Rijbewijs Quad

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Firestarter

Bericht door Firestarter »

heb ik gisteren gedaan ik hoop dat ze terug mailen, maar heel die wetgeving is zo onduidelijk. Wat zouden die flikken er dan van weten.
Franky
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Franky »

Firestarter schreef: Wat zouden die flikken er dan van weten.
nix! :twisted:
Pure adrenaline attached with a license plate !
Firestarter

Bericht door Firestarter »

Ik heb antwoord gekregen van quadshop, je hebt dus enkel een B rijbewijs nodig :lol:
rayman

Bericht door rayman »

een quad word ingeschreven als voertuig met 4 wielen .moterplaat en rijbewijs b is genoeg
veel plezier er mee
rh2fast4u
Quadfanaat
Quadfanaat

B OF A3

Bericht door rh2fast4u »

Nog even vermelden dat gehomologeerde 50cc quads (zoals de Masai L-50) onder dezelfde categorie vallen als Klasse B bromfietsen, en dus volstaat een A3 rijbewijs vanaf 16 jaar (18 met passagier), en een kenteken is niet vereist.
Bad-Pritt
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Bad-Pritt »

Je hebt gewoon een rijbewijs B nodig, das alles.

Wel oppassen als je em bij Quadshop koopt!! Ze zijn enkel geïnteresseerd in de verkoop, naservice is echt triestig daar.
Maar er bestaan daar nog topics over hier op het forum.
Second Place is First Looser
Skicks
Quadracer
Quadracer

Bericht door Skicks »

Firestarter schreef:Ik heb antwoord gekregen van quadshop, je hebt dus enkel een B rijbewijs nodig :lol:
das om op de weg te rijde... ook voor met 2 te rijden???

een quad is toch ingeschreven als "auto" dus veronderstel ik van wel?
rh2fast4u
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door rh2fast4u »

Een gehomologeerde quad (>50cc) is in principe ingeschreven als moto, en kan bereden worden, met een B-type rijbewijs, op alle openbare wegen behalve de snelweg, met passagier.

Naar verluid kan een quad ook ingeschreven worden als landbouwvoertuig, als de eigenaar een landbouwbedrijf beheert, maar dan gelden snelheidsbeperkingen en de behoefte aan zwaailicht etc. En voor zover ik weet is deze methode ook duurder dan registratie als moto.

Gehomologeerde 50cc quads kunnen ook bereden worden met een A3 rijbewijs, zonder kenteken en met passagier als de bestuurder meer dan 18 jaar oud is. In dit geval tellen dezelfde verkeersregels als een Klasse B motorfiets/scooter.
Skicks
Quadracer
Quadracer

Bericht door Skicks »

rh2fast4u schreef:Een gehomologeerde quad (>50cc) is in principe ingeschreven als moto, en kan bereden worden, met een B-type rijbewijs, op alle openbare wegen behalve de snelweg, met passagier.

Naar verluid kan een quad ook ingeschreven worden als landbouwvoertuig, als de eigenaar een landbouwbedrijf beheert, maar dan gelden snelheidsbeperkingen en de behoefte aan zwaailicht etc. En voor zover ik weet is deze methode ook duurder dan registratie als moto.

Gehomologeerde 50cc quads kunnen ook bereden worden met een A3 rijbewijs, zonder kenteken en met passagier als de bestuurder meer dan 18 jaar oud is. In dit geval tellen dezelfde verkeersregels als een Klasse B motorfiets/scooter.
Das eindelijk is nen goeien uitleg!! bron...???
rh2fast4u
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door rh2fast4u »

Even voor de duidelijkheid: passagiers zijn enkel toegestaan op quads die daarvoor gehomologeerd zijn. Sommigen zijn hiervoor immers niet goedgekeurd.
Ivoman #7
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Ivoman #7 »

en als de passagier niet meeleunt in de bochten kan de quad wel eens koppig rechtdoor rijden. Zo is er een klein jongentje met een 350 of 400 nog verongelukt. Zijn vriend, als passagier, mocht dit levendig getuigen. :(
(heb ik op forum vernomen)

Let dus op, hé!

Ik zou zeggen vervoer iemand de al quad gereden heeft! En dan liefst niet te snel! :wink:

ik zeg het maar... :roll:
blasterboy
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door blasterboy »

als je 18 bent en een B hebt mag je gewoon op de weg rijden :!:
ktm sx 450 '09
bkvj
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door bkvj »

hoe zit dat in amerika??ik ga misschien daar wonen. als ik 16 wordt(ben nu 15) krijg ik daar een auto of quad. in de meeste staten in de vs ben je 16 als je auto mag rijden. geld dit dan ook voor 350cc+ quads? :?:
Momenteel: Raptor 660
Hiervoor: Yamaha Badger 80, Yamaha Banshee
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Met iemand naast je die een rijbewijs heeft toch... :?
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Franky
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Franky »

het gaat 'm niet over hoeveel cc, maar om welk rijbewijs,
als jij in america voor een rijbewijs B. gaat, dan zou je automatsch ook met eender welke quad mogen rijden
Pure adrenaline attached with a license plate !
Plaats reactie