Nieuwe TGB Blade 1000cc
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Goedemorgen quad rijders,
Nog even een update over mijn TGB 1000 blade.
Tot nu toe alleen maar problemen gehad de gekste dingen.
Zoals al twee keer de cvt snaar moeten laten vernieuwen en is nu weer stuk, dus heb nu in 2700km al drie snaren nodig gehad totale kosten €180,00 x 3 = €540,00 ex. Montage. Elke 1000km moet de olie in de motor,tussen bak,olie filter,lucht filter, cardan olie vervangen worden.
Het inhouden is ook weer toegenomen wat een zeer onbetrouwbaar idee geeft.
Wij zijn nu op vakantie en dacht laat ik de quad lekker meenemen op vakantie. Had ik beter niet kunnen doen na de eerste rit ging alles nog goed maar dat duurde niet lang de tweede dag liepen alle vier de remmen vast en konden we geen kant meer op. Na het laten afkoelen van de remmen voorzichtig stapvoets naar ons vakantie adres gereden en de quad in de aanhanger gedaan om naar de dichtstbijzijnde TGB dealer te brengen. Wat bleek nu dat door de warmte de remmen zijn vastgelopen. De dealer heeft de remmen opnieuw afgesteld en toen was het probleem gelukkig verholpen. Ik dacht wat kan er nou nog meer gebeuren. Had ik dat maar nooit gedacht want na 200km rijden hoorde ik ineens een harde klap ik dacht wat nou weer en ja hoor ik stond wederom in het pikke donker met mijn vrouw langs de weg. Ik heb de eigenaar van ons vakantie adres gebeld en die is naar ons toegekomen om ons weg te slepen. De volgende ochtend gekeken en de schrik was groot. De kap waar de cvt achter zit is volledig uit één gespat nu dan maar weer naar de dealer in Frankrijk om te kijken wat er nu weer aan de hand is. Ik houd jullie op de hoogte over het verloop.
Vriendelijke groet Marco
Nog even een update over mijn TGB 1000 blade.
Tot nu toe alleen maar problemen gehad de gekste dingen.
Zoals al twee keer de cvt snaar moeten laten vernieuwen en is nu weer stuk, dus heb nu in 2700km al drie snaren nodig gehad totale kosten €180,00 x 3 = €540,00 ex. Montage. Elke 1000km moet de olie in de motor,tussen bak,olie filter,lucht filter, cardan olie vervangen worden.
Het inhouden is ook weer toegenomen wat een zeer onbetrouwbaar idee geeft.
Wij zijn nu op vakantie en dacht laat ik de quad lekker meenemen op vakantie. Had ik beter niet kunnen doen na de eerste rit ging alles nog goed maar dat duurde niet lang de tweede dag liepen alle vier de remmen vast en konden we geen kant meer op. Na het laten afkoelen van de remmen voorzichtig stapvoets naar ons vakantie adres gereden en de quad in de aanhanger gedaan om naar de dichtstbijzijnde TGB dealer te brengen. Wat bleek nu dat door de warmte de remmen zijn vastgelopen. De dealer heeft de remmen opnieuw afgesteld en toen was het probleem gelukkig verholpen. Ik dacht wat kan er nou nog meer gebeuren. Had ik dat maar nooit gedacht want na 200km rijden hoorde ik ineens een harde klap ik dacht wat nou weer en ja hoor ik stond wederom in het pikke donker met mijn vrouw langs de weg. Ik heb de eigenaar van ons vakantie adres gebeld en die is naar ons toegekomen om ons weg te slepen. De volgende ochtend gekeken en de schrik was groot. De kap waar de cvt achter zit is volledig uit één gespat nu dan maar weer naar de dealer in Frankrijk om te kijken wat er nu weer aan de hand is. Ik houd jullie op de hoogte over het verloop.
Vriendelijke groet Marco
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
hoi hoi
dat is zwaar kl... zeg
ga je lekker op vakantie krijg je dit er weer bij
veel sterkte er mee
gr rien
dat is zwaar kl... zeg
ga je lekker op vakantie krijg je dit er weer bij
veel sterkte er mee
gr rien
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Zoals al verwacht is de nieuwe TGB 1000 een totaal nog niet uitgerijpt technisch wanproduct.
Echt medelijden kan ik niet hebben. Je koopt een 1000cc machine met een nieuw type motor van een fabrikant die al niet bekend stond om zijn geweldige motoren. In principe word je dan geheel vrijwillig testrijder van de fabriek.
Had je de 10.000 Euro destijds geïnvesteerd in een Outlander 570 dan had je nu nog steeds met een big-smile op je quad gereden.
Ik heb trouwens wel bewondering en waardering voor het feit dat je de ellende hier deelt. Laat het een waarschuwing voor anderen zijn.
Ik zou erop staan dat de dealer de quad (na verrekening van de afschrijving) gewoon terug neemt.
Echt medelijden kan ik niet hebben. Je koopt een 1000cc machine met een nieuw type motor van een fabrikant die al niet bekend stond om zijn geweldige motoren. In principe word je dan geheel vrijwillig testrijder van de fabriek.
Had je de 10.000 Euro destijds geïnvesteerd in een Outlander 570 dan had je nu nog steeds met een big-smile op je quad gereden.
Ik heb trouwens wel bewondering en waardering voor het feit dat je de ellende hier deelt. Laat het een waarschuwing voor anderen zijn.
Ik zou erop staan dat de dealer de quad (na verrekening van de afschrijving) gewoon terug neemt.
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Wat enorm balen zeg, ik hoopte echt dat het bij de aanloopproblemen was gebleven. Wat ben je van plan met de quad, wil je er weer van af of ga je er mee doorrijden?
Ik weet niet of je het zo bedoelt, maar dit komt op mij een beetje lullig over. TGB is echt geen baggermerk en was gewoon wachten tot één van de B-merken met een 1000 zou komen. Persoonlijk zou ik ook een Can-am aangeraden hebben, je weet dat ik er ook zo over denk, maar om nu een beetje na te gaan trappen daar schiet ook niemand wat mee op.Paul Snip schreef:Echt medelijden kan ik niet hebben. Je koopt een 1000cc machine met een nieuw type motor van een fabrikant die al niet bekend stond om zijn geweldige motoren.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Is geen natrappen. Ik heb van tevoren, mede door wat ik op de Duitse Fora heb gelezen, gewaarschuwd voor deze quad.
Bij TGB is alleen de 250-325 geschikt voor veel kilometers zonder al te veel zorgen. (Sym motorblok)
De 425-500 en 550 gaan ook allemaal door de knieën bij ca 10-15.000km. Gewoon versleten zijn ze dan. En dan is er vaak voor die tijd al aardig wat aan gerepareerd.
Ik heb met mijn Renegade 500 nu 16.000km gereden. De enige storing tot nu toe is een elektronisch contactslot dat af en toe weigert. Een nieuwe is al besteld en kost slechts 54 Euro.
In onze "quadgroep" zitten inmiddels meerdere rijders met een CanAm 450-500 en 570. Veelal mensen die voorheen ook "B-merken" reden. Stuk voor stuk zijn ze voor hun gevoel van de hel in de hemel gekomen . Tuurlijk is er wel eens wat. Maar in de basis zijn dit gewoon hartstikke goede en betrouwbare machines.
Bij TGB is alleen de 250-325 geschikt voor veel kilometers zonder al te veel zorgen. (Sym motorblok)
De 425-500 en 550 gaan ook allemaal door de knieën bij ca 10-15.000km. Gewoon versleten zijn ze dan. En dan is er vaak voor die tijd al aardig wat aan gerepareerd.
Ik heb met mijn Renegade 500 nu 16.000km gereden. De enige storing tot nu toe is een elektronisch contactslot dat af en toe weigert. Een nieuwe is al besteld en kost slechts 54 Euro.
In onze "quadgroep" zitten inmiddels meerdere rijders met een CanAm 450-500 en 570. Veelal mensen die voorheen ook "B-merken" reden. Stuk voor stuk zijn ze voor hun gevoel van de hel in de hemel gekomen . Tuurlijk is er wel eens wat. Maar in de basis zijn dit gewoon hartstikke goede en betrouwbare machines.
-
- Quadrider
- Berichten: 438
- Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Heel erg balen voor je kerel. Hier wordt je niet vrolijker van. Misschien een optie om met je dealer in gesprek te gaan voor een volwaardige claim. DIt is niet netjes namelijk, en er van uitgaan dat jij hem gewoon normaal gebruikt mag dit je niet overkomen.
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
We weten nu wel dat je Renegade geweldig is. Ik ben het eens met Jazzy natrappen lijkt me overbodig.
Ik zou wel de bonnetjes bewaren uit Frankrijk voor de garantie, als dat er nog op zit.
Ik zou wel de bonnetjes bewaren uit Frankrijk voor de garantie, als dat er nog op zit.
_____________________________
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Er zijn veel meer goeie quads hoor. Maar alle TGB's boven de 325cc horen daar helaas niet bij.
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Goedenavond mensen,
Allereerst bedankt voor de vele reacties.
Weer ben ik naar de TGB dealer geweest om te laten onderzoeken wat er nou weer aan de hand is. Nou dat was even schrikken. De hele cvt bak is door het loslopen van een grote moer op het achterste vliegwiel totaal vernield. Ook de snaar is weer onbruikbaar geworden door het loslopen van de moer. De TGB dealer was geschokt wat hij zag. Nu weer contact gehad met TGB maar die kunnen je blijkbaar alleen doorsturen naar de dealer (ook daar heb je als je een probleem hebt niets aan. Dus Brabant Quads maar weer gebeld en die is dan gelukkig wel bereid om te helpen. Hij zegt mij toe om alle onderdelen per lucht post zo gauw mogelijk naar mijn vakantie adres te sturen en de schade die is ontstaan aan de motor kant later in Nederland te herstellen. Hoop dan nog een weekje te kunnen rijden hier maar heb er een hard hoofd in. Na zoveel problemen wil ik de quad weer snel kwijt en ga ik alsnog voor een Canam of een Polaris mijn lol is er af en voor mij nooit meer een TGB!!!
Ik hoop zo meer rijders te behoeden voor heel veel ellende. Ik laat weer van mij horen als ik de onderdelen op tijd binnen heb.
Met vriendelijke groet Marco
Allereerst bedankt voor de vele reacties.
Weer ben ik naar de TGB dealer geweest om te laten onderzoeken wat er nou weer aan de hand is. Nou dat was even schrikken. De hele cvt bak is door het loslopen van een grote moer op het achterste vliegwiel totaal vernield. Ook de snaar is weer onbruikbaar geworden door het loslopen van de moer. De TGB dealer was geschokt wat hij zag. Nu weer contact gehad met TGB maar die kunnen je blijkbaar alleen doorsturen naar de dealer (ook daar heb je als je een probleem hebt niets aan. Dus Brabant Quads maar weer gebeld en die is dan gelukkig wel bereid om te helpen. Hij zegt mij toe om alle onderdelen per lucht post zo gauw mogelijk naar mijn vakantie adres te sturen en de schade die is ontstaan aan de motor kant later in Nederland te herstellen. Hoop dan nog een weekje te kunnen rijden hier maar heb er een hard hoofd in. Na zoveel problemen wil ik de quad weer snel kwijt en ga ik alsnog voor een Canam of een Polaris mijn lol is er af en voor mij nooit meer een TGB!!!
Ik hoop zo meer rijders te behoeden voor heel veel ellende. Ik laat weer van mij horen als ik de onderdelen op tijd binnen heb.
Met vriendelijke groet Marco
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Pff, sterkte!
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Nog even dit ik heb op mijn TGB blade 1000 nu 2716km zitten en er alleen maar problemen op probleem mee gehad. Ook wel belangrijk om te weten natuurlijk!
Groetjes Marco
Groetjes Marco
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Auw. Is jammer te horen. Hopelijk komt alles goed!
En wat met de garantie?
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
En wat met de garantie?
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Ab amicis honesta petamus.
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Als een fabrikant zelf al aangeeft dat een riem om de 2000km gewisseld moet worden dan kun je wel nagaan dat ze er zelf ook niet veel vertrouwen in hebben.
- Quadrijder2
- Quadrunner
- Berichten: 556
- Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
- Locatie: Zuid Nederland
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Dit is echt super vervelend en je blijft er nog zo rustig onder.
Ik hoop dat je dealer hem terugneemt en dat je op een ander merk overstapt waar je van gaat genieten zoals het moet en kan.
Heel veel succes.
Ik hoop dat je dealer hem terugneemt en dat je op een ander merk overstapt waar je van gaat genieten zoals het moet en kan.
Heel veel succes.
Can Am Outlander L 500 DPS Max
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Mooi klote allemaal.. Of je er zin in hebt weet ik niet, maare je zou eens een rechtspersonen kunnen contacteren, en het voorval aankaarten?
Is de tussentijd wens ik je het aller beste en koop snel een Can Am zou ik zeggen!
Succes
Is de tussentijd wens ik je het aller beste en koop snel een Can Am zou ik zeggen!
Succes
Can-am outlander L 570 max