wantjes schreef:ik had mij over een maand of 6 hypers besteld en na veel telefoontjes heb ik ze toch niet gekregen! waarom? dealer had een hele container laten afkomen, er waren er 6 verkocht en allemaal verloren ze lucht langs de moeren, daarom mocht hij van hyper geen meer verkopen en moest hij de container terugsturen.
Wantjes, ik rij nu al een jaar met die Hyper velgen zonder problemen. Je moet natuurlijk zorgen dat velg en band proper zijn bij het monteren anders kan de ring niet goed sluiten. De bouten moeten ook allemaal aangespannen worden met momentsleutel !
Weet wel dat Atraxion om één of andere reden Hyper uit het gamma heeft gehaald. Enige wat ik wel doe voor de veiligheid is wat siliconedichting spuiten waar de twee helften tegen elkaar gezet zijn (in 't midden). Daar zit wel een rubber dichting tussen maar wou het zekere voor het onzekere kiezen.
Wat natuurlijk wel een probleem is, sommigen denken dat je met bead lock velgen haast zonder druk kan rijden 150-200 gr, maar dan heb je niets van tegendruk van binnen naar buiten en is de kans dat er modder en vuil tussen ring en band kruipt groot en moet je dan vlugger reinigen om daar geen verlies te hebben.
Ik rij op +/- 300 gr en geen problemen.
En als je Hypers nodig hebt, je weet me te vinden hé.