Renegade 910cc Big Bore Project

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
menno
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 104
Lid geworden op: za 28 nov, 2009 06:45

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door menno »

Jason McCoy schreef:Ja dat hele verhaal heeft hij op zn website staan. Maar wat is t verschil met dalton kit?

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Dalton kits zijn vooral bedoeld als primary clutchkits, dus als je geen aftermarket primary clutch neemt, heb je die Dalton ook nodig om de airdam te laten presteren. Als je alleen de airdam neemt zal de rest je verlies in de stock primary gaan zitten.

De airdam is een goedkopere manier dan om je stock met bijv een STM driven clutch (secondary) te vervangen
ik heb op beide quads CVTech primary en STM drive secondary zitten , maar de airdam presteerde beter, een paar PK'tjes meer op de dyno bank

Hierbij een paar foto's van het Turbo upgrade project

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door menno op di 24 jan, 2017 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
2010 Can-Am Renegade Xxc 910cc Big Bore
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit

2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door Jason McCoy »

Ja mijn probleem is dat ik niet precies weet wat er nu in zit. Er is iets aangepast maar heb geen idee wat. De airdam heb je ook hogere topsnelheid dacht ik toch?

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
menno
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 104
Lid geworden op: za 28 nov, 2009 06:45

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door menno »

Jason McCoy schreef:Ja mijn probleem is dat ik niet precies weet wat er nu in zit. Er is iets aangepast maar heb geen idee wat. De airdam heb je ook hogere topsnelheid dacht ik toch?

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Voor een hogere topsnelheid gaat een heel ander boekje open, Can-Am zijn allemaal begrenst.

Vind je 125 Km/h niet genoeg? Goed dan zul je toch aan een programmer en speedohealer moeten gaan denken.

De lijst wordt langer en langer :D

Hier een klein overzicht:

- Meer lucht flow erin en meer lucht flow eruit : Filters, airbox en intake + goeie full exhaust van een leuk merk

Afbeelding

Afbeelding

- Dan heb je een Fuel programmer (Tune Monster of Powercommander) nodig om af te stellen en een speedohealer (150+km/hr)

Afbeelding

- Die 160 kun je alleen halen als je je maximale RPM omhoog krijgt en dat doe je met Primary Clutch (gewichten)

Dan heb je een hoop PK meer op de achterwielen en vette topsnelheid...

Voor meer power kun je dan nog meer CC's toevoegen met een bigbore kit, koppen laten bewerken etc. maar dan heb je ook extra koeling nodig en dan gaat het echt in de papieren lopen.

Afbeelding

Afbeelding
2010 Can-Am Renegade Xxc 910cc Big Bore
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit

2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door ukachitalu »

wat een beest. Heb je genne filmpjes?
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door Jazzy »

menno schreef:Vind je 125 Km/h niet genoeg? Goed dan zul je toch aan een programmer en speedohealer moeten gaan denken.
Of, niet en. :)
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
menno
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 104
Lid geworden op: za 28 nov, 2009 06:45

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door menno »

Jazzy schreef:
menno schreef:Vind je 125 Km/h niet genoeg? Goed dan zul je toch aan een programmer en speedohealer moeten gaan denken.
Of, niet en. :)
Afbeelding

Oops, klopt... bedankt Jazzy, ja nu je het zegt, sinds ik mijn ECU heb laten "flashen" is de speedohealer ook overbodig geworden.

Helemaal vergeten, zet hem direct op markplaats... nog iemand een speedmodule nodig ? :applaus:
2010 Can-Am Renegade Xxc 910cc Big Bore
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit

2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door Jazzy »

Graag gedaan. :) Is dat zo'n type die de snelheid halveert boven een bepaalde waarde en waardoor ook de kilometerstand niet meer klopt? Hoe gebruik je die, kun je die aan- en uitschakelen?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
menno
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 104
Lid geworden op: za 28 nov, 2009 06:45

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door menno »

Jazzy schreef:Graag gedaan. :) Is dat zo'n type die de snelheid halveert boven een bepaalde waarde en waardoor ook de kilometerstand niet meer klopt? Hoe gebruik je die, kun je die aan- en uitschakelen?
De halve snelheidsweergave had ik wel in het begin, maar heb ik toen laten verhelpen bij de dynotuner, daar had ik verder geen problemen meer mee gehad. Sinds de reflash gebruik ik de module niet meer, hij zit er nog wel op de machine. Maar sinds een paar weken heb ik wel een verkeerde weergave via de reguliere ECU kanalen, geen idee hoe dat nu weer komt; maar ik heb niet veel zin om weer naar de tuner in Winschoten te rijden voor zoiets, eigenlijk stoort het me niet echt, ik kijk wel naar de GPS.

Over het in en uitschakelen blijf ik je een antwoord schuldig... alle electronica dat laat ik anderen voor me doen, daar heb ik de ballen verstand van :lol:
2010 Can-Am Renegade Xxc 910cc Big Bore
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit

2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
draaikolk
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 15 jun, 2014 12:01

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door draaikolk »

Beetje offtopic maar:
Interessant en leerzaam topic :applaus:
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door Jazzy »

Met in en uitschakelen bedoelde ik meer dat je hem met een schakelaar aanzet als je sneller dan 120 wilt rijden en na die tijd weer uitzet om zo je kilometerteller en -stand een beetje normaal te houden.

Is voor mij geen prioriteit op dit moment, de eerste upgrade op mijn G2 gaat een koppeling zijn. :)
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
menno
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 104
Lid geworden op: za 28 nov, 2009 06:45

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door menno »

Jazzy schreef:Met in en uitschakelen bedoelde ik meer dat je hem met een schakelaar aanzet als je sneller dan 120 wilt rijden en na die tijd weer uitzet om zo je kilometerteller en -stand een beetje normaal te houden.

Is voor mij geen prioriteit op dit moment, de eerste upgrade op mijn G2 gaat een koppeling zijn. :)

Like !!!! :buig:

Afbeelding

Wat voor set-up heb je in gedachten, STM Rage of 3P, QSC , CVTech ?
Ik zweer zelf bij de CVTech in combinatie met de Airdam secondary of STM G2 combo
2010 Can-Am Renegade Xxc 910cc Big Bore
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit

2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door Jazzy »

menno schreef:Wat voor set-up heb je in gedachten, STM Rage of 3P, QSC , CVTech ?
Ik zweer zelf bij de CVTech in combinatie met de Airdam secondary of STM G2 combo
Ik heb me er nog niet goed genoegd in verdiept. QCS primary met een STM seconday lijkt de voor de hand liggende keuze, dat is wat de meeste mensen doen in ieder geval. En met een $1600 dollar (excl. verzenden en invoerkosten) nog relatief betaalbaar. Maar het gaat mij vooral om wat extra 'kick' bij het uitaccelereren, verder ben ik best wel tevreden. Misschien dan alleen een primary met de stock secondary voor mij ook al voldoende is.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
menno
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 104
Lid geworden op: za 28 nov, 2009 06:45

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door menno »

Ik wil niet bijdehand overkomen maar ik kan je een paar tips geven die ik met veel vallen en opstaan heb geleerd.

Met een STM Primary ben je verplicht ook voor een STM driven te kiezen, anders werkt deze combinatie niet. Dan draait het zaakje kapot door verhitting. STM is ook erg moeilijk te tunen (dial-in) en er komt veel bij kijken. De dynobank kosten gaan dan wel uit te pan rijzen... of je moet een andere manier hebben om je RWHP te meten (crank dyno clock?)
In ieder geval weet ik uit ervaring dat STM standaard 400 dollar verzendingskosten rekent en dan ben je nog niet klaar met de douane, kijk uit daarmee.

CVTech is het gemakkelijkste om te installeren en te tunen, plus dat ze oerdegelijk zijn. (het Primary trailblock +/- 900 Euro afgeleverd uit Canada , alles inclusief)

QSC is een probleemkindje, ze hebben recentelijk ook een recall gedaan, ze beloven veel maar er zitten veel kinderziektes in, ik zou daar niet voor kiezen. We heb in NL geen garantie op alle importhandel

Een goed aftermarket Primary icm een CanAm (stock) secondary is in mijn opinie zonde van je geld, daar gaat te veel verlies in zitten, zelfs als je een juiste set veren hebt en een stalen Helix. Om de haverklap een drivebelt verbranden is geen goedkope hobby en kan zelfs gevaarlijk zijn waneer het gebeurt op volle snelheid.

Ik heb wel wat adresjes van goede leveranciers en Can-Am tuning specialisten in Duitsland, veel goedkoper dan bij hun krijg je het niet, plus dat ze helpen met vragen en tips.

Laat tzt maar horen wat uiteindelijk je keuze is geworden. Erg interessant onderwerp :bier:
2010 Can-Am Renegade Xxc 910cc Big Bore
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit

2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door Jazzy »

menno schreef:Ik wil niet bijdehand overkomen maar ik kan je een paar tips geven die ik met veel vallen en opstaan heb geleerd.

Met een STM Primary ben je verplicht ook voor een STM driven te kiezen, anders werkt deze combinatie niet. Dan draait het zaakje kapot door verhitting. STM is ook erg moeilijk te tunen (dial-in) en er komt veel bij kijken. De dynobank kosten gaan dan wel uit te pan rijzen... of je moet een andere manier hebben om je RWHP te meten (crank dyno clock?)
In ieder geval weet ik uit ervaring dat STM standaard 400 dollar verzendingskosten rekent en dan ben je nog niet klaar met de douane, kijk uit daarmee.
Dank, altijd meegenomen. Ik zale een voorgeconfigureerde koppeling kopen die grofweg geschikt is voor mijn doel. Ik ga hem niet tunen op de testbank, dat doen de meeste gemiddelde gebruikers niet trouwens.

Die 400 dollar verzendkosten is veel te veel inderdaad, ik heb pas $ 150 betaald voor een diff en dan ook nog levering binnen vijf werkdagen. Angezien de prijzen toch overal gelijk zijn gun ik de business aan diezelfde club: http://mudnwheels.com
QSC is een probleemkindje, ze hebben recentelijk ook een recall gedaan, ze beloven veel maar er zitten veel kinderziektes in, ik zou daar niet voor kiezen.
Kinderziektes? Ze gaan al jaren mee en zijn heel populair, ik lees op de Amerikaanse forums alleen maar positieve geluiden. Heb je een link naar meer informatie over die problemen?
We heb in NL geen garantie op alle importhandel
Daar zit ik niet mee. Ik gebruik mijn quad om mee te sporten dus val toch overal buiten.
Ik heb wel wat adresjes van goede leveranciers en Can-Am tuning specialisten in Duitsland, veel goedkoper dan bij hun krijg je het niet, plus dat ze helpen met vragen en tips.
Vind ik wel interessant, laat maar horen. Mijn ervaring met dit soort spul is dat er weinig beschikbaar is in Europa en als het er wel is, dan is het nog duurder dan wanneer je het zelf uit de US laat komen. Dat doe ik sowieso al veel als ik geen haast heb, vooral voor Yamaha spul wat in Nederland gewoon absurd duur is.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Renegade 910cc Big Bore Project

Bericht door Jason McCoy »

Binnenkort gaat t ding toch open dan zal ik alles eens precies nakijken. Halve ding is niet stock meer maar hoe of wat t nu precies....

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie