Ik wil niet bijdehand overkomen maar ik kan je een paar tips geven die ik met veel vallen en opstaan heb geleerd.
Met een STM Primary ben je verplicht ook voor een STM driven te kiezen, anders werkt deze combinatie niet. Dan draait het zaakje kapot door verhitting. STM is ook erg moeilijk te tunen (dial-in) en er komt veel bij kijken. De dynobank kosten gaan dan wel uit te pan rijzen... of je moet een andere manier hebben om je RWHP te meten (crank dyno clock?)
In ieder geval weet ik uit ervaring dat STM standaard 400 dollar verzendingskosten rekent en dan ben je nog niet klaar met de douane, kijk uit daarmee.
CVTech is het gemakkelijkste om te installeren en te tunen, plus dat ze oerdegelijk zijn. (het Primary trailblock +/- 900 Euro afgeleverd uit Canada , alles inclusief)
QSC is een probleemkindje, ze hebben recentelijk ook een recall gedaan, ze beloven veel maar er zitten veel kinderziektes in, ik zou daar niet voor kiezen. We heb in NL geen garantie op alle importhandel
Een goed aftermarket Primary icm een CanAm (stock) secondary is in mijn opinie zonde van je geld, daar gaat te veel verlies in zitten, zelfs als je een juiste set veren hebt en een stalen Helix. Om de haverklap een drivebelt verbranden is geen goedkope hobby en kan zelfs gevaarlijk zijn waneer het gebeurt op volle snelheid.
Ik heb wel wat adresjes van goede leveranciers en Can-Am tuning specialisten in Duitsland, veel goedkoper dan bij hun krijg je het niet, plus dat ze helpen met vragen en tips.
Laat tzt maar horen wat uiteindelijk je keuze is geworden. Erg interessant onderwerp