Mijn ketting en tandwielen zijn ernstig aan vervanging toe. Blijf maar stellen...
Nu heb ik even gezocht, maar is dit een goede set? En is dat voor de Cheetah hetzelfde? http://www.rad.eu/nl/c/p/37458-afam-ket ... ck-250.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
OK.. maar ik wil eigenlijk gewoon een setje die ik er zo op kan schroeven...
Is het setje van de link een goed merk? Als ik er op google wel volgens mij, maar beter even aan jullie gevraagd. En de link geeft aan dat deze van een quarterback is, maar dat is op de kappen na toch een Cheetah? Of zijn er verschillen?
Trouwens, als je wat rustiger wil rijden kun je ook een andere tandwiel verhouding kiezen.
Ikzelf heb 15 voor en 38 achter.
Alleen voor de 38 moet je je hub een beetje aanpassen om de ketting erover te laten lopen en de 15 voor kun je geen o-ring ketting erop leggen. Maar denk niet dat je zo'n ketting gaat gebruiken.
Ja, ik heb daar wel over gedacht. Heb je een hogere top natuurlijk. Maar hoe zit het met de trekkracht? Mijn Cheetah trekt met veel toeren naar de 95 door maar als ik netjes 80 rij (wat op mijn traject de max is) dan valt het best mee. Aan de ene kant is het mooi als je minder toeren draait en aan de andere kant kwam ik er laatst met een stevige tegenwind achter dat het al pittig genoeg was voor de brommert!
Ik schat ( als ik het zo hoor) zo rond de 6500-7000 als ie 80 loopt op de originele vertanding. Maar ik sleutel het meeste aan wat grotere diesel motoren dus durf het niet zo te zeggen.
Je zou het ook kunnen narekenen als je de vertanding in de versnellingsbak weet. Maar dat kost me nu iets teveel moeite om dat allemaal weer op te zoeken.