Kettingset Barossa Cheetah

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
mafdaf
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Kettingset Barossa Cheetah

Bericht door mafdaf »

Hoi hoi!

Mijn ketting en tandwielen zijn ernstig aan vervanging toe. Blijf maar stellen...
Nu heb ik even gezocht, maar is dit een goede set? En is dat voor de Cheetah hetzelfde?
http://www.rad.eu/nl/c/p/37458-afam-ket ... ck-250.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Als iemand iets beters weet, laat je horen! :wink:
Barossa Cheetah 250cc
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Re: Kettingset Barossa Cheetah

Bericht door Jason McCoy »

van een blaster past er op. voortandwiel moet je iets uitdremelen maar is erg goed te doen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
mafdaf
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door mafdaf »

OK.. maar ik wil eigenlijk gewoon een setje die ik er zo op kan schroeven...
Is het setje van de link een goed merk? Als ik er op google wel volgens mij, maar beter even aan jullie gevraagd. En de link geeft aan dat deze van een quarterback is, maar dat is op de kappen na toch een Cheetah? Of zijn er verschillen?
Barossa Cheetah 250cc
Minyi
Quadrider
Quadrider

Bericht door Minyi »

Heb je een achteruit erop zitten of niet? Met achteruit heb je er 1 nodig met 4 boutgaten en zonder 6.

Kan jammer genoeg niet zien want volgens mij is de serie voor 2006 nog zonder achteruit en op de foto staat 1 met 4 gaten.

Ik heb de mijne via manicquads UK besteld.. Daar staat het duidelijk op de site en meestal heb je het na 3 dagen thuis.
mafdaf
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door mafdaf »

Dank je. Daar zit dus verschil in... Ik heb zonder achteruit (5 versnellingen vooruit).
Ik ga eens even op onderzoek uit! :applaus:
Barossa Cheetah 250cc
Minyi
Quadrider
Quadrider

Bericht door Minyi »

Trouwens, als je wat rustiger wil rijden kun je ook een andere tandwiel verhouding kiezen.

Ikzelf heb 15 voor en 38 achter.
Alleen voor de 38 moet je je hub een beetje aanpassen om de ketting erover te laten lopen en de 15 voor kun je geen o-ring ketting erop leggen. Maar denk niet dat je zo'n ketting gaat gebruiken.
mafdaf
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door mafdaf »

Ja, ik heb daar wel over gedacht. Heb je een hogere top natuurlijk. Maar hoe zit het met de trekkracht? Mijn Cheetah trekt met veel toeren naar de 95 door maar als ik netjes 80 rij (wat op mijn traject de max is) dan valt het best mee. Aan de ene kant is het mooi als je minder toeren draait en aan de andere kant kwam ik er laatst met een stevige tegenwind achter dat het al pittig genoeg was voor de brommert! :mrgreen:
Barossa Cheetah 250cc
Minyi
Quadrider
Quadrider

Bericht door Minyi »

Ik vond dat ie origineel al vrij hoog in toeren zat bij de 80. En die van mij wil nog steeds wel 90-95 met een flinke bak met tegenwind en water.

En qua trek kracht heb ik niet veel gemerkt.. Hij trekt nog steeds dr golfjes eruit bij de stoplicht :D
mafdaf
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door mafdaf »

:D
Ja, ik heb ook eigenlijk geen idee van wat voor toerental het is zo zonder toerenteller... :roll: :mrgreen:
Barossa Cheetah 250cc
Minyi
Quadrider
Quadrider

Bericht door Minyi »

Ik schat ( als ik het zo hoor) zo rond de 6500-7000 als ie 80 loopt op de originele vertanding. Maar ik sleutel het meeste aan wat grotere diesel motoren dus durf het niet zo te zeggen.

Je zou het ook kunnen narekenen als je de vertanding in de versnellingsbak weet. Maar dat kost me nu iets teveel moeite om dat allemaal weer op te zoeken.
Plaats reactie