Vermogen 4 takt uitlaat
Vermogen 4 takt uitlaat
Wat ik mij nou al een maand afvraag is: waar zit de vermogenswinst in bij een 4 takt aftermarket-uitlaat? Alleen maar in de meer airflow?
-
- Quadrunner
- Berichten: 873
- Lid geworden op: do 28 aug, 2003 16:06
- Locatie: grimbergen
- Contacteer:
-
- Quadrunner
- Berichten: 576
- Lid geworden op: zo 01 jun, 2003 10:51
-
- Quadfanaat
- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2003 19:05
- Locatie: Omgeving Ede, Nederland
-
- Quadracer
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
- Locatie: Hagestein
- Contacteer:
waar is kenny als je hem nodig hebt die kan dit zeker goed uitleggen want het is dus absoluut niet zo dat de winst hem enkel in de demper zit.
Het heeft ook te maken met de inhoud en de vorm van de header(rest van uitaat zonder demper) Als deze voldoende tegendruk geeft maar wel de lucht sneller kan laten doorstromen heb je dus vermogenswinst en het is ook absoluut niet zo dat bij meer tegendruk meer vermogen onstaat je hebt alleen voldoende tegendruk nodig. Een open demper leverd meestal alleen extra koppel(nwm's) op onderin de header levert juist die extra kick op het einde(pk's)
Het heeft ook te maken met de inhoud en de vorm van de header(rest van uitaat zonder demper) Als deze voldoende tegendruk geeft maar wel de lucht sneller kan laten doorstromen heb je dus vermogenswinst en het is ook absoluut niet zo dat bij meer tegendruk meer vermogen onstaat je hebt alleen voldoende tegendruk nodig. Een open demper leverd meestal alleen extra koppel(nwm's) op onderin de header levert juist die extra kick op het einde(pk's)
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
-
- Quadfanaat
- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2003 19:05
- Locatie: Omgeving Ede, Nederland
Het gaat inderdaad niet alleen maar om tegendruk, maar om de juiste verhoudingen ervan. Maar ik ben ook geen 4-takt expert. Daarvoor moet je idd Kenny hebben.
Bij een 2-takt moet de tegendruk ook nog een gedeelte van de onverbrande benzine 'terugduwen' in de cilinder. Iets dat voor een 4-takt niet/nauwelijks opgaat.
Bij een 4-takt is het echter wel zo dat het grootste gedeelte van de winst uit de demper gehaald word. Vandaar ook dat slip-on's zo vaak worden toegepast. Bij een 2-takt is dit weer omgekeerd (grootste gedeelte uit de pijp). Maar voor het precieze verhaal kun je beter bij Kenny zijn.
Bij een 2-takt moet de tegendruk ook nog een gedeelte van de onverbrande benzine 'terugduwen' in de cilinder. Iets dat voor een 4-takt niet/nauwelijks opgaat.
Bij een 4-takt is het echter wel zo dat het grootste gedeelte van de winst uit de demper gehaald word. Vandaar ook dat slip-on's zo vaak worden toegepast. Bij een 2-takt is dit weer omgekeerd (grootste gedeelte uit de pijp). Maar voor het precieze verhaal kun je beter bij Kenny zijn.
Daan