Durablue as hmmmmmm
dat is ook wel zo! als het verschil as/lager binnenring 0,2 is, gaat het lager er niet sneller door slijten.Ralph schreef:Volgens mij proberen ze me een beetje af te schepen
Don't worry. The specification on the axle is fine. It needs this clearance so that you can assemble the axle. It will not cause bearing wear.
probleem is dat er minder kwaliteiten lagers worden verkocht, een c2 geeft al meer radiale en axiale speling dan een c3.
er bestaat een oplossing voor te grote toleranties tussen as en binnenring....dat heet: speedy sleeve
dat is een hele dunne ring om de speling te verhelpen
de as wordt afgedraaid en opde nieuwe tolerantie tussen binnenring en speedy sleeve.
wij monteren altijd nieuwe lagers waarbij we het standaard lagervet vervangen door een betere kwaliteit .
keesie schreef:dat is ook wel zo! als het verschil as/lager binnenring 0,2 is, gaat het lager er niet sneller door slijten.Ralph schreef:Volgens mij proberen ze me een beetje af te schepen
Don't worry. The specification on the axle is fine. It needs this clearance so that you can assemble the axle. It will not cause bearing wear.
probleem is dat er minder kwaliteiten lagers worden verkocht, een c2 geeft al meer radiale en axiale speling dan een c3.
er bestaat een oplossing voor te grote toleranties tussen as en binnenring....dat heet: speedy sleeve
dat is een hele dunne ring om de speling te verhelpen
de as wordt afgedraaid en opde nieuwe tolerantie tussen binnenring en speedy sleeve.
wij monteren altijd nieuwe lagers waarbij we het standaard lagervet vervangen door een betere kwaliteit .
Die C reeksen is toch een heeeeeeeeeeel aparte serie?? Dit steken ze er toch nooit in?? Een C5 heeft meeeeeer speling dan een C1. Je kan dit zelfs met het blote oog zien als je de buitenste en binnenste ring beweegt tov elkaar.
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
c0 is standaard, c2 en c1 zijn minder in tolerantie, en c3, c4 en c5 zijn groter in tolerantie (speling)Sg6 schreef:keesie schreef:dat is ook wel zo! als het verschil as/lager binnenring 0,2 is, gaat het lager er niet sneller door slijten.Ralph schreef:Volgens mij proberen ze me een beetje af te schepen
probleem is dat er minder kwaliteiten lagers worden verkocht, een c2 geeft al meer radiale en axiale speling dan een c3.
er bestaat een oplossing voor te grote toleranties tussen as en binnenring....dat heet: speedy sleeve
dat is een hele dunne ring om de speling te verhelpen
de as wordt afgedraaid en opde nieuwe tolerantie tussen binnenring en speedy sleeve.
wij monteren altijd nieuwe lagers waarbij we het standaard lagervet vervangen door een betere kwaliteit .
Die C reeksen is toch een heeeeeeeeeeel aparte serie?? Dit steken ze er toch nooit in?? Een C5 heeft meeeeeer speling dan een C1. Je kan dit zelfs met het blote oog zien als je de buitenste en binnenste ring beweegt tov elkaar.
ja, het is zelfs heel erg voelbaar, ik heb hier nog een setje 2rs lagers voor yamaha blaster blaster voorwielnaaf, relatief veel ruimte naar mijn idee.
geeft allemaal niks, gewoon doen wat ieder verstandig voor zich zelf vindt.
maar vooral met achteras lagers is preventief onderhoud nodig, stel voor dat de binnenring blokkeert........dat is bij een aluminium carrier niet echt wenselijk, niet voor het lagerhuis en niet voor de as
Wel een probleem. Ik heb dit zelfs getoond op het werk (burgerlijke ingenieur en de plaatselijke mechaniekers die zo werkjes doen en uitlijnen van assen van die motoren die 3500 euro kosten)en die zeiden dat dit niet goed was, de binnenring beweegt te veel tov de as.Ralph schreef:Dus het is niet zo'n groot probleem?
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
voor mooie schuifpassing is die 62 micrometer op een as van een 40tal mm dik wel op het randje hoor. En dit is dan nog maar Ralph zijn steekproef, wie weet zit op sg6 zijn as veel meer speling. Hij zegt toch dat ie het zeer goed kan voelen, dus dat is toch wel niet zoals het hoort. Op mijn standaardas zit helemaal geen voelbare speling.
White LTZ-450 - powered by MSD -