hoe werkt een vetspuit?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
rapty350
Quadfanaat
Quadfanaat

hoe werkt een vetspuit?

Bericht door rapty350 »

ik heb een vetspuit aangeschaft om mijn smeernippels in te vetten, maar nu ik die geprobeert heb lukt dit mij niet echt!
er komt vet uit mijn spuit maar als ik hem op een nippel plaats, spant dit niet erop en komt het darmpje altijd van de nippel, dus vermoed ik dat er ook geen vet in de nippel geraakt.
is er een speciale manier hoe je het kopje van een vetspuit moet op de nippel zetten ? en hoe weet je dat er genoeg vet inzit?

greetzzzzz :wink:
blasterke27
Quadrider
Quadrider

Bericht door blasterke27 »

ik denk dat je er dna niet hard genoeg op drukt en als er genoeg in zit komt het alngs de zijkant eruit of heb ik het mis :?:
honda the power of dreams
honda trx400 !
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door epix no-fear »

blasterke27 schreef:ik denk dat je er dna niet hard genoeg op drukt en als er genoeg in zit komt het alngs de zijkant eruit of heb ik het mis :?:
ik denk dat jij dan een beetje te veel erin pompt blasterke want als het er langs de zeikant uit komt heb je waarschijnlijk de kering er al uit geperst
CustomCoatingsHelvoirt
blasterke27
Quadrider
Quadrider

Bericht door blasterke27 »

ik bedoel niet de zijkant van de spuit ik bedoel tot dat je het vet ziet zo doe ik het toch altijd we hebben heel veel machienes waar we dat bij moeten doen en ik doe het altijd zo
honda the power of dreams
honda trx400 !
4Wheels

Bericht door 4Wheels »

als dat de eerste keer is dat er vet wordt ingepomt kan dat zijn dat die bolekes vast zitten van de verf anders koppeling kapot of wel duw je die er niet goed genoeg op , moet er wel recht opstaan
dick visser
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door dick visser »

ik spuug dr eerst altijd op en haal em dan een keer of dertig heen en weer :D probeer maar succes :wink:
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

de kop er goed op drukken soms kan het zijn als die schuin komt te staan dat er aan de zijkant uitkomt, dan moet een beke bewegen met de kop.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
rapty350
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door rapty350 »

als ik de kop er goed op duw zit het nog altijd los en als ik de kop niet vast houd komt die er gewoon weer af
is dit de bedoeling dat die kop spant op de nippel of is dit normaal dat hij van links naar rechts kan bewegen terwijl je pompt?
pierre
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door pierre »

normaal kan je de kop op de nippel duwen en dan kan je de kop nog aandraaien zodat hij niet meer zo vlug loskomt van de nippel
Normaal moet je wel de kop vasthouden tijdens het pompen
Lewis
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Lewis »

blijven oefenen :P
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

die staaf die er vanachter uitzit moet je kunnen "unlocken", zodat ze met behulp van veerkracht het vet vanbinnen tegen dat pistonneke duwt. zoek eens aan de achterkant of er zo geen hendeltje of whatever zit die de vergrendeling van die staaf kan opheffen
White LTZ-450 - powered by MSD -
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

Fré schreef:die staaf die er vanachter uitzit moet je kunnen "unlocken", zodat ze met behulp van veerkracht het vet vanbinnen tegen dat pistonneke duwt. zoek eens aan de achterkant of er zo geen hendeltje of whatever zit die de vergrendeling van die staaf kan opheffen
pas op wanneer je die dan openschroeft he :lol: heb dit eens voorgehad dat de staafke toen die openwas naar binneschoot. Een grote sausis vet op de grond. FLOEP zijt dat :D
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Plaats reactie