Renegade 910cc Big Bore Project

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Dennis b
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 14 jul, 2010 22:33
Locatie: hengelo
Contacteer:

Re: Renegade 910cc BBK Upgrade HD Fotos

Bericht door Dennis b »

Ziet er goed uit Menno!
Kunnen we zeker even afspreken en een stukje knaln.
Ben wel benieuwd hoe die in het echt klinkt/presteerd.

Gr. dennis
renegade 1000x xc :D
Dennis b
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 14 jul, 2010 22:33
Locatie: hengelo
Contacteer:

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door Dennis b »

hey menno,

begin juli maar doen dan :D
laat maar effe horen.
renegade 1000x xc :D
lexjeweetwel
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 241
Lid geworden op: za 13 dec, 2008 20:56
Locatie: MWB

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door lexjeweetwel »

Dan kom ik ook wel effe naar het noorden :bier:

Grtn Lex
XMR 1000
Dennis b
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 14 jul, 2010 22:33
Locatie: hengelo
Contacteer:

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door Dennis b »

lexjeweetwel schreef:Dan kom ik ook wel effe naar het noorden :bier:

Grtn Lex
Hey lex!
Of naar het oosten :D
renegade 1000x xc :D
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 812
Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
Locatie: Dubai
Contacteer:

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door Pindapotje »

Oost, west, thuis is het ook niet alles :mrgreen:
lexjeweetwel
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 241
Lid geworden op: za 13 dec, 2008 20:56
Locatie: MWB

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door lexjeweetwel »

De wijze kwamen toch uit het oosten?
Toch begin ik daar aan te twijfelen :lol:
XMR 1000
Dennis b
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 14 jul, 2010 22:33
Locatie: hengelo
Contacteer:

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door Dennis b »

lexjeweetwel schreef:De wijze kwamen toch uit het oosten?
Toch begin ik daar aan te twijfelen :lol:
HA-HA :lol:
renegade 1000x xc :D
Dennis b
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 14 jul, 2010 22:33
Locatie: hengelo
Contacteer:

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door Dennis b »

ben je er nog mee bezig...?
of is ie palletie nu..?
renegade 1000x xc :D
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door ukachitalu »

waar heb jij die bumper vandaan menno, eq fabrication in Canada maakte die en ik zoek mij eigen rot naar eentje, help me uit de brand!!!!!!!!!!
menno
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 104
Lid geworden op: za 28 nov, 2009 06:45

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door menno »

ukachitalu schreef:waar heb jij die bumper vandaan menno, eq fabrication in Canada maakte die en ik zoek mij eigen rot naar eentje, help me uit de brand!!!!!!!!!!
Na al die ontelbare performance upgrades heb ik heel veel originele en aftermarket onderdelen te koop voor Can-Am Renegade en Outlander 800 (Gen 1 modellen) 2006-2011:

http://link.marktplaats.nl/m1126874657
2010 Can-Am Renegade Xxc 910cc Big Bore
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit

2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door Jason McCoy »

Wat is t allemaal? Zit wellicht iets voor me bij maar je hebt niks omschreven dus heb geen idee wat t precies is

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
menno
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 104
Lid geworden op: za 28 nov, 2009 06:45

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door menno »

Jason McCoy schreef:Wat is t allemaal? Zit wellicht iets voor me bij maar je hebt niks omschreven dus heb geen idee wat t precies is
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Hier klikken jonguh: http://link.marktplaats.nl/m1126874657 :lol:
2010 Can-Am Renegade Xxc 910cc Big Bore
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit

2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door Jason McCoy »

Hoeveel voor de airdam secundary en wat is t verschil met standaard dan?

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
menno
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 104
Lid geworden op: za 28 nov, 2009 06:45

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door menno »

Jason McCoy schreef:Hoeveel voor de airdam secundary en wat is t verschil met standaard dan?

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
CVT koppelingen (Variomatic zoals de dafjes vroeger hadden) zitten ook op alle Sneeuwscooters en dat is in N-America big business, zeker nu dat ook de SxS erg populair zijn geworden. Daar heeft elke outdoor machine bezitter heeft wel een big bore kit , turbo of Nitro installatie erop gebouwd om maar zo veel mogelijk pk's te genereren. Om al die extra power moet overgebracht te krijgen via de drive belt en clutchen , is een goeie krachtige grip enjuiste verhouding (ratio) en behoud van toerental heel belangerijk. Hoe min mogelijk verlies op de CVT hoe meer PK's je op de achterwielen krijg, dus hoe sneller je optrekt. Een goed afstelling van primairy op een Airdam secondairy zal ongeveer 15 PK meer overbrengen op de achterwielen , het zgn. "Rear Wheel Horse Power" (RWHP)


De primary en secondary clutchen op mekaar afregelen is een wetenschap op zich en ik heb een keer dat boek gekocht van Olav Aaen Clutch Tune boek en dan gaat er een nieuwe wereld open. Zeer interessant.

Airdam is een bedrijfje in Mississippi, opericht door Adam Harvey, ondertussen een legende in de wereld van clutch tuning. Het bewerken van de secundaire Can-Am Clutch is een van de meest unieke dingen die hij doet. De meeste mensen denken dat een bewerkte secundaire is alleen voor topsnelheid, dit is niet waar. Het meest opvallende in zijn techniek is machinaal de secundaire oppervlakken te bewerken om beter te kunnen aansluiten op de Can-Am aandrijfriem, waardoor de secundaire strakker de riem afknijpt bij een nog lagere versnelling dan stock. Met een betere primaire koppeling (bijv. CVtech of QSC) en een bewerkte secundaire combo krijg je een 25% lagere overbrengingsverhoudingen dan bij stock clutches.

Na de super strakke riem knijpvast te klemmen door deze machinale bewerking heb je zekerheid dat je riem nooit los zal lopen, en nooit slipt. (slippen=verlies) De tweede machinale bewerking, verandert de hoek van de secundaire schijven, dat zal zorgen voor een sneller opschakelen dat je toelaat om sneller te op te trekken.

Je kan dus zelf je secundaire clutch eraf halen, opsturen naar Airdam en over een maandje of 2-3 heb je hem terug.
Of je koopt hem bij mij.... als je interesse hebt contacteer me via Marktplaats.

http://www.marktplaats.nl/verkopers/7680882.html
2010 Can-Am Renegade Xxc 910cc Big Bore
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit

2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door Jason McCoy »

Ja dat hele verhaal heeft hij op zn website staan. Maar wat is t verschil met dalton kit?

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie