Ik heb nog steeds de standaard schokbrekers onder mijn Yamaha Blaster zitten, echter merk ik met rijden dat wanneer ik neer kom na een sprong mijn schokbrekers gewoon helemaal niets doen, deze zijn waarschijnlijk of niet goed genoeg, of gewoon helemaal op!
Als gevolg hiervan kom ik vrij hard neer elke keer, en ik zie het al helemaal voor me dat ik hier door nog eens zwaar ga crashen. Want het voelt absoluut niet goed zoals het nu is.
Nou vind ik alleen maar schokbreker setjes van Reiger e.d van meteen 1500 euro en dit soort prijzen.
Zijn de standaard schokbrekers te modificeren? Is er een ander betaalbaar alternatief?
Wie o Wie?
''modificeren'' schokbrekers? Of Alternatief?
''modificeren'' schokbrekers? Of Alternatief?
Yamaha Blaster 2001: Spoorverbreders Voor&Achter, kill-switch, TrailTech Vapor, VanHasselt Uitlaat, TwinAir inlaat. 2006 Body.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Re: ''modificeren'' schokbrekers? Of Alternatief?
Wat je nodig hebt zijn aan de ene kant 'goede' schokdempers, dus waarvan de veer niet slap geworden is en de demper nog iets doet. In die zin kun je al een stuk op weg zijn met een standaard setje wat in betere staat is, bijvoorbeeld van een nieuwe quad gehaald omdat er dure vering opgekomen is.
Die truuk met die dure vering is vooral de instelbaarheid. Naast de voorspanning (hardheid) die je heel beperkt kunt stellen op de standaard dempers kun je dan ook de demping van de ingaande en uitgaande slag afstellen, ingaande slag van vaak nog apart in low-speed (bocht insturen, overhellen, 'whoops', etc.) en high-speed (snelle korte hobbels, neerkomen na sprong, etc.).
Denk dat dit toch wel je twee opties zijn, standaard veren in goede staat vinden of een setje verstelbare veren. Af en toe zie je wel eens wat gebruikt langskomen voor betere prijzen maar dan moet je vaak ook nog rekening houden met revisiekosten van een paar honderd euro. Ik zou zo niet direct weten wat je kunt doen om het nog goedkoper te krijgen.
Die truuk met die dure vering is vooral de instelbaarheid. Naast de voorspanning (hardheid) die je heel beperkt kunt stellen op de standaard dempers kun je dan ook de demping van de ingaande en uitgaande slag afstellen, ingaande slag van vaak nog apart in low-speed (bocht insturen, overhellen, 'whoops', etc.) en high-speed (snelle korte hobbels, neerkomen na sprong, etc.).
Denk dat dit toch wel je twee opties zijn, standaard veren in goede staat vinden of een setje verstelbare veren. Af en toe zie je wel eens wat gebruikt langskomen voor betere prijzen maar dan moet je vaak ook nog rekening houden met revisiekosten van een paar honderd euro. Ik zou zo niet direct weten wat je kunt doen om het nog goedkoper te krijgen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 130
- Lid geworden op: di 07 jan, 2014 17:01
Re: ''modificeren'' schokbrekers? Of Alternatief?
je kan er ook passend make van een 450 als je daar de standard schokbrekers van bv een yfz 450 pakt en dan a verbreden a armen last kan je ze gelijk pasend maken
Honda trx 450 2005