Hoeft niet. Ik pakte het toen alleen gelijk rigoreus aan.Ralph schreef:En dan moet je nog een Block off kit gaan kopen
probleem banshee
-
- Quadfanaat
- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2003 19:05
- Locatie: Omgeving Ede, Nederland
-
- Quadfanaat
- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2003 19:05
- Locatie: Omgeving Ede, Nederland
Da's nog een oude foto. Inmiddels zitten er wat meer mods op. Ik zal binnenkort wel nieuwe foto's posten.
M'n mods zijn:
Pro Design ProFlow clamp met K&N en Outerwear
Geen deksel op de airbox
Pro Circuit uitlaatsysteem met spark arresters
Trailtech teller met dashboard
Pro Design Mega flow impeller (verbeterd de koeling en de betrouwbaarheid)
QuickSand +2+1 chroommolybdeen MX-style A-armen
QuickSand +2 aluminium stuurstangen
stalen Galfer remleidingen voor
Gevlakte cilinderkop met aangepaste domes
Barnett Dirt Digger koppelingsplaten met heavy duty veren
Timing +4 graden
TORS block-off kit
15 tands tandwiel voor (ipv 14 tands)
boost bottle
Goldspeed voorbumper (Duncan style)
Goldspeed nerfbars
M'n mods zijn:
Pro Design ProFlow clamp met K&N en Outerwear
Geen deksel op de airbox
Pro Circuit uitlaatsysteem met spark arresters
Trailtech teller met dashboard
Pro Design Mega flow impeller (verbeterd de koeling en de betrouwbaarheid)
QuickSand +2+1 chroommolybdeen MX-style A-armen
QuickSand +2 aluminium stuurstangen
stalen Galfer remleidingen voor
Gevlakte cilinderkop met aangepaste domes
Barnett Dirt Digger koppelingsplaten met heavy duty veren
Timing +4 graden
TORS block-off kit
15 tands tandwiel voor (ipv 14 tands)
boost bottle
Goldspeed voorbumper (Duncan style)
Goldspeed nerfbars
Daan
-
- Quadfanaat
- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2003 19:05
- Locatie: Omgeving Ede, Nederland
Deze was uiteindelijk rond de 900 euro (verzendkosten, BTW, etc. ).
Wat ik als eerste zou doen is de standaard luchtfilter-setup vervangen door een Pro Design Pro Flow systeem. Bij het standaardsysteem is de kans dat je vuil aanzuigt extreem groot wanneer je het filter niet exact in de nokjes plaatst. Hierbij kun je dan kiezen uit een versie met UNI-filter (schuim) en een K&N versie. K&N geeft net iets meer vermogen, maar de UNI is wat geschikter als je heel vaak door plassen e.d. rijdt of als je vaak in zeer droge omgevingen rijdt (iets dat in Nederland niet echt van toepassing is).
Dit systeem geeft ook een flinke winst (volgens veel dyno's wordt een dal in het middengebied met iets van 15PK opgekrikt (niet te verwarren met 15PK meer piekvermogen)) .
Wat uitlaten betreft, dat is bij de Banshee een lastige keus vanwege het grote aanbod. Ik heb een maand of 4 over de keuze gedaan. Wat voor rijgebied heb je (MX, trail, open vlaktes, veel heuvels, etc.)?
De boost bottle gaf me iets betere gasreactie toen m'n Banshee nog standaard was. Dit voornamelijk bij lage toeren. Ik hoor echter uit veel richtingen dat de standaard balanspijp beter werkt bij redelijk getunede motoren en dat de echte dragracers (ook gepoort voor dit doeleinde) zelfs vermogen in hoge toeren winnen door de openingen van de balanspijp compleet dicht te stoppen (dit wel ten koste van vermogen bij lage toeren, maar dat gebied is toch niet van belang voor een dragracer ).
Nu is het niet zo dat boost bottles compleet nutteloos zijn. Ze kunnen ook speciaal voor je motor ontworpen worden en zo je aantal PK's net iets omhoog krikken. Dit is alleen vrij kostbaar. Ik weet inmiddels niet echt meer of ik wel of niet geloof in de 'one-type-helps-all' boost bottle. Maar hij zit me niet in de weg, dus laat ik hem er lekker op zitten.
Wat ik als eerste zou doen is de standaard luchtfilter-setup vervangen door een Pro Design Pro Flow systeem. Bij het standaardsysteem is de kans dat je vuil aanzuigt extreem groot wanneer je het filter niet exact in de nokjes plaatst. Hierbij kun je dan kiezen uit een versie met UNI-filter (schuim) en een K&N versie. K&N geeft net iets meer vermogen, maar de UNI is wat geschikter als je heel vaak door plassen e.d. rijdt of als je vaak in zeer droge omgevingen rijdt (iets dat in Nederland niet echt van toepassing is).
Dit systeem geeft ook een flinke winst (volgens veel dyno's wordt een dal in het middengebied met iets van 15PK opgekrikt (niet te verwarren met 15PK meer piekvermogen)) .
Wat uitlaten betreft, dat is bij de Banshee een lastige keus vanwege het grote aanbod. Ik heb een maand of 4 over de keuze gedaan. Wat voor rijgebied heb je (MX, trail, open vlaktes, veel heuvels, etc.)?
De boost bottle gaf me iets betere gasreactie toen m'n Banshee nog standaard was. Dit voornamelijk bij lage toeren. Ik hoor echter uit veel richtingen dat de standaard balanspijp beter werkt bij redelijk getunede motoren en dat de echte dragracers (ook gepoort voor dit doeleinde) zelfs vermogen in hoge toeren winnen door de openingen van de balanspijp compleet dicht te stoppen (dit wel ten koste van vermogen bij lage toeren, maar dat gebied is toch niet van belang voor een dragracer ).
Nu is het niet zo dat boost bottles compleet nutteloos zijn. Ze kunnen ook speciaal voor je motor ontworpen worden en zo je aantal PK's net iets omhoog krikken. Dit is alleen vrij kostbaar. Ik weet inmiddels niet echt meer of ik wel of niet geloof in de 'one-type-helps-all' boost bottle. Maar hij zit me niet in de weg, dus laat ik hem er lekker op zitten.
Daan
-
- Quadfanaat
- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2003 19:05
- Locatie: Omgeving Ede, Nederland