Rijbewijs Quad
B OF A3
Nog even vermelden dat gehomologeerde 50cc quads (zoals de Masai L-50) onder dezelfde categorie vallen als Klasse B bromfietsen, en dus volstaat een A3 rijbewijs vanaf 16 jaar (18 met passagier), en een kenteken is niet vereist.
Een gehomologeerde quad (>50cc) is in principe ingeschreven als moto, en kan bereden worden, met een B-type rijbewijs, op alle openbare wegen behalve de snelweg, met passagier.
Naar verluid kan een quad ook ingeschreven worden als landbouwvoertuig, als de eigenaar een landbouwbedrijf beheert, maar dan gelden snelheidsbeperkingen en de behoefte aan zwaailicht etc. En voor zover ik weet is deze methode ook duurder dan registratie als moto.
Gehomologeerde 50cc quads kunnen ook bereden worden met een A3 rijbewijs, zonder kenteken en met passagier als de bestuurder meer dan 18 jaar oud is. In dit geval tellen dezelfde verkeersregels als een Klasse B motorfiets/scooter.
Naar verluid kan een quad ook ingeschreven worden als landbouwvoertuig, als de eigenaar een landbouwbedrijf beheert, maar dan gelden snelheidsbeperkingen en de behoefte aan zwaailicht etc. En voor zover ik weet is deze methode ook duurder dan registratie als moto.
Gehomologeerde 50cc quads kunnen ook bereden worden met een A3 rijbewijs, zonder kenteken en met passagier als de bestuurder meer dan 18 jaar oud is. In dit geval tellen dezelfde verkeersregels als een Klasse B motorfiets/scooter.
Das eindelijk is nen goeien uitleg!! bron...???rh2fast4u schreef:Een gehomologeerde quad (>50cc) is in principe ingeschreven als moto, en kan bereden worden, met een B-type rijbewijs, op alle openbare wegen behalve de snelweg, met passagier.
-
- Quad Expert
- Contacteer:
en als de passagier niet meeleunt in de bochten kan de quad wel eens koppig rechtdoor rijden. Zo is er een klein jongentje met een 350 of 400 nog verongelukt. Zijn vriend, als passagier, mocht dit levendig getuigen.
(heb ik op forum vernomen)
Let dus op, hé!
Ik zou zeggen vervoer iemand de al quad gereden heeft! En dan liefst niet te snel!
ik zeg het maar...
(heb ik op forum vernomen)
Let dus op, hé!
Ik zou zeggen vervoer iemand de al quad gereden heeft! En dan liefst niet te snel!
ik zeg het maar...
-
- Quadrunner