Leeglopen band

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
QENNY
Quadfanaat
Quadfanaat

Leeglopen band

Bericht door QENNY »

Mijn velg loopt leeg!!!!!!!! :lol:
Ik heb ITP beatlock velgen.
Eentje loopt langzaam leeg, is er een speciale kit ofzo om de band erop te monteren?
Groetjes Hans

p.s. Op mijn raptor had ik HYPER velgen , meerdere daarvan hebben volgens mij een zelfde probleem. (speed centre molenaar heeft deze aan iemand verkocht!)
Skicks
Quadracer
Quadracer

Re: Leeglopen band

Bericht door Skicks »

QENNY schreef:Mijn velg loopt leeg!!!!!!!! :lol:
Ik heb ITP beatlock velgen.
Eentje loopt langzaam leeg, is er een speciale kit ofzo om de band erop te monteren?
Groetjes Hans

p.s. Op mijn raptor had ik HYPER velgen , meerdere daarvan hebben volgens mij een zelfde probleem. (speed centre molenaar heeft deze aan iemand verkocht!)
ik snap je probleem niet echt, hoe kan je velg afgaan??

ik heb met mijn blaster problemen gehad om mijn achterbanden op de velg te monteren, de lucht ontsnapte constand tussen de velg en de band, dus lukte het niet... ze hebben me oplossingen gegeven zoals: band vullen met gas, en tot ontploffing brengen met een aansteker... lukte niet!!

heb hem uiteindelijk moeten binnen geven bij de dealer.
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Je band loopt leeg denk ik dan :wink: Zit er niet modder in de rand tussen de velg en de band? Anders band aan de kant en gewoon lekker met vet smeren dan sluit je band soms ook al beter.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Dat is een bekend probleem van Beadlock velgen, ze lopen allemaal leeg. Is helaas een probleem waar je mee moet leren leven :)
wantjes #9
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door wantjes #9 »

ik had mij over een maand of 6 hypers besteld en na veel telefoontjes heb ik ze toch niet gekregen! waarom? dealer had een hele container laten afkomen, er waren er 6 verkocht en allemaal verloren ze lucht langs de moeren, daarom mocht hij van hyper geen meer verkopen en moest hij de container terugsturen.
Lewis
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Lewis »

voor tussen band en velg bestaat er speciale lijm, en als ze door de twee velg helften verliezen, dan kun je dat ook wel met iets dichtmaken goede silicone mss ? eerst de lek opsporen :wink:
QENNY
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door QENNY »

Weet je wat voor lijm dat is?
Lewis
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Lewis »

nee, maar in een banden zaak kennen ze dat wel en zeker waar ze autobandjes op alu velgen monteren :wink:
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

wantjes schreef:ik had mij over een maand of 6 hypers besteld en na veel telefoontjes heb ik ze toch niet gekregen! waarom? dealer had een hele container laten afkomen, er waren er 6 verkocht en allemaal verloren ze lucht langs de moeren, daarom mocht hij van hyper geen meer verkopen en moest hij de container terugsturen.
Wantjes, ik rij nu al een jaar met die Hyper velgen zonder problemen. Je moet natuurlijk zorgen dat velg en band proper zijn bij het monteren anders kan de ring niet goed sluiten. De bouten moeten ook allemaal aangespannen worden met momentsleutel !

Weet wel dat Atraxion om één of andere reden Hyper uit het gamma heeft gehaald. Enige wat ik wel doe voor de veiligheid is wat siliconedichting spuiten waar de twee helften tegen elkaar gezet zijn (in 't midden). Daar zit wel een rubber dichting tussen maar wou het zekere voor het onzekere kiezen.

Wat natuurlijk wel een probleem is, sommigen denken dat je met bead lock velgen haast zonder druk kan rijden 150-200 gr, maar dan heb je niets van tegendruk van binnen naar buiten en is de kans dat er modder en vuil tussen ring en band kruipt groot en moet je dan vlugger reinigen om daar geen verlies te hebben.

Ik rij op +/- 300 gr en geen problemen.

En als je Hypers nodig hebt, je weet me te vinden hé.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
wantjes #9
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door wantjes #9 »

No Limit YFZ schreef:
wantjes schreef:ik had mij over een maand of 6 hypers besteld en na veel telefoontjes heb ik ze toch niet gekregen! waarom? dealer had een hele container laten afkomen, er waren er 6 verkocht en allemaal verloren ze lucht langs de moeren, daarom mocht hij van hyper geen meer verkopen en moest hij de container terugsturen.
Wantjes, ik rij nu al een jaar met die Hyper velgen zonder problemen. Je moet natuurlijk zorgen dat velg en band proper zijn bij het monteren anders kan de ring niet goed sluiten. De bouten moeten ook allemaal aangespannen worden met momentsleutel !

Weet wel dat Atraxion om één of andere reden Hyper uit het gamma heeft gehaald. Enige wat ik wel doe voor de veiligheid is wat siliconedichting spuiten waar de twee helften tegen elkaar gezet zijn (in 't midden). Daar zit wel een rubber dichting tussen maar wou het zekere voor het onzekere kiezen.

Wat natuurlijk wel een probleem is, sommigen denken dat je met bead lock velgen haast zonder druk kan rijden 150-200 gr, maar dan heb je niets van tegendruk van binnen naar buiten en is de kans dat er modder en vuil tussen ring en band kruipt groot en moet je dan vlugger reinigen om daar geen verlies te hebben.

Ik rij op +/- 300 gr en geen problemen.

En als je Hypers nodig hebt, je weet me te vinden hé.
héhé ik heb nooit mijn hypers gezien :lol:
mss voor mijn volgende aankoop!?
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

BTW, 't is Hiper en niet Hyper :oops:

Die Hipers zien er ferm uit, vind het nog altijd de velgen met de beste looks, als je ergens komt is het het eerste waar mensen naar kijken.

Goldspeed heeft nu ook carbon velgen maar die van Hiper zien er een stuk mooier uit.

Bijkomend voordeel is dat het modulaire velgen zijn. Als er iets breekt kun je de diverse onderdelen apart bestellen. Of als je van merk verandert met ander boutenpatroon kan je andere middenstuk kopen en ben je weer vertrokken. En bovendien nog garantie op breken er bovenop.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Plaats reactie