[Grizzly 700 EPS MY18] Moose dual gasser
[Grizzly 700 EPS MY18] Moose dual gasser
Al heb ik dan nog maar nauwelijks gereden weet ik nu al dat dat duimgas niet echt mijn ding is. Ik overweeg om evt. deze te monteren.
Iemand praktijkervaring hiermee, zowel met monteren als het gebruik ervan?
Wat ik erg graag wil weten of de aanwezige gaskabel te gebruiken is of dat er een nieuwe gemonteerd moet worden?
Bij de leverancier (Quadwise) had ik al geïnformeerd maar die kon me helaas m.b.t. de Grizzly daarover niets vertellen.
Rob
Iemand praktijkervaring hiermee, zowel met monteren als het gebruik ervan?
Wat ik erg graag wil weten of de aanwezige gaskabel te gebruiken is of dat er een nieuwe gemonteerd moet worden?
Bij de leverancier (Quadwise) had ik al geïnformeerd maar die kon me helaas m.b.t. de Grizzly daarover niets vertellen.
Rob
Ik ben ooit met niets begonnen en ....... het meeste heb ik er nog van!
Re: [Grizzly 700 EPS MY18] Moose dual gasser
Niet doen. In het begin heb je al snel last van kramp in je duim maar dat went, geloof me. Na verloop van tijd heb je daar geen last meer van, hooguit heel af en toe of tijdens een lange en zware rit. Toen ik vorig jaar een rally van 2800 km. ging rijden werd me ook wel aangeraden om er een dual gasser op te zetten tegen vermoeidheid maar die heb ik geen moment gemist, mijn twee teamgenoten ook niet.
De reden dat quads duimgas hebben is voor de veiligheid, omdat je in bochten aan het stuur 'hangt'. Met draaigas kun je dan onverwachts gas geven wat in de praktijk heel gevaarlijk kan zijn. Daarom kun je jezelf beter even de tijd geven en je zult zien dat je er vanzelf aan went.
De reden dat quads duimgas hebben is voor de veiligheid, omdat je in bochten aan het stuur 'hangt'. Met draaigas kun je dan onverwachts gas geven wat in de praktijk heel gevaarlijk kan zijn. Daarom kun je jezelf beter even de tijd geven en je zult zien dat je er vanzelf aan went.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: [Grizzly 700 EPS MY18] Moose dual gasser
Wat krijgen we nou dan? Dat maak ik toch zeker zelf wel uit!Jazzy schreef:Niet doen..
Oh shit, ik heb het tegen een Forum moderator. Uhh ...... andere toonzetting want c'est le ton qui fait la musique nietwaar?
Jouw argumenten ken ik d.w.z. er is uiteraard veel op internet te vinden over dualgassers. En er zijn uiteraard vóór- en tégenstanders. Eerlijk gezegd niet opgelet welke in de meerderheid waren.
Van deze dualgasser weet ik in ieder geval dat je het draaigas vast kunt zetten dus dat geeft in ieder geval de mogelijkheid om, als er veel bochtenwerk komt, je geen risico kunt lopen van ongewenst gas geven. Dat gevaar is me volkomen duidelijk en is ook het meest gebruikte argument om het niet te doen.
En inderdaad heb ik nog niet veel gereden (al een kilometer of 8!) dus over kramp of vermoeidheid kan ik nog niets zeggen. Maar met het beetje spelen op mijn eigen terrein waarbij het oefenen op het bochtenwerk de hoofdrol speelde, vond ik het erg lastig om met mijn duim het gas juist te doseren maar ook dat kan natuurlijk gewenning zijn. Oefening baart kunst zal het wel zijn.
Je advies is zonder meer waardevol maar ik ga het hoogstwaarschijnlijk toch proberen met deze dualgasser. Bevalt het niet dan gaat hij er zo weer af.
Tja en dat e.e.a. niet echt een goedkoop grapje is ........ ach geld moet rollen toch?
Dank voor je reactie in ieder geval.
Rob
Ik ben ooit met niets begonnen en ....... het meeste heb ik er nog van!
Re: [Grizzly 700 EPS MY18] Moose dual gasser
Je gas vastzetten terwijl er bochten in de weg zitten lijkt me niet heel verstandig.
Ik ben het met Jetze eens. Gewoon je duimgas houden, veel veiliger.
Ik ben het met Jetze eens. Gewoon je duimgas houden, veel veiliger.
_____________________________
Re: [Grizzly 700 EPS MY18] Moose dual gasser
Kijk, nou zeggen twee mensen het al. Nu moet je van goede huize komen om je zin toch nog door te drukken.
In januari heeft mijn dochter Le Touquet mogen rijden, een enorm grote strandrace in Noord-Frankrijk. Er werd gereden op de KTM450 van haar teamgenote die dus wel draaigas had. Op deze quad hebben we wel voorad een dual gasser gezet zodat Femke met duimgas kon rijden, waar ze aan gewend is, maar haar teamgenote met draaigas. Alleen bij de pitstop en rijderwissel even het pennetje vastzetten om van stand te wisselen.
Anyway, wilde eigenlijk alleen maar even zeggen dat ik trots op mijn dochter ben. Waar hadden we het ook alweer over?
In januari heeft mijn dochter Le Touquet mogen rijden, een enorm grote strandrace in Noord-Frankrijk. Er werd gereden op de KTM450 van haar teamgenote die dus wel draaigas had. Op deze quad hebben we wel voorad een dual gasser gezet zodat Femke met duimgas kon rijden, waar ze aan gewend is, maar haar teamgenote met draaigas. Alleen bij de pitstop en rijderwissel even het pennetje vastzetten om van stand te wisselen.
Anyway, wilde eigenlijk alleen maar even zeggen dat ik trots op mijn dochter ben. Waar hadden we het ook alweer over?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: [Grizzly 700 EPS MY18] Moose dual gasser
Super vet. Ik wil daar nog steeds is gaan kijken. Hoe vond ze het?
_____________________________
Re: [Grizzly 700 EPS MY18] Moose dual gasser
Het lijkt erop dat je mij verkeerd begrepen hebt. De Moose dual gasser heeft de mogelijkheid om het draaigas vast te zetten of met andere woorden uit te schakelen zodat je alleen het duimgas overhoudt.Yair schreef:Je gas vastzetten terwijl er bochten in de weg zitten lijkt me niet heel verstandig.
Ik ben het met Jetze eens. Gewoon je duimgas houden, veel veiliger.
Het gas vastzetten in de bochten, nee dat lijkt mij ook niet echt verstandig. Dat is vragen om ongelukken!
Dit is wat Jazzy schreef:
(accentuering door mij)Jazzy schreef: ..... Op deze quad hebben we wel vooraf een dual gasser gezet zodat Femke met duimgas kon rijden, waar ze aan gewend is, maar haar teamgenote met draaigas. Alleen bij de pitstop en rijderwissel even het pennetje vastzetten om van stand te wisselen.
Rob
Laatst gewijzigd door RobPt op wo 14 mar, 2018 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben ooit met niets begonnen en ....... het meeste heb ik er nog van!
Re: [Grizzly 700 EPS MY18] Moose dual gasser
Ik heb jaren motor gereden en geracet ("draaigas" dus). Toen ik mijn Raptor kocht, stond ook bovenaan mijn lijstje om hem om te bouwen naar "draaigas". Na hetzelfde advies als hierboven heb ik het uiteindelijk niet gedaan en achteraf ben ik daar zeer blij om. Op een motorfiets hoort draaigas en op een quad duimgas!
Re: [Grizzly 700 EPS MY18] Moose dual gasser
Ik heb zelf op mijn raptor ook een dualgasser zitten, alleen gebruik ik mijn duimgas nooit meer. De laatste 4 jaar gebruik ik eigenlijk alleen maar draaigas. Ik vind het voor op de weg een stuk fijner rijden.
Re: [Grizzly 700 EPS MY18] Moose dual gasser
De laatste twee reacties geven het beste weer waarom ik nu een dualgasser wil monteren. Beide argumenten zijn geldig maar dan wel afhankelijk van de situatie op dát moment!
1. Duimgas voor bochtige trails waarbij ongewenst gas geven gevaarlijke situaties kan opleveren
2, Draaigas voor op de weg. Mijn duim de hele tijd, ik denk ondanks gewenning, toch een beetje krampachtig in dezelfde stand houden lijkt me bijzonder onprettig. M'n hele hand in 'een andere stand' op het handvat zetten om wat te ontspannen lijkt me nagenoeg onmogelijk met duimgas.
En hoogstwaarschijnlijk ten overvloede maar toch nog maar een keer: in ieder geval kan ik bij de Moose dual gasser een keuze maken en in het terrein gevaarlijke situaties voorkomen door het draaigas uit te schakelen!
Iedereen bedankt voor de reacties en ........... het meedenken
Rob
1. Duimgas voor bochtige trails waarbij ongewenst gas geven gevaarlijke situaties kan opleveren
2, Draaigas voor op de weg. Mijn duim de hele tijd, ik denk ondanks gewenning, toch een beetje krampachtig in dezelfde stand houden lijkt me bijzonder onprettig. M'n hele hand in 'een andere stand' op het handvat zetten om wat te ontspannen lijkt me nagenoeg onmogelijk met duimgas.
En hoogstwaarschijnlijk ten overvloede maar toch nog maar een keer: in ieder geval kan ik bij de Moose dual gasser een keuze maken en in het terrein gevaarlijke situaties voorkomen door het draaigas uit te schakelen!
Iedereen bedankt voor de reacties en ........... het meedenken
Rob
Ik ben ooit met niets begonnen en ....... het meeste heb ik er nog van!
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: [Grizzly 700 EPS MY18] Moose dual gasser
Duimgas houden. Rijd prima en nooit last mee gehad.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 243
- Lid geworden op: wo 29 jun, 2016 21:12
- Locatie: noord holland
Re: [Grizzly 700 EPS MY18] Moose dual gasser
ik heb ooit me pols gebroken en duim gas was voor mij geen doen.
ik heb ook die set er op gebouwd en werkt supper zeker voor op de weg.
ik heb ook die set er op gebouwd en werkt supper zeker voor op de weg.
let niet op me taal ben woord blind aub.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 43
- Lid geworden op: zo 10 dec, 2017 09:49
Re: [Grizzly 700 EPS MY18] Moose dual gasser
Ha rob,
Ik snap heel goed wat je bedoelt! Sterker nog ik geef je groot gelijk. Nu ik mijn Grizzly heb sinds 2 weken en ik dikke winter handschoenen aan heb en soms wil remmen blijft me duim op het gas want die handschoen is vrij dik! Dit is echt vervelend kan ik je vertellen!
Qua kramp en vermoeitheid is het echt wennen ik had het ook maar begin er ook aan te wennen! Dus dat is echt een stukje gewenning. Maar dan blijft nog steeds het feit dat dat duimgas gewoon KUT is want het rijd niet lekker klaar het is gewoon zo!
Volgende punt! Het is inderdaad wel een stuk veiliger want ik heb ook al gehad dat ik met mijn duim gas aan het "crossen" was en je geef minder snel gas dan dat je hand gas heb want idd als je een heuvel af springt met je quad geef je gelijk een dot gas als je hand gas heb he maar hoe doen cross motors dat dan die hebben toch ook handgas???
Toch blijf ik bij duimgas want het is toch veiliger en uit eindelijk went alles. (zelf een vrouw) oeps!
Ik snap heel goed wat je bedoelt! Sterker nog ik geef je groot gelijk. Nu ik mijn Grizzly heb sinds 2 weken en ik dikke winter handschoenen aan heb en soms wil remmen blijft me duim op het gas want die handschoen is vrij dik! Dit is echt vervelend kan ik je vertellen!
Qua kramp en vermoeitheid is het echt wennen ik had het ook maar begin er ook aan te wennen! Dus dat is echt een stukje gewenning. Maar dan blijft nog steeds het feit dat dat duimgas gewoon KUT is want het rijd niet lekker klaar het is gewoon zo!
Volgende punt! Het is inderdaad wel een stuk veiliger want ik heb ook al gehad dat ik met mijn duim gas aan het "crossen" was en je geef minder snel gas dan dat je hand gas heb want idd als je een heuvel af springt met je quad geef je gelijk een dot gas als je hand gas heb he maar hoe doen cross motors dat dan die hebben toch ook handgas???
Toch blijf ik bij duimgas want het is toch veiliger en uit eindelijk went alles. (zelf een vrouw) oeps!
Re: [Grizzly 700 EPS MY18] Moose dual gasser
Er zijn tegenwoordig ook genoeg crossers die met duimgas rijden.yamahagrizzly2018 schreef: .....he maar hoe doen cross motors dat dan die hebben toch ook handgas???
Toch blijf ik bij duimgas want het is toch veiliger en uit eindelijk went alles. (zelf een vrouw) oeps!
V.w.b. de Moose Dual Gasser zal ik het nog maar eens herhalen:
Mijn duimgas blijft alleen de keuze voor draaigas komt erbij. En het draaigas is uit te schakelen.
Die veiligheid dat zit wel goed. Als je hier de 1ste en 3de foto bekijkt dan kan wie dan ook een heel betoog houden over veiligheid maar niemand maakt me wijs dat draaigas op zo'n pad voor onveilige situaties zou zorgen. Foto 3 is van het pad dat ik ruim 2 jaar lang met de Goldwing + 2 personen = ca. 550 kg (!) heb gereden n.l. van en naar ons huis met ......... draaigas!.
Gelukkig werken mijn ogen en m'n verstand nog prima dus een juiste keuze kan ik indien dat noodzakelijk is echt nog wel maken. Foto 2 zou zo'n keuzemoment kunnen opleveren.
Dus wees niet bevreesd: Roberto gaat dat wel redden Bovendien is de behoefte om met een 'noodsnelheid' al springend van heuveltop naar heuveltop me door het terrein te verplaatsen in het geheel niet aanwezig!! Anders had ik wel een sportquad i.p.v. zo'n lompe utility-quad gekocht ...........
Nou alleen nog een kenteken, dat is alles Kunnen jullie niet voor me duimen dat het snel komt of ....... zijn die duimen een beetje lam geworden van dat verdomde duimgas ........ ?
Rob
Ik ben ooit met niets begonnen en ....... het meeste heb ik er nog van!
Re: [Grizzly 700 EPS MY18] Moose dual gasser
Ik zeg niets meer, ik praat met met draaigassers.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700