Scooter tuning
- 
				Ludovic 250
- Quadrunner 
- Contacteer:
Jij hebt mss geen goede ervaringen met de DR cilinders maar op scooter fora lees je daar toch veel goeds over (zijn wel niet zo snel maar moet ook niet voor 100€)
Ik weet ook wel dat een evo of mhr véél sneller is maar ik heb het geld niet voor zo'n cilinder van 300€ en de daarbij nodige krukas van nog eens 150€
Die pak ik later als ik werk heb gevonden
Want nu kan ik een uitlaat (C16), cil. (DR), carb (19mm), vario en koppeling (Hebo) hebben voor zo'n 500 euro
Ligt nog net binnen mijn budget

Ik weet ook wel dat een evo of mhr véél sneller is maar ik heb het geld niet voor zo'n cilinder van 300€ en de daarbij nodige krukas van nog eens 150€
Die pak ik later als ik werk heb gevonden
Want nu kan ik een uitlaat (C16), cil. (DR), carb (19mm), vario en koppeling (Hebo) hebben voor zo'n 500 euro
Ligt nog net binnen mijn budget

- 
				Ludovic 250
- Quadrunner 
- Contacteer:
- 
				Robby
- Quad Expert 
- Contacteer:
heb altijd met 70 kits gereden met originele krukas waarvan de drijfstang zelf bijgeslepen was, nooit problemen gehad, wel zien dat je degelijke lagers steekt op je krukas, nsk of desnoods mallossi lagers (zijn moeilijk te bmachtigen, maar ze bestaan) als je voor een dr gaat zou ik desnoods de originele uitboren en uitlaat wat bijwerken en inlaten zelf doen, dr is zo ruw als wat. (pm me desnoods voor details)
groetjes

groetjes
Voor de enkele kenners hier...
Ik wil een Yasuni C16 (redelijk hoogtoerige uitlaat) erop zetten volgende week met voor de rest een standaard onbegrensde set-up
Carb afstellen kan ik wel maar zal ik ook druk- en/of trekveren moeten aanpassen om geen dipjes te krijgen ? Of m'n rollen ? Want die zijn toch aan vervangingen toe denk ik (komt niet meer boven de 75-80 uit)

Ik wil een Yasuni C16 (redelijk hoogtoerige uitlaat) erop zetten volgende week met voor de rest een standaard onbegrensde set-up
Carb afstellen kan ik wel maar zal ik ook druk- en/of trekveren moeten aanpassen om geen dipjes te krijgen ? Of m'n rollen ? Want die zijn toch aan vervangingen toe denk ik (komt niet meer boven de 75-80 uit)
- 
				Rik350
- Quadracer 
- Contacteer:
Lichte rolletjes voor die hoge toeren te kunnen bereiken en strakkere veertjes voor de koppeling pas in die hoge toeren uit te laten komen. Zodat je niet eerst sloom wegtrekt en dan als je in toeren komt ineens wegvliegt. Dat is altijd een eeuwig gekloot om precies de goede veertje en rolletjes in te krijgen.

"Ride as if you'll live forever.  Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
- 
				Firestarter
Nu we toch bezig zijn over brommers, ik heb een Rieju Rs2 matrix te koop staan... Met athena 70 cilinder, Simonini uitlaat, 19 carbu. Ik verkoop hem omdat ik een quad wil   

ik weet niet hoe ik fotos moet plaatsen, op volgende link vind je er:
http://www.scooterbase.net/scoot.php?ID=12595
greetz

ik weet niet hoe ik fotos moet plaatsen, op volgende link vind je er:
http://www.scooterbase.net/scoot.php?ID=12595
greetz