 5
succes met de nieuwe machine
groeten
Gregory
groeten
Gregory
Re: 2015 Can am Renegade 500 tegenover 2011 Yamaha Grizzly 5
Leuk om je ervaringen te horen! Ben ook wel benieuwd naar je ervaringen in het terrein, bijvoorbeeld met een OTR of in Furstenau. Met de Grizzly leek het wel alsof jij overal met het grootste gemak doorheen kwam, ik weet niet of de Renegade 500 dat kan overtreffen.
Zou trouwens eens investeren in een lier, maar daar was je vast zelf ook al achter na je avontuurtje van pas.
Zou trouwens eens investeren in een lier, maar daar was je vast zelf ook al achter na je avontuurtje van pas.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: 2015 Can am Renegade 500 tegenover 2011 Yamaha Grizzly 5
bij de grizzly zit de tank toch ook onder u "kont".
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 203
- Lid geworden op: vr 20 apr, 2012 20:06
Re: 2015 Can am Renegade 500 tegenover 2011 Yamaha Grizzly 5
Voor een deel welja, hij loopt met de kromming van het zadel meescorpion schreef:bij de grizzly zit de tank toch ook onder u "kont".
Can am Renegade 500 2015
26" Maxxis Ceros op Machined Moose velgen
27" Maxxis Zilla op Stock Rims
BRP Radiator Relocator
Had
Yamaha Grizzly 550 2011
Mods:
- Wild Boar Rad Relocator
- 27" Maxxis Zilla's / 26" Maxxis Bighorns
- Bronco 2500 lbs Winch
- Moose front bumper
- RJWC exhaust
26" Maxxis Ceros op Machined Moose velgen
27" Maxxis Zilla op Stock Rims
BRP Radiator Relocator
Had
Yamaha Grizzly 550 2011
Mods:
- Wild Boar Rad Relocator
- 27" Maxxis Zilla's / 26" Maxxis Bighorns
- Bronco 2500 lbs Winch
- Moose front bumper
- RJWC exhaust
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 203
- Lid geworden op: vr 20 apr, 2012 20:06
Re: 2015 Can am Renegade 500 tegenover 2011 Yamaha Grizzly 5
Zo eerste investering zit er weer in:
Nieuwe slofjes en andere velgen voor in het terein omdat de grizzly velgen niet passen
Nieuwe slofjes en andere velgen voor in het terein omdat de grizzly velgen niet passen
Can am Renegade 500 2015
26" Maxxis Ceros op Machined Moose velgen
27" Maxxis Zilla op Stock Rims
BRP Radiator Relocator
Had
Yamaha Grizzly 550 2011
Mods:
- Wild Boar Rad Relocator
- 27" Maxxis Zilla's / 26" Maxxis Bighorns
- Bronco 2500 lbs Winch
- Moose front bumper
- RJWC exhaust
26" Maxxis Ceros op Machined Moose velgen
27" Maxxis Zilla op Stock Rims
BRP Radiator Relocator
Had
Yamaha Grizzly 550 2011
Mods:
- Wild Boar Rad Relocator
- 27" Maxxis Zilla's / 26" Maxxis Bighorns
- Bronco 2500 lbs Winch
- Moose front bumper
- RJWC exhaust