A-armen
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
zorg wel dat je alles eerst uitvoerig getest hebt he, anders zit je straks in de rechtszaken lol
Ook ietsje aan de afwerking doen.
Het is wel waar dat je heel veel werk hebt met het bouwen van die armen, maar 500 euro of 600 euro is gewoon niet competitief.
Als je de prijs naar beneden wil halen, of de kwaliteit naar boven aan dezelfde prijs, dan moet je er veel meer gaan maken.
Je kan ook hele kleine series maken, noem het "custom fabricated", en dan kan je die prijs houden, maar dan verwacht de klant dat:
1) armen zijn van hoge kwaliteit
2) kogelgewrichten zijn afgesloten van de buitenwereld voor langere levensduur
3) rijhoogte is in orde, en aantal montagepunten die op de armen staan kunnen ook effectief gebruikt worden met de voorgeschreven veren, rekening houdend met de maximale hoeken van de balljoints bij veer volledig uit en veer volledig in
4) armen die bedoeld zijn voor standaard veren werken ook perfect met die veren en de afstelling is voldoende
5) nette lassen en zeer goede globale afwerking
6) de producent heeft ervaring met quads en de producten zijn al uitvoerig getest door professionelen
Ook ietsje aan de afwerking doen.
Het is wel waar dat je heel veel werk hebt met het bouwen van die armen, maar 500 euro of 600 euro is gewoon niet competitief.
Als je de prijs naar beneden wil halen, of de kwaliteit naar boven aan dezelfde prijs, dan moet je er veel meer gaan maken.
Je kan ook hele kleine series maken, noem het "custom fabricated", en dan kan je die prijs houden, maar dan verwacht de klant dat:
1) armen zijn van hoge kwaliteit
2) kogelgewrichten zijn afgesloten van de buitenwereld voor langere levensduur
3) rijhoogte is in orde, en aantal montagepunten die op de armen staan kunnen ook effectief gebruikt worden met de voorgeschreven veren, rekening houdend met de maximale hoeken van de balljoints bij veer volledig uit en veer volledig in
4) armen die bedoeld zijn voor standaard veren werken ook perfect met die veren en de afstelling is voldoende
5) nette lassen en zeer goede globale afwerking
6) de producent heeft ervaring met quads en de producten zijn al uitvoerig getest door professionelen
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
ja, maar die in alu zullen dan wel heel dik moeten zijn, ze zullen er nogal lomp uitzien. Veel lichter zal het hierdoor niet zijn.SlOoT schreef:A-armen, kun je die ook van aluminium maken, of gewoon ijzer ??
gewoon ijzer is volgens mij af te raden: het weegt nagenoeg evenveel als chroom molybdeen staal, roest veel te gemakkelijk en is helemaal niet zo sterk. Dus dan zal je om even sterke armen te hebben ze veel zwaarder moeten maken.
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
bansheefreak
- Quadrunner

- Berichten: 576
- Lid geworden op: zo 01 jun, 2003 10:51
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Dat kakken noemen ze tips geven. Nuja je doet nog altijd wat je wilt!bansheefreak schreef:wat liggen julie nu te kaken over de prijs.zitten zeer dure kogelgewrichten op(zoals roll design, en niet van de gewone goedkope zoals deliege) en enkel het materiaal kost al 250 euro.
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
bansheefreak
- Quadrunner

- Berichten: 576
- Lid geworden op: zo 01 jun, 2003 10:51
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
persoonlijk verkies ik toch ook het type balljoints zoals die van deliege. Desondanks dat het een stuk eenvoudiger is om armen te maken met balljoints zoals hierboven op de foto's (buizen hoeven bijvoorbeeld maar maximaal 1 keer geplooid te worden), lijken deze mij toch iets minder goed, want er kan zand in het gewricht komen.
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
bansheefreak
- Quadrunner

- Berichten: 576
- Lid geworden op: zo 01 jun, 2003 10:51
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
das geen redenering he bestebansheefreak schreef:en daarom maken alle dure merke ze zoals wij ze zo gemaakte hebben
misschien omdat armen met zo'n gewrichten makkelijker te maken zijn?
Het geld dat ze hieraan uitsparen gebruiken ze dan voor een dure chrome finish, mooie afwerking, R en D, ...
You never know!
White LTZ-450 - powered by MSD -


