Welke uitlaat steek je best op YFZ 450?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Klopt, Keesie heeft nu een 14 inch demper met een midpipe er op (Factory-4) Dit losse gedoe is goedkoper dan een compleet systeem. De midpipe kost (bij mij dan) 110 euro en de demper 300. Dan kom je dus op 410 euro. Keuze hangt af van hoeveel geld je er aan uit wil geven.
Blasty
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 593
Lid geworden op: di 27 jul, 2004 15:17
Locatie: Rotterdam

Bericht door Blasty »

Wat vind hij ervan?

Als je het zelfde zou kopen als keesie, zou je er later dan nog een header bij kunnen kopen? Dat je dan zeg maar niet weer een andere midpipe moet kopen.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Je zou voor bijvoorbeeld een WB bocht kunnen gaan.
Ik geloof dat Keesie er wel tevreden mee is :) Maar hij heeft het nog niet kunnen testen, dus dat zullen we binnenkort horen.
D*noter
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 10:04

Bericht door D*noter »

Is dit nu waar of niet?
Dat bij de YFZ 450 niet nodig is om de voorbocht te 'tunen', naar het schijnt zijn ze standaard al zeer zeer goed en volstaat een demper in feite wel!
Wie weet hier meer over, want ik wil dit wel es weten voor ik mij een andere uitlaat aanschaf!
THX
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Bericht door Frank MB »

bansheeboy schreef:Is dit nu waar of niet?
Dat bij de YFZ 450 niet nodig is om de voorbocht te 'tunen', naar het schijnt zijn ze standaard al zeer zeer goed en volstaat een demper in feite wel!
Wie weet hier meer over, want ik wil dit wel es weten voor ik mij een andere uitlaat aanschaf!
THX
Heb jij je yfz al dan? Maar een voorbocht van een goed merk werkt dus echt wel beter dan een standaard.
D*noter
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 10:04

Bericht door D*noter »

Frank MB schreef:
bansheeboy schreef:Is dit nu waar of niet?
Dat bij de YFZ 450 niet nodig is om de voorbocht te 'tunen', naar het schijnt zijn ze standaard al zeer zeer goed en volstaat een demper in feite wel!
Wie weet hier meer over, want ik wil dit wel es weten voor ik mij een andere uitlaat aanschaf!
THX
Heb jij je yfz al dan? Maar een voorbocht van een goed merk werkt dus echt wel beter dan een standaard.
Nee, is besteld! Komt pas binnen midden/einde januari :?
Mn gebruikersnaam zou moeten aangepast worden, ik weet maarja :wink:
Ik heb het aangevraagd...
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Bericht door Frank MB »

beetje offtopic maar welke kleur?
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

standaard voorbocht is idd goed, sommige verliezen meer power met een andere uitlaat dan met de standaard...

zelfde geldt voor z400/kfx400.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Bericht door Frank MB »

Hanzie schreef:standaard voorbocht is idd goed, sommige verliezen meer power met een andere uitlaat dan met de standaard...

zelfde geldt voor z400/kfx400.
Ik weet niet wat voor uitlaat je eronder gooit, maar als je toch een van een goed merk koopt, zoals yoshi of Rossier dan heb je toch echt wel een 5a6 pk extra en het lijkt me sterk dat dat niet beter is :?
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Kijk niet altijd naar de pk's. Zeker op de YFZ is de winst aan koppel met een goede uitlaat gigantisch !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
D*noter
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 10:04

Bericht door D*noter »

Frank MB schreef:beetje offtopic maar welke kleur?
Een blauwe... :P
D*noter
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 10:04

Bericht door D*noter »

Hanzie schreef:standaard voorbocht is idd goed, sommige verliezen meer power met een andere uitlaat dan met de standaard...

zelfde geldt voor z400/kfx400.
Dus ben je ook van mening om bij de yfz 450 de voorbocht zo te laten en dus gewoon een goede demper (yoshi of andere) te steken... :roll:
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

ik denk niet dat je mijn mening graag hoort.

als ik jouw was zou ik eerst zo een half jaar - jaar mee rijden, ipv onmiddelijk een uitlaat te monteren. die yfz gaat standaard al zo verschrikkelijk goed dus... desnoods ff nokkenas verdraaien en sparkarrestor eruit en je hebt alweer een pak meer koppel/pk erbij...
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Blasty
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 593
Lid geworden op: di 27 jul, 2004 15:17
Locatie: Rotterdam

Bericht door Blasty »

Ralph schreef:Je zou voor bijvoorbeeld een WB bocht kunnen gaan.
Ik geloof dat Keesie er wel tevreden mee is :) Maar hij heeft het nog niet kunnen testen, dus dat zullen we binnenkort horen.
Maar een header van FMF past ook gewoon zonder aanpassingen? Omdat bijv. de standaard header een andere diameter heeft dan die van FMF en dat daar dan verschillende midpipes voor nodig zijn.
Gebruikersavatar
keesie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 634
Lid geworden op: ma 21 jun, 2004 19:59

Bericht door keesie »

Hanzie schreef:ik denk niet dat je mijn mening graag hoort.

als ik jouw was zou ik eerst zo een half jaar - jaar mee rijden, ipv onmiddelijk een uitlaat te monteren. die yfz gaat standaard al zo verschrikkelijk goed dus... desnoods ff nokkenas verdraaien en sparkarrestor eruit en je hebt alweer een pak meer koppel/pk erbij...
altijd doen, nokkenas as verzetten, sparky eruit en de baffle verwijderen :D woehaaaaa ! superhard 8)
Plaats reactie