Tuning Raptor 350!

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
matthias_quadracer

Tuning Raptor 350!

Bericht door matthias_quadracer »

Hallo,

zijn hier mensen met een Raptor 350 die getuned is ofwat willen zeggen over zijn prestaties? Wat is er zoal te aan de veranderen? Fotos ook welkom. :?:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Er komt steeds meer voor de Raptor 350, maar ik denk niet dat er al veel zijn die iets getuned hebben.
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Voor de Rappy350 geldt hetzelfde als de oude 350.
Vraag Mika eens, hij heeft een getunede gehad.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

De motor is niet echt een pk monster dus zou ik met tuning niet overdrijven

Ik zou zeggen:

volledig uitlaat syteem (ik had FP)
twinair luchtfilter en deksel aanpassen
Mikuni race carburator
Hoge druk piston of een goedkoop 400 kitje
misschien de nokkenassen aanpassen

Verder zou ik niet te veel veranderen want geeft te weinig winst vergeleken met kostprijs

Chassis wat sportiever maken door brede as en armen en ergens niet al te duren veren (enkel vooraan ofzo)

Goeie banden kan ook al wel wat doen
Banshee-Boy
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Banshee-Boy »

op op de weg zijn het hele goeie machines maar voor de cross raad ik toch een banshee
::::::: team dqt ::::::::::::

www.dqt.be
www.jumpingjet.be
www.technoflex.be DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

Banshee-Boy schreef:op op de weg zijn het hele goeie machines maar voor de cross raad ik toch een banshee
ben je godverd**** daar weral me je banshee, overal waar er iets gezegd word over een quad begin jij te zeiken over je banshee, er zijn mensen die voor andere types vallen ook hoor
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Re: Tuning Raptor 350!

Bericht door Robby »

matthias_quadracer schreef:Hallo,

zijn hier mensen met een Raptor 350 die getuned is ofwat willen zeggen over zijn prestaties? Wat is er zoal te aan de veranderen? Fotos ook welkom. :?:
hey ben bezig aan een oude warrior, mijn blok wordt binnekort opgetuned, als je meer wil weten voeg me toe op msn. Ben blij met de prestaties, is een zeer goed blok all round hebbek al gemerkt, zeer betrouwbaar blokje ook, heeft macht genoeg, maar is moeilijk te tunen tenzij je aan het blok zelf begint en er geld instopt.
greetz
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

probleem met de warrior is gewoon de kleine winst vergeleken met het geld wat je er in pompt beginnen met uitlaat en luchtfiltertje en niet vergeten te rejetten standaard standaard.........
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

Rik350 schreef:probleem met de warrior is gewoon de kleine winst vergeleken met het geld wat je er in pompt beginnen met uitlaat en luchtfiltertje en niet vergeten te rejetten standaard standaard.........

voila, dan heb je al veel, kga nu overbore maken tot 380cc, cilinderkop flooden, grotere kleppen, zwaarder klepveren zodat ze niet te snel zweven, en andere carbu al ik er eentje op de kop kan tikken, voorderest hebbek doma uitlaat en twin air steken
greetz
MC_Orie

Bericht door MC_Orie »

Ikzelf ga in de toekomst(eerst sparen) niet zo heel veel veranderen, een volledige uitlaat ik had gedacht aan Rino,andere luchtfilter,en andere set veren vanvoor want zoals iedereen al bijna zegt is het geld weggegooid als je extreem gaat doen.Dan spaar ik al liever door om een andere dikkere quad te kopen! :arrow: Mijn mening
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

blast Racer AKA sdsracer schreef:
Banshee-Boy schreef:op op de weg zijn het hele goeie machines maar voor de cross raad ik toch een banshee
ben je godverd**** daar weral me je banshee, overal waar er iets gezegd word over een quad begin jij te zeiken over je banshee, er zijn mensen die voor andere types vallen ook hoor
is gewoon een feit wat hij zegt, warrior is nooit super geweest op de cross... dat is gewoon zo. zijn hele goede quads, daar niet van. maar om ze ECHT race-ready te krijgen om mee te kunnen met de grote, is bijna niet mogelijk of gaat pakken geld kosten! maar evenzeer, zijn super quadjes die je niet kapot krijgt! als ik m'n suzu nog niet had, en die nieuwe warrior was toen al uit gekomen, dan had ik er zo eentje!
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

tblijft al het zelfde, het topic gaat van hoe tune je een 350??? niet van, hoe wissel ik een 350 in tot banshee? akkoord voor te crossen op parcour zou ik ook voor de banshee gaan denkek, maar als je nu eenmaal een 350 gekocht hebt kunde niet anders. en hun prestaties zijn wel al dik en dun bewezen, niet de snelste, niet de sterkste, maar wel een van de meest betrouwbare.
greetz
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

nee idd daar heb je gelijk bij.

maar zoals ze al zeiden: je zal altijd veel geld moeten betalen voor weinig pk-winst bij een warrior, dat is gewoon een feit dat we onder ogen moeten zien.

ik zou gewoon een dempertje erop knallen en de luchtfilter aanpassen, misschien nog een cdi erop en je bent al een STUK verder dan standaard!
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

en een hotcam, die toch een goed verschil maakt. En de rijder doet ook heel veel he.
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Ja dat is de beste tuning een nieuwe rijder heb jij geld voor een andere quad :lol:
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Plaats reactie